Pyha! Tak for dit indlæg! 
Det lyder jo perfekt! Vi skal flyve fra Billund kl. 15.45 om eftermiddagen, og vil så lande på Phuket (direkte fly) næste morgen kl. 7.30....
Har dine børn godt kunne sove i flyet? Bliver lyset egentligt dæmpet om natten? Har de siddet på skødet af dig eller din mand og sovet, eller hvordan?
Sorry alle spørgsmålene

Du spørg bare løs 
Hvis du rejser med spædbørn under 80 cm. så kan man få en "lift" som du kan hænge op på væggen, og så får du stortset altid sæder i midten op med væggen (hvor der er toilet på den anden side) og så hænger liften dér - ENORMT smart.
Mine unger har sagtens kunne sove.
De dæmper lyset efter man har spist "aftensmad".
På Thai-airways, så serverer de "aftensmad" ca. 2 timer efter man er lettet, og når der er ryddet af efter aftensmaden, så dæmper de lyset i kabinen. Og så tænder de op ca. 1½-2 timer inden man lander, hvor de så serverer morgenmad.
Et godt råd, tag noget at drikke med til din datter. For de kan jo lige som voksne få propper i ørerne når man lander og letter.
Sidst vi var afsted, fik Noah på 3 år en lille pose haribo-vingummier, for så passede det med at han kunne sidde og spise dem, og samtidig synke.
Og Nana på 6 mdr. fik en flaske med MME.
Da vi rejste 2. gang, hvor Noah var 1½ år, så havde vi ikke bestilt et sæde til ham, men vi fløj uden for sæsonen så flyet var kun halvt fuldt, så vi fik 4 sæder i midten, hvor Noah lå på de to midterste og sov, og min mand og jeg sad på de 2 yderste - GINIALT.
Da vi var afsted i sommers (juli 2010), som Nana som sagt i en lift, og Noah havde sit eget sæde, og så lå han der i fosterstilling, og så med hovedt på mit skød.
Hvis i får pladser i midten op mod væggen, så plejer flyselskaberne at sige ok til at børn ligger på gulvet og sover. (men kun på de pladser)
På vejen hjem, rejste vi med mine forældre, min fætter og hans kæreste, så der havde vi mangle pladser, så der sad jeg med Noah på en vinduesplads, med ryggen op ad vinduet, og benene på hans sæde (det i midten) og så sad hans hos mig os sov. Det var også en god løsning.
Nu til sommer har vi bestilt et sæde til Nana, trods at hun "kun" er 1½ år, men vi rejser med mine forældre, og vi har booket 2 x 3 sæder, så vi sidder 3 foran,og 3 på rækken bagved, og så kan jeg lave samme trix med at sidde op ad vinduet med hende, og så kan min mor gøre det samme med Noah bag os.
hold da op en smørre.
Jeg håber det gav mening.