Kunne du kalde dit barn "svin"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

moars

Znuzke skriver:

Jeg har ikke set udsendelsen, så jeg ved ikke hvordan hun siger det.

Mine børn er pt. 4 og 6 - så de forstår også hvad jeg siger, og jeg siger faktisk alt for tit noget som ikke er pædagogisk korrekt, men sådan er det vel også at være menneskelig.

I mine drømme er jeg en mor som aldrig bliver sur, råber eller skælder ud, jeg gider altid lave perleplader og læse 28 bøger om Dinosauer og vulkaner, men i virkeligheden bliver jeg af og til sur (også for tit), jeg råber og skælder ud, jeg siger "nej, jeg gider ikke læse, lave perleplader ....." af og til......

Jeg har heldigvis ikke et filmhold i nakken som kan vise det til hele Danmark.

en for ærlighed, en for charme, en for realisme og en fordi det stråler ud af dit indlæg at du elsker dine børn......selvom "drømmebilledet" ind imellem krakelerer, og du viser du er menneske. God weekend! undskylder til trådstarter det lille sidespor...men det var lige det indlæg der gjorde min morgen lidt bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

ekzunz

SpunkenJo skriver:

Hvor er jeg ofte enig med dig Ingen er perfekte, og beskrivelsen med øjnene nede af kunderne mens man siger: "åååhhh dit lille svin" er set herhjemme.... Ikke et stolt øjeblik, men det er umuligt ikke at træde ved siden af nu og da!Godt det ikke er mig der har et tv-hold i røven hele tiden!!

Jeg synes bare vi lige så godt kan være ærlige istedet for hellige 

Nogle gange kan jeg blive helt stolt af mig selv hvis jeg synes jeg har været totalt pædagogisk - måske en indikation af at det ikke sker sååå ofte... men nej, jeg ryger ikke ned i børnehøjde hver gang jeg skal sige noget osv, og jeg gad faktisk godt møde en som altid er perfekt i forhold til sine børn. Vi gør det jo så godt vi kan og det er så desværre ikke altid det vi drømte om at kunne.

Mine børn ved i hvertfald godt at mor er god til at sige undskyld

Og så ææælsker jeg når nogle er enige med mig

Anmeld

12. februar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Znuzke skriver:

Mine børn er pt. 4 og 6 - så de forstår også hvad jeg siger, og jeg siger faktisk alt for tit noget som ikke er pædagogisk korrekt, men sådan er det vel også at være menneskelig.

I mine drømme er jeg en mor som aldrig bliver sur, råber eller skælder ud, jeg gider altid lave perleplader og læse 28 bøger om Dinosauer og vulkaner, men i virkeligheden bliver jeg af og til sur (også for tit), jeg råber og skælder ud, jeg siger "nej, jeg gider ikke læse, lave perleplader ....." af og til......

Hvor er jeg enig med dig.. Man er kun et menneske.. ingen er perfekt, heller malou stella... hun er en meget ung mor.. og hun gør ting, som man krummer tæer af, men herregud altså.. hvis man kigger på sønnen, så mangler han intet og han virker meget velfungerende...

Jeg har børn i huset på 11, 6 og 7mdr... og jeg er slet ikke perfekt.. Jeg er som jeg er, nemlig mig selv hundrede procent overfor mine børn og ikke hvad befolkningen/eksperter mener man skal være overfor sine børn..

Men jeg må da gøre noget rigtig for jeg har 3 glade velfungerende børn, som forguder deres mor og jeg dem... og ja, jeg bander som en havn arbejder engang imellem og siger ej, dit svin, hvis de virkelig laver ballade, for det gør børn.. man kan jo ikke være op på beatet hele tiden, og nogle gange er man træt og får sagt ting som ikke er pædagogisk korrekt...

Så ja jeg kan godt finde på det... og mine børn har ikke taget skade... tror der er værre ting, som de kan tage skade af...........

