Baby på 1,5 år med fly i 12 timer til Thailand - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

copt

Forresten, Igår skrev du noget med mad og sandwich til Frederikke. Så vidt jeg ved er det ikke muligt at købe noget på flyet. Forstået på den måde at alt er inkl. I skal bare ringe til dem der har solgt jer turen og sige at I har et barn på 1,5 år som skal have en børnemenu - så er det det der bliver serveret. Omkring mad du medbringer på flyet kan du være ude for at du skal smage på det i security så de kan se at det ikke er terrorist materiale. Da vi tog til USA i sommers havde jeg frugtgrød på glas med og der måtte jeg pænt lige tage en skefuld i security i London. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

copt skriver:

Hej igen,

Lægen skal nok dosere det korrekte til både barn og jer. Jeg mener vi gav 650,- for hver voksen og det halve for vores datter.

Hvis du er medlem af Danmark får du refunderet halvdelen.

Nå, det er jo ikke så slemt. Vi havde bugetteret med 1000 kr. pr. voksen og 500 pr. barn

Er desværre ikke medlem af Danmark.(Ved du i øvrigt om det godt kan svare sig når man ikke får nogen former for medicin? Eneste "udgifter" som sådan er tandlæge, høfeber medicin og lign.)

Anmeld

3. februar 2011

copt skriver:

Forresten, Igår skrev du noget med mad og sandwich til Frederikke. Så vidt jeg ved er det ikke muligt at købe noget på flyet. Forstået på den måde at alt er inkl. I skal bare ringe til dem der har solgt jer turen og sige at I har et barn på 1,5 år som skal have en børnemenu - så er det det der bliver serveret. Omkring mad du medbringer på flyet kan du være ude for at du skal smage på det i security så de kan se at det ikke er terrorist materiale. Da vi tog til USA i sommers havde jeg frugtgrød på glas med og der måtte jeg pænt lige tage en skefuld i security i London. .

Det tror jeg lige at jeg vil gøre så. For hun er da også nødt til at skulle have noget ordentligt mad at spise på turen

Hvor nitten at du skulle stå og smage på frugtgrøden på glas

Håber én skefuld var nok!

Anmeld

3. februar 2011

copt

Ja, en skefuld var heldigvis nok. Jeg havde frugtmos og noget andet kalkaun halløj med. Heldigvis måtte jeg selv bestemme hvad jeg skulle smage på. Men et eller andet sted forstå jeg sku godt at min datter aldrig har været vild med det glasmad.

Omkring Danmark så er vi medlem af gruppe 5 (den billigste) og barnet er jo gratis. Vi betaler ca. 1000,- om året pr. voksen. Vi er ikke meget syge, men bruger det som en slags forsikring så hvis der skulle ske noget så er vi dækket ind. Vi får refunderet for tandlæge, kontaktlinser og så hvis Mathilde (min datter) får nogle øredråber før MØB eller andet. Med vaccinerne indregnet kan det da helt klart godt betale sig. Det er jo stort set alt receptpligtigt man får tilskud til så i det store regnskab tror jeg nok at det hænger sammen.

Anmeld

3. februar 2011

copt skriver:

Ja, en skefuld var heldigvis nok. Jeg havde frugtmos og noget andet kalkaun halløj med. Heldigvis måtte jeg selv bestemme hvad jeg skulle smage på. Men et eller andet sted forstå jeg sku godt at min datter aldrig har været vild med det glasmad.

Omkring Danmark så er vi medlem af gruppe 5 (den billigste) og barnet er jo gratis. Vi betaler ca. 1000,- om året pr. voksen. Vi er ikke meget syge, men bruger det som en slags forsikring så hvis der skulle ske noget så er vi dækket ind. Vi får refunderet for tandlæge, kontaktlinser og så hvis Mathilde (min datter) får nogle øredråber før MØB eller andet. Med vaccinerne indregnet kan det da helt klart godt betale sig. Det er jo stort set alt receptpligtigt man får tilskud til så i det store regnskab tror jeg nok at det hænger sammen.

Hahaha, nej det smager altså heller ikke særlig godt! Det gør pulvergrød i øvrigt heller ikke

Nå, men mht. Danmark, så har jeg lige luret på deres hjemmeside.... Når man tegner en årsforsikring (inkl. afbestillingsforsikrning), så synes jeg at jeg kan læse mig frem til at det ikke gælder alm. influenza, men "kun" alvorlig sygdom og/eller dødsfald. Kan det passe?

