Strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Jamen det tror jeg ikk på at de var for det var maven der ga' sig mest

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Maja88

Anjamichell skriver:

Jamen det tror jeg ikk på at de var for det var maven der ga' sig mest

jamen har ikke noget med det at gøre.. for her er det også maven, men alligvel kom de på lårene...

så man kan bare ikke styre det...

Anmeld

5. februar 2011

anjamichell@gmail.com

nej men man kan godt prøve

Anmeld

5. februar 2011

Kamulla

Matas cremen hjalp altså ikke mig en disse.. havde også en DYR mave creme fra Weleda.. mener jeg det hedder... 

nej det er ikke arveligt, min mor har heller ingen og heller ej mormor eller farmor.. MEN HAR du det "gen" for at du har tendens til strækmærker er det lige meget hvad du ruller dig i... strækmærker kommer af en bristning i underhuden ved hurtigt vægtøgning og vægttab... da huden ikke kan følge med.. men det er langt fra de fleste der bliver ramt af dem..

Anmeld

5. februar 2011

thilde-tusindfryd

Men netop fordi de kommer, fordi man blir større (uanset om det er pga. gravidmave eller overvægt), så tænker jeg også, at hvis man nu har tabt sig lidt inden fødslen og det lykkedes at holde vægten nogenlunde også under gravditeten, så er der masser af maveskind at tage af og så strækker man ikke nødvendigvis huden, så der kommer strækmærker.

Anmeld

5. februar 2011

Kamulla

skal jeg ikke kunne sige.. jeg tog kun det på jeg måtte og var altså ikke stor... det er dine gener der bestemmer om du er mere disponibel for strækmærker... og selvom du er betyder det ikke du rammes af strækmærker..

men altså.. det kan ikke undgås hvis man er.. tro mig.. det er jeg et levende bevis på.. så der er jo ikke andet for end at se tiden an.. de kommer jo for en grund..  så må man tage dem med.. er så småt begyndt at acceptere mine.. hele min mave er fyldt, men de er heldigvis ikke lilla/blå mere.. de er helt lyse..

Anmeld

5. februar 2011

thilde-tusindfryd

Gener eller ej, alt andet lige, så må det for mig at se ha en betydning hvor stram eller elastisk ens hud er. Og når man er slank og stram, så er det klart at huden revner, fordi der ikke er nok at give af og den ikke kan nå at udvide sig hurtigt nok. Eller man ku selvfølgelig også sige, at det er generne, der her har betydning for, hvor hurtigt ens hud er i stand til at tilpasse sig. Men jo mindre hud man har, jo mere skal der jo produceres.

Og når man, som jeg, har en overfrakke af lidt hængende mavehud og maveskind, så skal det jo ikke udvides i samme grad. Min vurdering er ihf, at der er rigelig med hud, også til 35. uge, så min hud ikke behøver producere mere eller udvide sig særlig meget.

Anmeld

5. februar 2011

Kamulla

Ja det er jo så din forklaring... har veninder som har været godt polstret.. og alligevel fået strækmærker trods de har en hel del løs hud.. og en veninde som er hel lille bitte som ikke ÉN har fået.. det kan ikke stilles sådan op...  

Anmeld

5. februar 2011

Mette 28

thilde-tusindfryd skriver:

Gener eller ej, alt andet lige, så må det for mig at se ha en betydning hvor stram eller elastisk ens hud er. Og når man er slank og stram, så er det klart at huden revner, fordi der ikke er nok at give af og den ikke kan nå at udvide sig hurtigt nok. Eller man ku selvfølgelig også sige, at det er generne, der her har betydning for, hvor hurtigt ens hud er i stand til at tilpasse sig. Men jo mindre hud man har, jo mere skal der jo produceres.

Og når man, som jeg, har en overfrakke af lidt hængende mavehud og maveskind, så skal det jo ikke udvides i samme grad. Min vurdering er ihf, at der er rigelig med hud, også til 35. uge, så min hud ikke behøver producere mere eller udvide sig særlig meget.

Har intet med hvor meget hud man har.. Jeg har altid haft godt med fedt på maven og min lår og jeg fik mange strækmærker da jeg ventet min søn, denne gang kommer de helt sikkert også, men ind til nu er der kun dem fra sidst det er samme farve som min hud, min søster der ikke ejer en eneste delle eller gram fedt på sin krop har ikke haft en eneste og hun var altså helelr ikke helt lille som gravid og er begge gange gået mere end en uge over tid.. Har også en veninde med ekstremt meget maveskin og hun fik altså også strækmærker og en anden der nok vejer alt forlidt og tog mange mange kilo på begge gange det intet fik.. Så nej det er ikke derfor man ikke får, og creme virker ikke, jeg har smurte mig godt ind altid, men fik alligevel, dog kom de første da jeg var omkring 35+

Anmeld

5. februar 2011

NessaXenia

nej jeg har ikke fået nogen strækmærker - endnu.

jeg er i uge 27 imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.