designerbabyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Programmet omhandlede designerbabyer og den problemstilling at man kan bestemme køn, øjenfarve osv., og det mener jeg er meget uetisk!

Jamen der er vi fuldstændig enige, men programmet lige inden handlede om brug af donorer og om at donorbørn/søskende fandt hinanden...så først bagefter, det nævnte program om designede babyer og ja det er dybt forkasteligt og uetisk.

Hele temaaftenen var dog meget interessant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Jamen der er vi fuldstændig enige, men programmet lige inden handlede om brug af donorer og om at donorbørn/søskende fandt hinanden...så først bagefter, det nævnte program om designede babyer og ja det er dybt forkasteligt og uetisk.

Hele temaaftenen var dog meget interessant

Jeg så desværre ikke programmet om donorer, men jeg tror vist godt, du kender min holdning  til det generelt

Anmeld

6. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Jeg så desværre ikke programmet om donorer, men jeg tror vist godt, du kender min holdning  til det generelt

Jamen det var jo også det der forvirrende mig

Ærgeligt for det var ret rørende og fascinerende og jeg kneb sgu en tåre eller to for jeg håber sådan, at Runa kommer til at kende sine halvsøskende på et tidspunkt...jeg har lavet en efterlysning nu på Stork Klinik

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Jamen det var jo også det der forvirrende mig

Ærgeligt for det var ret rørende og fascinerende og jeg kneb sgu en tåre eller to for jeg håber sådan, at Runa kommer til at kende sine halvsøskende på et tidspunkt...jeg har lavet en efterlysning nu på Stork Klinik

Jeg kan godt lide din skuffede, chokerede og forurettede smiley til mit indlæg

Det lyder da spændende med det "projekt" Held og lykke med det for lille Runa-fisen

Anmeld

6. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Jeg kan godt lide din skuffede, chokerede og forurettede smiley til mit indlæg

Det lyder da spændende med det "projekt" Held og lykke med det for lille Runa-fisen

...ork så sku du have set den jeg først ville putte på

Anmeld

7. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

...ork så sku du have set den jeg først ville putte på

LOL Bare kom med den - jeg kan klare det

Anmeld

7. februar 2011

millesofie

Rikke&Liam skriver:

Ja det er en ret svær ting at tage stilling til.

Jeg kan sagtens se at man, hvis man kun har den mulighed at bruge en donor. Selvfølgelig vil vælge en der ligner sig selv. Sagtens.

Nu så jeg ikke programmet igår.

Men jeg forestiller mig bare et grimt fremtidscenarie hvor alle børn er lavet på en klinik fordi de absulout skal være perfekte. Kan du følge min tankegang?

Ved godt det er lidt langt ude, men man kan jo ikke lade være med at spekulere.

Jeg er helt klart også en af dem der mener at f.eks. homoseksuelle skal have lov til at få børn. Så jeg er slet ikke så slem...

jeg kan sagens følge dig

og ja der er helt sikkert mennesker der ville gøre det og gud hvor er det ulækkert

desværre så kan alle fremskridt bruges både godt og ondt

Anmeld

7. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

LOL Bare kom med den - jeg kan klare det

Ah det var gas! Havde ikke noget alternativ...det skuffede/forvirrede passede helt fint

Anmeld

7. februar 2011

millesofie

KaLee skriver:

Det er jo samme kriterier som man vælger en mand i det hele taget - om han matcher nogle ting man selv kan lide.. 

Men gener er noget sjovt noget, så ham som du valgte skulle være doner til dine børn - han kunne ligesåvel have mørke gener i sig, som lyse.. Det er aldrig til at se før barnet ankommer og vokser op. 

F.eks. min søns far er halvt filipiner, dvs. lidt mørkere (asiat) i  huden, brune øjne og sort hår. Jeg selv er klassisk leverpostejs rødblond dansker.. 

Vores søn er blegfis med samme hårfarve som mor og blandingsøjenfarve af os begge.. 

Vi regnede med at knægten ville blive mørkere i det.. men er bestemt ikke skuffede..

Så det kan jo også "gå galt" med donerbørn, hvis man lægger for meget i hvordan de SKAL se ud (ikke at jeg siger at du gør det overhovedet) - tænker bare på ekstremerne..

Men tak for dit input i øvrigt - synes sq det er spændende at høre fra en anden side af sagen 

tak

men det er også en svær debat og i sær for dem (mig selv) som selv har donor børn

men ja man kan jo kun vælge det man kan se nu, ikke det man får og det er vel det gode i det hele

men det er nu smart at man skal kunne vælge (genetiske) sygdomme væk

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Ah det var gas! Havde ikke noget alternativ...det skuffede/forvirrede passede helt fint

I know, men jeg kørte den lige lidt længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.