Hvordan er I sikret når I skal til Thailand? Man kan jo ofte købe en afbestillingsforsikring i forbindelse med købet af rejsen. Herhjemme vil beløbet snige sig op på 1350 kr. for alle mand, men det bliver da dyrt i længden, hvis vi vil afsted igen et ½ år efter... Så er det jo samme beløb endnu engang.

Hvad gør I hos jer?

Anmeld

4. februar 2011

copt

Halløj,

I Danmark er vi dækket i gruppe 5 som dækker de mest almindelige ting såsom tandlæge, briller, kontaktlinser m.v. det koster 328,- i kvartalet pr. voksen. Det har som sådan ikke noget med vores rejse eller forsikringer i øvrigt at gøre. Men de tilbagebetaler jo bare en del af den oprindelige regning som man får. 

Derudover har vi gennem vores forsikringsselskab en rejseforsikring der gælder "verden". Den koster vist 1800,- for os alle 3 og gælder 1 år ad gangen. Vi har alle vores forsikringer hos alm. Brand og har sikkert fået lidt rabat pga. det. Hvis I vælger kun at få en forsikring der kun dækker denne rejse så er www. gosafe.dk vist det billigste bud (Det er en del af Gouda foksikring)

Afbestillingsforsikring har vi ikke bestilt da vi tar på ferie selvom en af os skulle blive syg lige op til. (Ikke noget vi kalkulerer med )

Anmeld

4. februar 2011

tinasmor

MosterA skriver:

Følger lige lidt med, for vi har snakket lidt om at tage til Thailand på denne tid næste år hvor vores den første vil være ca. 6 mdr. 

Min egen erfarring siger mig, at det næsten er nemmere jo mindre de er. For så sover de en del. Forhør dig om han stadigvæk er lille nok til at få sådan en speciel "lift" som han kan sove i. Det er en rigtig god ide.

Anmeld

31. marts 2011

copt skriver:

Halløj,

I Danmark er vi dækket i gruppe 5 som dækker de mest almindelige ting såsom tandlæge, briller, kontaktlinser m.v. det koster 328,- i kvartalet pr. voksen. Det har som sådan ikke noget med vores rejse eller forsikringer i øvrigt at gøre. Men de tilbagebetaler jo bare en del af den oprindelige regning som man får. 

Derudover har vi gennem vores forsikringsselskab en rejseforsikring der gælder "verden". Den koster vist 1800,- for os alle 3 og gælder 1 år ad gangen. Vi har alle vores forsikringer hos alm. Brand og har sikkert fået lidt rabat pga. det. Hvis I vælger kun at få en forsikring der kun dækker denne rejse så er www. gosafe.dk vist det billigste bud (Det er en del af Gouda foksikring)

Afbestillingsforsikring har vi ikke bestilt da vi tar på ferie selvom en af os skulle blive syg lige op til. (Ikke noget vi kalkulerer med )

Hej, er I kommet hjem fra Thailand - og havde I en god tur?

Anmeld

31. marts 2011

Kindfed

Jeg har ikke selv prøvet det, så kan ikke rådgive så meget, men en veninde har taget turen med deres dreng, og det gik langt nemmere, end de havde turde håbe på. De var selvfølgelig velforberedte med, hvad de skulle have med i håndbagagen af legetøj, små gaver og snacks, men det gik så også al forventning.

Anmeld

31. marts 2011

Kindfed

MosterA skriver:

Følger lige lidt med, for vi har snakket lidt om at tage til Thailand på denne tid næste år hvor vores den første vil være ca. 6 mdr. 

Det har jeg prøvet, og det var så nemt, så nemt. Vi fik sådan en lift, som der er en, der fortæller om, og han lå i den hele vejen. Vi havde bestilt natbiletter, så det passede lige med hans nattesøvn. Og som en lille bonus får forældrene ekstra benplads pga. liften!  På turen hjem fra Bangkok havde vi næsten besluttet, at næste gang vi skulle flyve langt, så måtte vi lave en baby til, for alting var bare så meget nemmere. Ikke noget med at stå i kø og specialbehandling hele vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.