Gå i byen, under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Mauser.

Baby-støv skriver:

enig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Isabella_mor

jeg gik til et par koncerter da jeg var gravid og jeg var også på café om aftenen og til mit arbejdes høstfest.. jeg drak ikke og jeg røg heller ikke... men helt ærligt så syntes jeg nu godt man kan tage ud selvom man er gravid.. hvis man tager sine forholdsregler og går steder hvor man ikke står som sild i en tønde og risikere at få personer skubbet ind i sig eller andet ubehageligt som en overflod af fulde mennesker så man kan komme til skade, eller udsat for direkte passiv rygning... jeg ville da have været gået hen og var blevet sindssyg hvis ikke jeg kunne gå ud og sidde og snakke med nogle andre mennesker end min kæreste og min hund hele dagen lang bare fordi jeg var gravid... 

Anmeld

10. februar 2011

Lullaby

louiseandersen85 skriver:

må man tillade a spørge hvorfor de to ting ikke høre sammen??

Hvad høre så sammen i dit liv?

Er bare nysgerrig da det er mig forstående a folk synes det er så forkert a have være på en bytur fx i uge 19 med veninderne, til en fødselsdag, kærestens et-eller-andet..

Selvfølgelig synes jeg, nok som de fleste a en gravid-bytur er ude røg og drinks.

Fordi bylivet har noget at gøre med druk, røg og fuldskab. Synes at man sender det forkerte signal ved at tage i byen gravid. Derfor har jeg heller ikke selv gjort det

Anmeld

10. februar 2011

saxa

Ja jeg har været i byen som gravid! Jeg lever vel stadig, selvom jeg er gravid...  (Forstå mig ret) Dog har det ikke været hver weekend men til specielle begivenheder.. Dog UDEN alkohol og steder man ikke måtte ryge (Må man jo ingen steder idag med rygepolitikken)

Anmeld

10. februar 2011

millesofie

jeg har stemt nej men kom så lige i tanke om at jeg var til koncert med mine søstre da jeg var halvvejs henne (britney og nej ikke min ide) men kan huske at musikken var så høj (og dårlig) og at jeg fik kvalme og ondt i maven så jeg gik udenfor og tror aldrig at jeg kommer til at gå hen et sted med høj musik igen mens jeg er gravid

Anmeld

10. februar 2011

Bare mig..

Ja, jeg var i byen mens jeg var gravid. Var i byen d. 9 april, for at være helt præcis, og min datter er født d. 17 maj.

Jeg drak selvfølgelig ikke noget, andet end cola og vand.

Det var sammen med min mor, tante, moster, kusine og tre veninder. - Det var efter en pigefrokerst.

Vi var på tavlen i Kolding, og sad bare og hørte en masse dejligt højt musik. Hvilket jeg bare nød til ug, for havde bare sådan brug for at være mig selv og tænke på andet end graviditeten. Men jeg havde besluttet med mig selv, at jeg ville gå igen hvis der var alt for mange mennesker. Jeg sad også tæt på udgangen, for jeg ville ud hurtigt, hviiiis der skulle ske noget. - Og dørmanden holdte øje med mig hele tiden

Men ja, jeg var i byen, én gang, og jeg synes sgu det er helt fint.

Anmeld

10. februar 2011

Lou87

SSL skriver:

Hej piger

Et spørgsmål udfra debatten "Fyr casterne, DUM" kom folk lidt ind på debatten om at gå i byen under graviditet

Jeg personligt, har altid tænkt at det ville jeg ikke! Jeg er også mest til byens café/bar steder og et enkelt 'diskotek', der er altid sort af mennesker, folk er meget fulde og der må så også ryges indendøre, på det ene af stederne i hvert fald.. Men derfor ville JEG ikke tage i byen med en bebs i maven, fordi - jeg vilke ikke kunne undgå røgen, jeg ville være utrolig bange for at få et ordentligt skub (det er jo ikke unormalt at folk danser ind i én osv), så derfor ville jeg bare personligt vælge det fra

Jeg dømmer altså ikke, at man vælger at gå i byen! For jeg ved, at jeg også selv er en meget forsigtig pige, når det kommer til baby i maven osv

Man kan skrive anonym

God dag, piger

Jeg har sagt ja men med uden alkohol og røg.

