Kunne du kalde dit barn "svin"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Henriette1973

Znuzke skriver:

Jeg har ikke set udsendelsen, så jeg ved ikke hvordan hun siger det.

Mine børn er pt. 4 og 6 - så de forstår også hvad jeg siger, og jeg siger faktisk alt for tit noget som ikke er pædagogisk korrekt, men sådan er det vel også at være menneskelig.

I mine drømme er jeg en mor som aldrig bliver sur, råber eller skælder ud, jeg gider altid lave perleplader og læse 28 bøger om Dinosauer og vulkaner, men i virkeligheden bliver jeg af og til sur (også for tit), jeg råber og skælder ud, jeg siger "nej, jeg gider ikke læse, lave perleplader ....." af og til......

Jeg har heldigvis ikke et filmhold i nakken som kan vise det til hele Danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

millesofie

nu ser jeg ikke dum så ved slet ikke hvordan det er sagt men jeg kalder tit tinke for et lille svin og det er hun men der bliver lige så tit sagt gris

og jeg fortæller hende også når jeg synes hun er ulækker

lige som jeg fortæller hende når hun er dejlig smuk fantastisk og lækker

Anmeld

12. februar 2011

millesofie

Znuzke skriver:

Jeg har ikke set udsendelsen, så jeg ved ikke hvordan hun siger det.

Mine børn er pt. 4 og 6 - så de forstår også hvad jeg siger, og jeg siger faktisk alt for tit noget som ikke er pædagogisk korrekt, men sådan er det vel også at være menneskelig.

I mine drømme er jeg en mor som aldrig bliver sur, råber eller skælder ud, jeg gider altid lave perleplader og læse 28 bøger om Dinosauer og vulkaner, men i virkeligheden bliver jeg af og til sur (også for tit), jeg råber og skælder ud, jeg siger "nej, jeg gider ikke læse, lave perleplader ....." af og til......

Anmeld

12. februar 2011

Vial

Nej, det var lidt voldsomt, men det så ud til at han ikke tog sig videre af det. Det er jo nok bare tonen i det hus.

Til gengæld gjorde min veninde mig opmærksom på, at hende der lige har født, hvor faren bor i Tyrkiet havde en hagesmæk på med ordlyden: Mormors lille Chokoladebolle

Anmeld

12. februar 2011

Maja88

Brams skriver:

Ville aldrig kalde min datter for svin, synes det er et ekstremt negativt ladet ord

jeg vil give dig fuldstændig ret...

ordet SVIN er utrolig meget negativt ladet...

nu har jeg ingen børn endnu, men om snart.

men har aldrig kaldt min mand, niecer eller andre venner/bekendte for svin, men herhjemme hedder det gris hvis man gør noget ulækkert. eller grissebasse til de små- med glimt i øjet

Anmeld

12. februar 2011

moars

Znuzke skriver:

Det var såmænd så lidt, skulle det være en anden gang

Og ja, jeg elsker mine børn og de elsker mig og vi gør det så godt vi kan.

Jeg har lige spurgt min 6 årige om han helst vil kaldes svin eller grisebasse. Svaret var "ingen af dem - jeg vil bare ha' kram"

hi hi den var sød

Anmeld

12. februar 2011

saxa

Altså gris >< svin.. Det er da lidt det sammen, i mine ører.. Og øjne hvis jeg skal tænke på svin og grise.. Jeg tænker ikke det er et vildt negativt ladet ord.. Og kan finde på at bruge dem begge i nogle situationer.. Og så er det sagt med et glimt i øjet..  Jeg så godt afsnittet - og grinte faktisk bare af Malou Stella for hendes måde at kommentere sin søn på. Og tror bare det er en del af deres miljø at snakke sådan derhjemme.. 

Men så er der self nogle andre ting der kan støde mig..

Anmeld

12. februar 2011

Lise

Ha, det samme her

Jeg har vist også kaldet mine unger for svin  Men det er faneme også lige præcis hvad de er

Anmeld

12. februar 2011

Pige2009

Milla-Victoria's mor skriver:

Sidder lige og ser de unge mødre.

Og er RYSTET over at en af dem, sidder og kalder sit barn for et svin, lige foran ham (da han kommer til at bøvse hende i hovedet, efter at have spist en pølse).

Det kunne jeg bare slet ikke.....Stakkels dreng

Knus Pernille

Hmm... Den er svær. Jeg kalder af og til Laura for en lille gris, når hun sviner med maden

Anmeld

12. februar 2011

Brams

Maja88 skriver:

jeg vil give dig fuldstændig ret...

ordet SVIN er utrolig meget negativt ladet...

nu har jeg ingen børn endnu, men om snart.

men har aldrig kaldt min mand, niecer eller andre venner/bekendte for svin, men herhjemme hedder det gris hvis man gør noget ulækkert. eller grissebasse til de små- med glimt i øjet

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.