Hælervarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Lolli

Zipit skriver:

Næ hvorfor skulle jeg dog købe hælervarer? Bør man ikke i stedet ringe og tippe politiet om det.

Nemlig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Jeg ser nok lidt anderledes på det:-) tror da at mange har købt hælervarer uden at vide det, f.eks på nettet og på markeder, og hvis jeg kan spare penge på lækre ting er det kun dejligt, vi downloader film fra nettet og spil, uden den dårlige samvittighed.Men det vil sige at i ALDRIG ville købe noget fedt billigt tøj, en fed cykel eller andre lækre ting til jeres bolig hvis i vidste at det var hælervarer?

Det er strafbart og forstår ikke helt din "lette" holdning til det.

Og møder du en vare, du egentlig burdenindse er alt for billig kan du stadig straffes, idet du forholder dig accepterende til det faktum at varen med stor sandsynlighed er frembragt ved en ulovlig handling.

Hvordan kan du have glæde ved ting, som andre har mistet? Hvordan kan du mene det er ok at overtage varer fra en tyv?

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

Muffi<3 skriver:

Det er da kopi varer og ikke hæler varer der sølges rundt om på markeder ,

Jo det er tit hælervarer. Hørte om en mand der solgte bukser uhørt billigt fordi han havde været på rov natten før. (På Hjallerup Marked) 

Anmeld

9. februar 2011

Nemesis

Frk.S skriver:

Sådan har jeg også altid tænkt.

En dag fandt jeg så ud af, at det kan man jo så desværre ikke være sikker på. En af de gange min søster havde indbrud, rodede de huset så meget igennem, at de også fik snuppet kvitteringer på flere ting!

Men til spørgsmålet, så NEJ jeg ville aldrig købe varer jeg vidste eller havde mistanke til var hælervarer!

ja det har man hørt om før, men man kan jo ikke gardere sig imod alt.

Her ville de ikke finde nogle kvits...eller rettere hvis de gør så er de sku heldige..jeg ander aldrig hvor de er henne . Hihhihih

:-) Sisse

Anmeld

9. februar 2011

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvordan ville du have det med at købe hælervarer? F.eks på markeder hvor der bliver solgt billige mærkevare bukser. Alle ved at det er "varme varer" og der bliver ikke lagt skjul på det. Ville du købe?

Hvorfor synes mange at det er i orden når det er stjålet fra fabrik/butik og ikke fra private hjem? Det er som om at det er mere synd for private, og i butik mærker de det ikke så meget..

Der kan svares anonymt.

Nope Noway Jeg vil ikke knaldes for det.

Anmeld

9. februar 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Jeg ser nok lidt anderledes på det:-) tror da at mange har købt hælervarer uden at vide det, f.eks på nettet og på markeder, og hvis jeg kan spare penge på lækre ting er det kun dejligt, vi downloader film fra nettet og spil, uden den dårlige samvittighed.Men det vil sige at i ALDRIG ville købe noget fedt billigt tøj, en fed cykel eller andre lækre ting til jeres bolig hvis i vidste at det var hælervarer?

Ja, det vil det sige, for mit vedkommende. Der er iøvrigt meget strenge straffe for hæleri og uvidenhed er ikke en undskyldning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.