designerbabyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.488 visninger
39 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Pena

Hejsa

Vil bare lige gøre opmærksom på at temaet i aften på dr2 er designerbabyer/donorbørn. Måske der er nogen herinde der vil synes det er spændende. Det er kl 20.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Pige2009

Spændende problemstilling, men personligt synes jeg, det er forkasteligt og dybt uetisk

Anmeld

5. februar 2011

Pena

Baagøe skriver:

Spændende problemstilling, men personligt synes jeg, det er forkasteligt og dybt uetisk

Helt enig. Og jeg forventer da også det bliver konklusionen på det.

Anmeld

5. februar 2011

Caroline86

ej, fedt du lige skriver det!

Havde godt hørt om programmet men havde glemt det kom

Det vil jeg rigtigt gerne se

(selv har jeg samme holdning som Jer, og synes det er utroligt uetisk... Men jeg glæder mig til at se det)

Anmeld

5. februar 2011

Holbæktrunten

Lyder spændende...

Ja, uetisk hvis man gerne vil ha et bestemt køn eller blå øjne og blond hår.

Ok hvis man gerne vil undgå en genetisk sygdom, evt kønsbunden, og ellers har stor risiko for at få et sygt eller ulevedygtigt barn.

Anmeld

5. februar 2011

ivfmarie

Forestil jer det her:

Du eller din mand har en arvelig sygdom der ikke kan kureres, man ved at de der får sygdommen dør inden de fylder 10, eller de får et liv i svær lidelse.. Sygdommen rammer kun  fx drengebørn....

Ville det ikke være rart at kunne "bestille" en pige, så du ikke føder et dødsdømt barn?

Anmeld

5. februar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Er brugen af donorer uetisk....?????

Anmeld

5. februar 2011

Rikke, Liam & Linus

dorthemus skriver:

Er brugen af donorer uetisk....?????

Jeg mener ikke at brugen af donorer er uetisk. Tror jeg heller ikke de andre gør.

Det er nok mere princippet i at "designe" sit barn og decideret vælge ud efter hårfarve, øjenfarve osv. Hvis man f.eks. ikke er tilfreds med sit røde hår og hellere vil have et blond barn.

Anmeld

5. februar 2011

dorthemus

Rikke&Liam skriver:

Jeg mener ikke at brugen af donorer er uetisk. Tror jeg heller ikke de andre gør.

Det er nok mere princippet i at "designe" sit barn og decideret vælge ud efter hårfarve, øjenfarve osv. Hvis man f.eks. ikke er tilfreds med sit røde hår og hellere vil have et blond barn.

Øhmmm jamen uanset om du vælger det ene eller andet så er der jo ingen garantier, fordi barnet kan ligne sin faster/mormor/oldefar.

Jeg har et barn med en donor og valgte som udgangspunkt en donor som lignede mig så barnet kom til at ligne mig. Det gør hun så ikke alligevel

Desuden kan jeg ikke se, at det er så meget anderledes end når man går i byen og kigger efter en bestemt "type" mand...alle mennesker har vel præferencer i større eller mindre grad.

Anmeld

5. februar 2011

Vial

dorthemus skriver:

Øhmmm jamen uanset om du vælger det ene eller andet så er der jo ingen garantier, fordi barnet kan ligne sin faster/mormor/oldefar.

Jeg har et barn med en donor og valgte som udgangspunkt en donor som lignede mig så barnet kom til at ligne mig. Det gør hun så ikke alligevel

Desuden kan jeg ikke se, at det er så meget anderledes end når man går i byen og kigger efter en bestemt "type" mand...alle mennesker har vel præferencer i større eller mindre grad.

Helt enig.

Jeg valgte også ud fra, hvad jeg ville gå efter i byen. En der ligner mig.

Ville godt nok blive skuffet, hvis min donor er som har på dr2 nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.