Jeg kan dog rent faktisk ikke huske om jeg var i byen da jeg var gravid.. Tror måske jeg har været en enkelt gang på en "bar".
Men nu siger diskoteks halløjet mig heller ikk det vilde i forvejen.

Jeg synes det er fuldstændig op til folk selv hva man vil, så længe man bare ikk drikker og ryger (rygning er nok ikk så nemt for alle.. men ja) Og selvf kan der være nogle risici ved og tage ud i nattelivet som feks overfald osv.. Men med den syge verden vi lever i i dag kan det sku lige så godt ske ved højlys dag
Så synes ikk man ska "blive hjemme" af den grund.

Men ja - folk er jo forskellige... Jeg var mere derhjemme, eller hjemme ved andre og hygge i stedet, det jeg meget mere til

Anmeld

11. februar 2011

Chamomile

Jeg har stemt Andet- under min graviditet var jeg en' gang i byen på The Rock fordi at Gothminister spillede live. Sad ved borde hvor der ikke måtte ryges, og den stod på sodavand (den alkohol selvfølgelig).

Anmeld

11. februar 2011

morethanperfect

Jeg gik ikke i byen under min graviditet .. 

Syns det sender det forkerte signal som skrevet tidlige .. Byen= Druk og høj musik .. Syns jeg ...

Jeg blev inviteret til fødselsdagsfest flere gange i løbet af min graviditet , og der tog jeg selvf. med , for man kan jo godt ha det sjovt selvom man er gravid .. Men for mig , var bylivet slut fra den dag jeg blev gravid .. Men der er jo mange forskellige meninger

Anmeld

11. februar 2011

Angelica

Jeg gik ikke i byen, da jeg var gravid. For mig repræsenterer 'at gå i byen' det at tage på diskotek, hvor der er fulde mennesker, røg og pladsmangel. Det kan jeg ærligt talt ikke se det vildt sociale i.

Men fx at mødes med mine søstre på en café, og det være sig om aftenen eller dagen, det er jo noget helt andet. For mig er det vigtige netop at kunne have det sociale samvær, og det føler jeg personligt ikke bliver opfyldt på et diskotek, men i rolige omgivelser, hvor jeg kan være sammen med den person, som jeg har valgt at bruge tid på.
Jeg gik egentligt heller ikke rigtig i byen da jeg var gravid, men jeg kunne sagtens være 'længe' ude (dog var det begrænset hvor længe 'længe' kunne være, eftersom jeg jo var møgtræt).

Hvis jeg i dag skulle på diskotek og så en gravid kvinde der, så ville min første - og det er desværre helt ærligt - reaktion nok være, hvad hun dog laver her? Den næste reaktion ville være betinget af hendes opførsel (ja, jeg kan lige så godt være ærlig og sige, at jeg ville holde øje med hende). Hvis hun dinglede rundt og viste tydelige tegn på at være beruset, så ville jeg synes at det var vildt upassende og jeg håber, at jeg så ville have nosser nok til at gå hen og hjælpe hende med ikke at skade sit barn. Hvis hun til gengæld så ud til at have det sjovt uden at være beruset, så fred være med det. Så skal hun da have lov til at hygge sig, hvis hun mener, at det er fedt lige at være på diskotek.

Det bringer mig for øvrigt videre til næste punkt - hvorfor jeg heller ikke ville gå på diskotek, hvis jeg blev gravid igen. Jeg ville hade, at folk formentligt holdt øje med mig pga min mave. Jeg ville hade, at folk kiggede og tænkte "Ja, du er så også lige rimelig ung ik? Du skulle nok have ventet."
Men frem for alt ville jeg hade, hvis det viste sig at netop dét diskotek endte med at være dét diskotek, hvor der skete en ulykke dén aften, som jeg var der, og den ulykke gik ud over mit ufødte barn.

Til gengæld, hvis jeg kunne gå tilbage i tiden og være "Angelica, 17 år og gravid" igen, så ville jeg helt sikkert sætte mig ned og hvile mig. Jeg ville nyde at have en dag/aften, hvor jeg kunne være alene, uden at skulle have passet mit barn, hvor jeg kunne sætte mig ned og læse en rigtig god bog, gå tidligt i seng osv.... Jeg ville virkelig ikke have noget behov for at gå i byen og spilde min tid med fulde folk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.