Hælervarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Jeg er rimelig enig med dig... Hvis vi snakker diverse byfester og den slags markeder, så troede jeg da også at det var billigt fordi det var kopivarer...

Jeg har dog altid undret mig over at de butikker aldrig bliver lukket ned, fordi kopivarer jo er lige så ulovligt som stjålne varer, og der fiser da poiliti rundt på de markeder hele tiden....

Anyways, jeg ville ikke købe noget som helst, hvis jeg på forhånd vidste det var stjålet - aldrig i livet om jeg vil byde ind til at flere folk kan miste deres varer.... Og butiksforsikringer er SKYHØJE fordi der ofte begås indbrud... 

Det jeg har hørt er at det er de store markeder. Hjallerup og Vorbasse marked f.eks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Sofia

Jeg ville aldrig købe hælervarer! Hæleri er strafbart, og jeg vil bestemt ikke begå kriminalitet!

Anmeld

9. februar 2011

Brams

Anonym skriver:

Jamen det er da rigtigt, men sådan ser de færreste vist på det

Nej det har du ret i, jeg forstår det bare ikke

Hvis jeg havde brugt oceaner af tid, masser af penge og lagt mit liv i at lave en film eller en CD, som efterfølgende blev ulovligt kopieret, så jeg ikke fik penge, ville jeg godt nok blive sur....

Men det starter jo hos forældrene og jeg kender flere, der synes det er helt ok at deres børn (og dem selv) har ulovlige film og musik.

Anmeld

9. februar 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Det jeg har hørt er at det er de store markeder. Hjallerup og Vorbasse marked f.eks

Okay, men der kommer jeg så ikke.... Jeg er fra Sjælland

Anmeld

9. februar 2011

slettet_7530

Jeg synes overhovdet ikke det er ok hverken om det er fra private elelr fabrikker/butikker.

Anmeld

9. februar 2011

Anonym

Jeg ser nok lidt anderledes på det:-) tror da at mange har købt hælervarer uden at vide det, f.eks på nettet og på markeder, og hvis jeg kan spare penge på lækre ting er det kun dejligt, vi downloader film fra nettet og spil, uden den dårlige samvittighed.Men det vil sige at i ALDRIG ville købe noget fedt billigt tøj, en fed cykel eller andre lækre ting til jeres bolig hvis i vidste at det var hælervarer?

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ser nok lidt anderledes på det:-) tror da at mange har købt hælervarer uden at vide det, f.eks på nettet og på markeder, og hvis jeg kan spare penge på lækre ting er det kun dejligt, vi downloader film fra nettet og spil, uden den dårlige samvittighed.Men det vil sige at i ALDRIG ville købe noget fedt billigt tøj, en fed cykel eller andre lækre ting til jeres bolig hvis i vidste at det var hælervarer?

Det ville jeg ikke hvis jeg vidste det, nej!

Anmeld

9. februar 2011

Frk.S

ladydan1 skriver:

Ville aldrig købe noget jeg vidste var hælervarer!!! Jeg betaler også hellere mere for noget brugt hvis jeg kan få kvitteringen med så jeg er sikker på det er reelt.

:-) Sisse

Sådan har jeg også altid tænkt.

En dag fandt jeg så ud af, at det kan man jo så desværre ikke være sikker på. En af de gange min søster havde indbrud, rodede de huset så meget igennem, at de også fik snuppet kvitteringer på flere ting!

Men til spørgsmålet, så NEJ jeg ville aldrig købe varer jeg vidste eller havde mistanke til var hælervarer!

Anmeld

9. februar 2011

Frk.S

Anonym skriver:

NEJ, det ville jeg aldrig! Hvis man gør det, så støtter man tyveri, og det er vel det samme som at sige at tyveri er i orden.

Se om du har samme indstilling, hvis du en dag selv bliver udsat for fx indbrud!!

Anmeld

9. februar 2011

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Nemlig! Men jeg oplever at mange gør det alligevel. Jeg er ret chokeret over at det er så åbenlyst på markeder

Det er da kopi varer og ikke hæler varer der sølges rundt om på markeder ,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.