Kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Diana...

SussieThyssen skriver:

Nej det gør du ikke.

Jo man gør efter et halvt år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

Ok mon ikke det skyldtes noget andet så? Jeg blev aldrig trukket da jeg var på kontanthjælp, men alle dem der ikke havde børn mistede en del i kontanthjælp.

Det har intet med om man har børn eller ikk at gøre. Både mig og min veninde fik mindre efter et halvt år jeg har børn hun ingen. Læser du dine lønsedler hver gang? For det ikke et seperat brev man får hvor det står i men det står med småt på lønsedlen. Og det er ikke meget man går ned, men man går ned. 

Anmeld

8. februar 2011

helora

SussieThyssen skriver:

Nej det gør du ikke.

Jo, faktisk bliver kontanthjælpen nedsat med et beløb efter 6 måneder. Men derefter falder satsen ikke yderligere.

Anmeld

8. februar 2011

Diana...

Laulund87 skriver:

Jeg kan også tage fejl

Nope du tager ikke fejl det er helt rigtigt. 

Anmeld

8. februar 2011

Diana...

helora skriver:

Jo, faktisk bliver kontanthjælpen nedsat med et beløb efter 6 måneder. Men derefter falder satsen ikke yderligere.

Ok det var rart at vide for det har jeg nemlig tænkt over om den så blev nedsat igen om yderlig et halvt år? 

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

Diana... skriver:

Det har intet med om man har børn eller ikk at gøre. Både mig og min veninde fik mindre efter et halvt år jeg har børn hun ingen. Læser du dine lønsedler hver gang? For det ikke et seperat brev man får hvor det står i men det står med småt på lønsedlen. Og det er ikke meget man går ned, men man går ned. 

Nu er jeg ikke på kontanthjælp længere. det har jeg ikke været siden juni 2008, men jeg ved at jeg fik det samme udbetalt hele tiden, og jeg var på kontanthjælp i 1½ år.

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

STN skriver:

Ja, nemlig 

Så det bliver godt også at få lidt mere, når jeg kommer på dagpenge.. Det er trods alt bedre en KH... Men glæder mig endnu mere til jeg kan komme ud og bruge den uddannelse jeg har, men lige nu skal jeg bare være gravid og være på barsel, når den tid kommer, og SÅ skal jeg ud på arbejdsmarkedet og være en god pædagog 

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Da jeg var på kontanthjælp blev jeg nu sat ned efter et halvt års tid.

Det var da underligt...det har jeg aldrig hørt om før

Anmeld

8. februar 2011

BellaT

Lige et spørgsmål, hvis nogen kan svare: dem der er på kh i flere år og f.eks. vinder stort i Lotto.. Skal de betale deres kh tilbage?

Anmeld

8. februar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Så vidt jeg kan læse her, er det ikke selve kontanthjælpen (grundbeløbet), der sættes ned, men boligstøtte og særlig støtte. Så har man i forvejen kun modtaget grundsatsen, mærker man vel ingen forskel:

Når du har modtaget kontanthjælp i seks måneder i træk, bliver du omfattet af loftet over den samlede hjælp. 

Det betyder, at hvis den samlede hjælp (kontanthjælp, boligstøtte og særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv socialpolitik) overstiger et vist beløb, bliver din boligstøtte og/eller den særlige støtte nedsat.

Du kan se, hvordan loftet beregnes i vejledning om loftet.

Er du gift, og modtager du/I kontanthjælp, får I som udgangspunkt hver nedsat kontanthjælpen med et vist beløb, når én af jer har modtaget kontanthjælp i seks måneder i træk. Hvis nedsættelsen ikke kan ske hos den ene af jer, sker nedsættelsen hos den anden. Jeres kontanthjælp bliver kun nedsat, hvis du/I modtager kontanthjælp på de høje satser (”voksensatser&rdquo.

Kommunen afgør, om din hjælp skal nedsættes, og skal i øvrigt vejlede dig om reglerne.

Kontakt derfor din kommune, hvis du har brug for flere oplysninger.

Kilde: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-borgere/Kontanthjaelp/Nedsaettelse-af-hjaelpen.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.