Hvad vejede jeres barn på 4 mdr???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Tanja84

Disse tråde, er altid et godt bevis på, at alle børn er SÅ FORSKELLIGE

Vores lille Emma blev under hele graviditeten, af både JM, fødselslæge og egen læge, vurderet til at være en ordentlig basse.

En uge før termin, hvor jeg fik tid til igangsættelse  på min terminsdato, blev hun vurderet til at veje ca. 3.800 g. Så mor her var glad for jeg heldigvis ikke kunne risikerer og gå over termin og derved ekstra tid bassen til at vokse

Men ud kom en lille prinsesse på 3.360 g. og 50 cm.

Lige siden fødslen har Emma fulgt sin kurve rigtig fint. Da SP var her her for en mdr. siden hvor Emma var 5 mdr. blev hun målt til 61 cm. og vejede 6.300 g. Så hun er kun en lille spirrevip.

Så mor her lever i den grad efter ordsproget, LILLE MEN KVIK  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

oo

misslea skriver:

waaau ja - Sol har da en fantastisk størrelse!!!

Wilma er 65,5 lang, så det er jo ikke fordi, hun ikke vokser i længden også ;o) (hun var nemlig kun 50 lang ved fødslen)!!!

Okay... det er da lidt sjovt at tænke på.... men Wilma blev jo født 8 dage over tid og var jo ikke sådan super stor kan man sige.... meeeen til gengæld har hun sørget for at få lidt ekstra vinterspæk på kroppen efterfølgende... hihi

ja sol er også en uge over tid, men hun var jo fint stor

men jeg synes nemlig heller ikke Wilma ser fedlinge-agtig ud på dine billeder. bare STOR og STÆRK!

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

misslea skriver:

sikke nogle fine størrelser!!!

Men sjovt alligevel at der er så stor forskel...de vejede 4800g, 4500g og 3800g og de to sidste er født en måned før den første og alligevel er det ham på 4500g der er størst ved de 4 mdr. Men det er han nu stadig, altså størst, så sådan er det nok bare..

Anmeld

8. februar 2011

Polkaprik

Min tøs vejede 8500 kg da hun var 4 måneder. Meeen hun hendes fødselsdvægt var også 5600 g så det er jo ikke en voldsom vægtøgning

Anmeld

8. februar 2011

Tanja84

Polkaprik skriver:

Min tøs vejede 8500 kg da hun var 4 måneder. Meeen hun hendes fødselsdvægt var også 5600 g så det er jo ikke en voldsom vægtøgning

Sikke en fin og stor kampvægt fra start 

Tjekkede lige for sjov min bog, da jeg kun kunne huske hendes vægt fra 5 mdr. hvor hun vejede 6.300 g.

Kan se hun vejede 5.300 g. da hun var 3 1/2 mdr. Så hun har nok vejet ca. det samme som din gjorde ved fødslen, da hun var 4 mdr.

Det er sjovt, men også vildt hvor stor forskel der er på de små/store pus

Anmeld

8. februar 2011

VTL

misslea skriver:

Hej derude...!!!

Jaah altså... som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres små guldklumper vejede, da de var 4 måneder?? Og også gerne, hvad de vejede, da de blev født!!

Wilma bliver 4 mdr. på lørdag, og hun vejer 7,5 kg

Hun vejede 3,2, da hun blev født, og det vil jo altså sige, at hun ifølge skemaet fra sundhedsplejersken har sprunget 3 led op på kurven.. hahah!!! Siger man ikke, at normalt skal børn følge deres egen kurve...??? Oder was???

Min SP har slet ikke kommenteret Wilmas vægt negativt på nogen måde... det er blot mig selv, der synes, at hun da vidst er en RIGTIG basse (og det er der absolut intet galt med ifølge mig selv.. heheh)

Men kom glad med jeres 4 mdr's barns vægt!!

Hejsa

Sundhedsplejersken er lige gået ud af døren og vægten sagde 6,8 kg + 66 cm, så lidt under gennemsnittet. Drenge skal veje gennemsnitligt veje ca. 7 kg. ved 4 mdr. Villads vejede 4100 g. og var 54 cm. lang ved fødslen og har altid lagt lidt over gennemsnittet, så er overrasket over at han lige pludselig er under . SP foreslog at vi startede på grød. Så det vil vi gøre. Men tror ikke at du skal blive urolig over din datters vægt, som du selv siger de følger jo deres egen kurve og så længe hun er glad og trivedes så er det jo bare skønt med lidt ekstra på sidebenene

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Rebecka:
Ved fødsel - 5kg og 60 cm
4 mdr - 8 kg og 75 cm

Nickolai:
Ved fødsel - 5660g og 59 cm
4 mdr. - 9600g og 76 cm

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Polkaprik skriver:

Hehe..der var min Nickolai så lidt større (se længere oppe)

Anmeld

8. februar 2011

misslea

SussieThyssen skriver:

Rebecka:
Ved fødsel - 5kg og 60 cm
4 mdr - 8 kg og 75 cm

Nickolai:
Ved fødsel - 5660g og 59 cm
4 mdr. - 9600g og 76 cm

Kærligst
Sussie

NØØØØØJ Sussie.... sikke nogle krabater.... hihi

Anmeld

8. februar 2011

misslea

Polkaprik skriver:

haleluja Michelle...... det må jeg sgu nok sige!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.