Kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

wamse

Jeg har haft modtaget kh i mange år, og jeg får revalidering nu, som i mine øjne bare er en anden kasse, men stadig forsørgelse fra kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Anitta Kristiansen

jeg modtager selv KH da jeg ikke kan fortsætte min uddannelse da jeg er gravid. men kender og har hørt mange som nasser på KH. Min egen far arbejde på lager, hvor der var mange som gik på kontanthjælp kom ind. en mand sagde: jeg vil rigtig gerne arbejde men gider ikke modtage lønnen, for jeg får flere penge på kontanthjælp. jeg ved kke hvordan han kunne få mere. da en person som er forsørger helst kun skulle kunne få mellem 13-14.000 før skat.

der ud over det er der mange unge som bruger det. for su'en er ikke den sjovest at leve på. hvis kommunen var kloge havde de gjort så man fik mere på su'en frem for kontanthjælp. så er man vel et sted dumme nok til at lade unge leve livet. at man skal tage afsted lave noget i 2 timer og tage hjem igen og tjener penge på det. goooo aktivering.

så at flere og flere ryger på KH er der vel en grund til, desværre. 

Anmeld

8. februar 2011

Anitta Kristiansen

og det med at man får mindre er rigtig nok. men de foreslår man melder sig ud af KH og melder sig ind dagen efter også starter den på ny. endnu en dum løsning efter min mening

Anmeld

8. februar 2011

Sitrani

Jeg får kontanthjælp nu, men kun i 1 måned, da det er fordi jeg ikke er berettiget til dagpenge før her sidst på måneden..

Jeg er nyuddannet pædagog, og har ikke kunne finde arbejde så min eneste udvej var at søge kontanthjælp da regningerne jo skal betales, hvilket jeg har det fint med, da det kun er for så kort en periode... derudover får jeg næsten intet udbetalt da det er for så kort en periode og jeg har et fritidsjob som jeg tjener en lille smule på....

glæder mig bare til jeg får lidt mere mellem hænderne men det må vente til EFTER min barsel engang i år 2012....

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

Anitta Kristiansen skriver:

jeg modtager selv KH da jeg ikke kan fortsætte min uddannelse da jeg er gravid. men kender og har hørt mange som nasser på KH. Min egen far arbejde på lager, hvor der var mange som gik på kontanthjælp kom ind. en mand sagde: jeg vil rigtig gerne arbejde men gider ikke modtage lønnen, for jeg får flere penge på kontanthjælp. jeg ved kke hvordan han kunne få mere. da en person som er forsørger helst kun skulle kunne få mellem 13-14.000 før skat.

der ud over det er der mange unge som bruger det. for su'en er ikke den sjovest at leve på. hvis kommunen var kloge havde de gjort så man fik mere på su'en frem for kontanthjælp. så er man vel et sted dumme nok til at lade unge leve livet. at man skal tage afsted lave noget i 2 timer og tage hjem igen og tjener penge på det. goooo aktivering.

Det er nu ikke kun 2 timer man er afsted. Da jeg i sin tid var i aktivering, var jeg da afsted fra kl. 8-16 hver dag, undtaget fredag, hvor det var indtil kl. 13. Men det er vel forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

8. februar 2011

lion

Man kan godt få dagpenge fra en a-kasse efter man er nyuddannet, man skal bare melde sig ind i akassen inden en bestemt dag i sin uddannelse og man betaler ikke fuld pris. Sådan var det i 2000.

Man får ikke mindre i kh bare fordi man har været det i flere år. Jeg ved det fordi jeg desværre er i familie med de der har været DOVEN nok til at være på kh det meste af hendes liv, og nu som 50 årig skal hun nok snart på pension, da hun har lungeproblemer(selvforskyldt RYGER, storryger)

Det man får udbetalt som forsøger er ca 9700 efter skat, men der er stadigvæk forskel på ens fradrag. Men på KH betaler man ikke 8% i arbejdsmarkedbidrag. Så jo, nogen gange kan det faktisk blive dyrer for en at ha arbejde end at være på KH.

Ikke at jeg siger god for nasseri.

Jeg har aldrig selv været på kh, da jeg er medlem af en a-kasse.

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

og det med at man får mindre er rigtig nok. men de foreslår man melder sig ud af KH og melder sig ind dagen efter også starter den på ny. endnu en dum løsning efter min mening

Jeg kan da godt huske at der var noget om på et tidspunkt, at når man havde været på kontanthjælp i x antal måneder, så fik man mindre i kontanthjælp. Det ramte så bare ikke forsørgere....de blev ved med at få det samme.

Er det sådan noget i snakker om, eller er det noget helt nyt? Hvornår trådte det i kraft?

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Får man mindre kontanthjælp, jo længere tid man har været på det? Er det noget nyt? Det har jeg godt nok aldrig hørt om før

Nej det gør du ikke.

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

STN skriver:

Jeg får kontanthjælp nu, men kun i 1 måned, da det er fordi jeg ikke er berettiget til dagpenge før her sidst på måneden..

Jeg er nyuddannet pædagog, og har ikke kunne finde arbejde så min eneste udvej var at søge kontanthjælp da regningerne jo skal betales, hvilket jeg har det fint med, da det kun er for så kort en periode... derudover får jeg næsten intet udbetalt da det er for så kort en periode og jeg har et fritidsjob som jeg tjener en lille smule på....

glæder mig bare til jeg får lidt mere mellem hænderne men det må vente til EFTER min barsel engang i år 2012....

Jamen det er jo netop også i et tilfælde som det, at det er berettiget med kontanhjælp.
men kan ski godt forstå, at du glæder dig til at slippe det.

Anmeld

8. februar 2011

Anitta Kristiansen

nu er jeg langt fra færdig uddannet mangler 8 år endnu så at jeg kunne få penge fra a-kasse tror jeg ikke, gør min veninde men hun er så også færdig.

men synes det er vildt man kan få mere på kontanthjælp det er jo svineri.  det er fanme ikke fair for folk som tager lange uddannelser og knokler igennem deres liv. burde godt nok fjernes :O men at man stadig kan modtage mere på kontanthjælp overrasker mig, for når jeg er færdig uddannet med det første vil jeg kontant min få 14000 og det er startlønnen efter skat.

jeg tror det med at man får mindre kun gælder for dem som ikke er forsørger. men er ikke sikker. jeg tænkte bare ja ja lad os lave noget i stedet. men der sker intet hvor jeg er lige nu. det er tøsefnidder om hvem der er grimme og dumme på facebook. så skal heldigvis igang med noget andet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.