Jeg er nervøs :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Mauser.

AnneBJ skriver:

Pas på med afføringsmidlerne, tarmen kan blive afhængig... Men svesker lyder som en god løsning. Jeg brugte sveskejuice, da jeg faktisk ikke kan fordrage svesker, og så drak jeg over 3 liter vand om dagen, for at få tyndere afføring!

Håber det snart går over, det er slet ikke sjovt  

Åh jeg hader det også  men hvad skal man dog gøre ? hun sagde på apoteket at det ikke var vane dannende, har kun taget to og tør ærlig talt ikke tage flere  syntes det er lidt bedre end de sidste par dage, men har meget luft i maven også  .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Anaglad

Mulleunge skriver:

Yes, det husker jeg ..  - Ja jeg sover hele tiden. hihi .. 

Har problemer med maven, er SÅ FORSTOPPET og har fyldt mig med svesker, og også prøvet afførings middel, men desværre er der intet der hjælper  det er nok det værste pt. 

Hej,

Jeg kan også huske den følelse af ikke at vide, om det hele nu gik som det skulle i starten.. jeg var faktisk sådan lidt nervøs for om det nu "holdt" helt frem til misdannelsesskan i uge 19.. men jeg forsøgte at slappe af og have det godt med mig selv.. der er jo ikke noget du kan gøre.. du kan selvfølgelig spise sundt, drikke nok væske, undgå alkohol og røg osv.

Men altså.. for de fleste går det altså godt. Så nyd det nu og prøv at slappe af. Nyd tiden før maven bliver stor. Gå i bio, tag til træning, cykel en lang tur.. nyd at du stadig kan passe dit tøj

Mht forstoppelse.. så havde jeg det også i starten af graviditeten.. det der hjalp var faktisk at drikke rigeligt med vand og spise youghurt, som er gode for maven.. du ved med de der bakterier, som er gode for mavensflora.. Jeg spiste f.eks. activa med blåbær.. det hjalp.

Håber du nyder at vente den lille spirre. Det er helt klart en fantastisk rejse!

knus!

Anmeld

16. februar 2011

Mauser.

Anaglad skriver:

Hej,

Jeg kan også huske den følelse af ikke at vide, om det hele nu gik som det skulle i starten.. jeg var faktisk sådan lidt nervøs for om det nu "holdt" helt frem til misdannelsesskan i uge 19.. men jeg forsøgte at slappe af og have det godt med mig selv.. der er jo ikke noget du kan gøre.. du kan selvfølgelig spise sundt, drikke nok væske, undgå alkohol og røg osv.

Men altså.. for de fleste går det altså godt. Så nyd det nu og prøv at slappe af. Nyd tiden før maven bliver stor. Gå i bio, tag til træning, cykel en lang tur.. nyd at du stadig kan passe dit tøj

Mht forstoppelse.. så havde jeg det også i starten af graviditeten.. det der hjalp var faktisk at drikke rigeligt med vand og spise youghurt, som er gode for maven.. du ved med de der bakterier, som er gode for mavensflora.. Jeg spiste f.eks. activa med blåbær.. det hjalp.

Håber du nyder at vente den lille spirre. Det er helt klart en fantastisk rejse!

knus!

Det må jeg lige prøve så  .. vil forsøge mig med alt der skal til hvis det dog bare kan hjælpe lidt, så jeg i det mindste ike har vildt ondt i maven og så oppustet  .. Ja jeg forsøger at slappe af så meget jeg nu kan, hviler mig osv. ryger ikke (aldrig gjort det) taget ellers ting stille og roligt som man nu kan .. jeg tager til trygheds scanning i uge 8, jeg håber på at se hjerte blink, så kan jeg slappe lidt mere af 

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

Mulleunge skriver:

Åh jeg hader det også  men hvad skal man dog gøre ? hun sagde på apoteket at det ikke var vane dannende, har kun taget to og tør ærlig talt ikke tage flere  syntes det er lidt bedre end de sidste par dage, men har meget luft i maven også  .. 

Jamen så kortvarig brug sker der vist heller ikke noget ved. Jeg tror det er ret normalt, jeg havde selv rigtig meget både luft i maven og forstoppelse.. 

Masser af vand, fiberrig kost og evt. sveskerne, så kan du vist ikke gøre mere!

Anmeld

16. februar 2011

Mauser.

AnneBJ skriver:

Jamen så kortvarig brug sker der vist heller ikke noget ved. Jeg tror det er ret normalt, jeg havde selv rigtig meget både luft i maven og forstoppelse.. 

Masser af vand, fiberrig kost og evt. sveskerne, så kan du vist ikke gøre mere!

Mange tak for hjælpen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.