Anmeld

12. februar 2011

musse1

Znuzke skriver:

hvor syns jeg du lige skriver det rigtige.

Anmeld

12. februar 2011

ekzunz

moars skriver:

en for ærlighed, en for charme, en for realisme og en fordi det stråler ud af dit indlæg at du elsker dine børn......selvom "drømmebilledet" ind imellem krakelerer, og du viser du er menneske. God weekend! undskylder til trådstarter det lille sidespor...men det var lige det indlæg der gjorde min morgen lidt bedre.

Det var såmænd så lidt, skulle det være en anden gang

Og ja, jeg elsker mine børn og de elsker mig og vi gør det så godt vi kan.

Jeg har lige spurgt min 6 årige om han helst vil kaldes svin eller grisebasse. Svaret var "ingen af dem - jeg vil bare ha' kram"

Anmeld

12. februar 2011

ZamanogDania

Jeg kan da godt finde på og kalde min datter for din gris. Jeg kalder hende tit for din abe, men med sødt måde. Nogle gange kan jeg være rigtig morgen sur, så bliver hun altså kaldt for din gris altså kom så op med dig og lad os får dig tøj på
Jeg kan ikke se nogen problem i det. Som sagt INGEN er perfekt i dette verden.

Anmeld

12. februar 2011

SpunkenJo

Znuzke skriver:

Jeg synes bare vi lige så godt kan være ærlige istedet for hellige 

Nogle gange kan jeg blive helt stolt af mig selv hvis jeg synes jeg har været totalt pædagogisk - måske en indikation af at det ikke sker sååå ofte... men nej, jeg ryger ikke ned i børnehøjde hver gang jeg skal sige noget osv, og jeg gad faktisk godt møde en som altid er perfekt i forhold til sine børn. Vi gør det jo så godt vi kan og det er så desværre ikke altid det vi drømte om at kunne.

Mine børn ved i hvertfald godt at mor er god til at sige undskyld

Og så ææælsker jeg når nogle er enige med mig

Vi gør vel alle vore bedste, men det vigtige syns jeg er at man kan erkende man ikke altid har styr på tingene og call'er time-out, siger undskyld eller bare retter op på "fejlen"

- Den der perfekte forældre gad jeg osse godt møde

Har lagt mærke til vi ofte er ret enige om tingene, det er hyggeligt, når man "møder" (Godt nok i cyberspace) andre mennesker der man kan se sig selv i

Go weekend

Anmeld

12. februar 2011

Brams

Ville aldrig kalde min datter for svin, synes det er et ekstremt negativt ladet ord

Anmeld

12. februar 2011

otlitrom

Jeg har lige spurgt min 6 årige om han helst vil kaldes svin eller grisebasse. Svaret var "ingen af dem - jeg vil bare ha' kram"

Se, dét er jo kærlighed! Sikken en sød søn du har!!

Jeg er også enig med dig, i det du skriver. Jeg er ikke mor endnu, men guuuud hvor er jeg træt af glansbilled-familien allerede. Der er så mange forventninger til både den gravide, den kommende far og den lille nye familie- og man skal nok få dem at høre! Så er der forventnngerne til når barnet er født. Både udefra men også vores egne forestillinger, fordi det er Ih og Åh så vigtigt at leve op til illusionen om den perfekte familie, hvor alle er pædagogiske, aldrig kommer til at bande foran barnet eller de først får sukker som 10 årige...

Jeg synes det er rart du kan pille det så ærligt fra hinanden. Jeg håber, jeg finder min helt egen rolle som mor, og får en søn/datter der hellere bare vil have et kram.. For så må jeg sgu ha' gjort det OK!

Til TS: Jeg tror godt jeg ville kunne kalde mit barn svin. Men MED et glimt i øjet.. Jeg har ikke set det afsnit, du har set af DUM...

Anmeld

12. februar 2011

Diana...

Znuzke skriver:

He he hvor er han sød 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.