Kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Fru'Rugaard

Jeg har været på KH i 1½ år, tror jeg at det er ved at være.
Da jeg afsluttede mit skoleforløb, fandt jeg ud af at jeg var gravid, så jeg ville ikke til at finde elevplads, når jeg alligevel skulle på barsel, så jeg har bare været i praktik- min barsel på mandag, og jeg starter muligvis i skole d. 1 maj, så det er lige 3 mdr mere på KH.
Men jeg syntes overhovedet ikke at det er indviklet, man skal vel bare kende reglerne? jeg har ikke haft problemer med det imens jeg har gået på barsel, og jeg kan sagtens leve på en KH- nu har jeg så godt nok også en mand, der får en fed løn, men alligevel- det er somregel mig der betaler alt til vores datter, og vi skiftes til at handle, og jeg har et par tusind tilbage i slutningen af måneden.

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Sitrani

SussieThyssen skriver:

Jamen det er jo netop også i et tilfælde som det, at det er berettiget med kontanhjælp.
men kan ski godt forstå, at du glæder dig til at slippe det.

Ja, nemlig 

Så det bliver godt også at få lidt mere, når jeg kommer på dagpenge.. Det er trods alt bedre en KH... Men glæder mig endnu mere til jeg kan komme ud og bruge den uddannelse jeg har, men lige nu skal jeg bare være gravid og være på barsel, når den tid kommer, og SÅ skal jeg ud på arbejdsmarkedet og være en god pædagog 

Anmeld

8. februar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Nej det gør du ikke.

Da jeg var på kontanthjælp blev jeg nu sat ned efter et halvt års tid.

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

Laulund87 skriver:

Da jeg var på kontanthjælp blev jeg nu sat ned efter et halvt års tid.

Havde du børn dengang?

Anmeld

8. februar 2011

Laulund87

Carina1977 skriver:

Havde du børn dengang?

Nej, men kender en der blev trukket selvom hun har barn.

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

Laulund87 skriver:

Nej, men kender en der blev trukket selvom hun har barn.

Ok mon ikke det skyldtes noget andet så? Jeg blev aldrig trukket da jeg var på kontanthjælp, men alle dem der ikke havde børn mistede en del i kontanthjælp.

Anmeld

8. februar 2011

Laulund87

Carina1977 skriver:

Ok mon ikke det skyldtes noget andet så? Jeg blev aldrig trukket da jeg var på kontanthjælp, men alle dem der ikke havde børn mistede en del i kontanthjælp.

Nej det tror jeg bestemt ikke. Det var bare fordi hun automatisk ville falde, fordi hun havde været på kh en hvis periode

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

Laulund87 skriver:

Nej det tror jeg bestemt ikke. Det var bare fordi hun automatisk ville falde, fordi hun havde været på kh en hvis periode

Ok mærkeligt.....det har jeg bare aldrig hørt om før.

Anmeld

8. februar 2011

Laulund87

Carina1977 skriver:

Ok mærkeligt.....det har jeg bare aldrig hørt om før.

Jeg kan også tage fejl

Anmeld

8. februar 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

Får man mindre kontanthjælp, jo længere tid man har været på det? Er det noget nyt? Det har jeg godt nok aldrig hørt om før

Ja det gør man. Efter et halvt år reduceret den uhh kan ikke huske hvor meget det er men det er nok også forskelligt for om man er gift eller ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.