Baby på 1,5 år med fly i 12 timer til Thailand - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Tut skriver:

Vi har været i thailand 3 gange med små børn (mine forældre bor i thailand ½ af året)

1. gang, Noah var 7 mdr.

2. gang, Noah var 1½ år.

3. gang, Noah var 3 år, og Nana 6 mdr.

Alle 3 gange er flyveturene gået helt perfekt.

3. gang fløj vi København - Wien, Wien - Bangkok, der var vi 14 timer undervejs - og alt gik bare godt.

Da vi "kun" skal booke flybilletter, så booker vi helst med Thai-airways, da de flyver kl. ca. 15 fra København, og så er det kun 3-4 timer til ungernes "sengetid", så det passer os bedst.

Hvis man flyver med Thaiairways, (fra københavn omkring kl. 15) så lander man i bangkok kl. 6.30 om morgenen, og så har vi lige 3 timers køretur til Hua Hin, og der falder ungerne i søvn igen, så når vi kommer hjem til huset, så har de fået omkring 9 timer, og så får de lige en lur over om eftermiddagen, og så er de inde i rytmen på Thai-tid.

Vi skal selv til thailand til juli og vi glææææder os så meget.

Pyha! Tak for dit indlæg!

Det lyder jo perfekt! Vi skal flyve fra Billund kl. 15.45 om eftermiddagen, og vil så lande på Phuket (direkte fly) næste morgen kl. 7.30....

Har dine børn godt kunne sove i flyet? Bliver lyset egentligt dæmpet om natten? Har de siddet på skødet af dig eller din mand og sovet, eller hvordan?

Sorry alle spørgsmålene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

copt

Hej,

Vi står selv og er på vej til Thailand med M som er 16 mdr. Jeg har gjort mig mange tanker om den flyvetur allerede (vi tager afsted om 14 dage). Vi har tidligere fløjet til Norge da hun var 5 mdr og til USa i sommers hvor hun var 9 mdr. Begge flyveture gik fantastisk. Til USA som jo tog 8 timer sov hun næsten hele turen :-). Nå, men tilbage til denne tur. Vi har ikke betsilt seperat sæde til hende da vi synes at 8000,- lige er i overkanten. Jeg tager en transportabel DVD med og så Bamse og teletub dvd'ere som hun bare elsker. Så har jeg købt nogle småting som jeg pakker ind. F.eks et lille træpulsespil (30 x 30) en dvd, lidt duplo (med dyr) en bog. Så kan hun få det undervejs og more sig med at pakke op. Dertil tager jeg nok nogle små pakker rosiner med, figenstænger, og lidt frugt. Derudover tager jeg også nogle få legesager med hun kender i forvejen (farver og yndlingsbog) Jeg håber dog også at hun sover lidt på vejen. Selvfølgelig tager jeg også hendes babydyne med og hendes soveko. Men så tror jeg også at vi er dækket ind.

Et godt råd er at så snart det er muligt for jer, så book selve flysæderne så I kan få "bedste pladser" oppe foran. Hos os var det "sviger" der stod for det (og glemte det) så vi ender på række 65 ud af 67. Ik så optimalt... 

Har desuden fundet ud af at hvis man flyver på alm. turistklasse med Thai så er der ikke tvskærm ved hver sæde. (øv-bøv)

Jeg kommer gerne med en update når vi er hjemme igen (d.6/3) hvis du er interesseret.

Hls

Tessa 

Anmeld

2. februar 2011

copt skriver:

Hej,

Vi står selv og er på vej til Thailand med M som er 16 mdr. Jeg har gjort mig mange tanker om den flyvetur allerede (vi tager afsted om 14 dage). Vi har tidligere fløjet til Norge da hun var 5 mdr og til USa i sommers hvor hun var 9 mdr. Begge flyveture gik fantastisk. Til USA som jo tog 8 timer sov hun næsten hele turen :-). Nå, men tilbage til denne tur. Vi har ikke betsilt seperat sæde til hende da vi synes at 8000,- lige er i overkanten. Jeg tager en transportabel DVD med og så Bamse og teletub dvd'ere som hun bare elsker. Så har jeg købt nogle småting som jeg pakker ind. F.eks et lille træpulsespil (30 x 30) en dvd, lidt duplo (med dyr) en bog. Så kan hun få det undervejs og more sig med at pakke op. Dertil tager jeg nok nogle små pakker rosiner med, figenstænger, og lidt frugt. Derudover tager jeg også nogle få legesager med hun kender i forvejen (farver og yndlingsbog) Jeg håber dog også at hun sover lidt på vejen. Selvfølgelig tager jeg også hendes babydyne med og hendes soveko. Men så tror jeg også at vi er dækket ind.

Et godt råd er at så snart det er muligt for jer, så book selve flysæderne så I kan få "bedste pladser" oppe foran. Hos os var det "sviger" der stod for det (og glemte det) så vi ender på række 65 ud af 67. Ik så optimalt... 

Jeg kommer gerne med en update når vi er hjemme igen (d.6/3) hvis du er interesseret.

Hls

Tessa 

Hører gerne hvordan jeres tur er gået når I engang er hjemme igen 

Alt i alt lyder det jo til at gå fint at have små børn med ude at flyve i så lang tid. Det tager vi også bare som det kommer.

Nu spørger jeg nok dumt.... Men hvorfor er det ikke optimalt at ende med at sidde enten midt eller bagerst i flyet? Er der mere benplads foran eller hvordan???

Anmeld

2. februar 2011

copt

Hej igen,

Nu har jeg aldrig fløjet med Thai før, men jeg har oplevet at der er mere støj nede bag i end der er foran. Men jeg ved ikke om det er indbildning.

Med British Airways (USAturen) sad vi på første række efter 1.klasse der var ligesom et bord der kunne slås ned hvor man så kunne montere en form for skråstol som M så sad og sov i. Den må dog kun bruges til de vejer 10 kg vist. Om det findes på fly til Thailand aner jeg ikke.

Husk forresten også at bestille børnevenligt mad når I booker. Jeg har læst et sted at voksenmaden godt nogengange kan være lidt spicy.

Anmeld

2. februar 2011

copt skriver:

Hej igen,

Nu har jeg aldrig fløjet med Thai før, men jeg har oplevet at der er mere støj nede bag i end der er foran. Men jeg ved ikke om det er indbildning.

Med British Airways (USAturen) sad vi på første række efter 1.klasse der var ligesom et bord der kunne slås ned hvor man så kunne montere en form for skråstol som M så sad og sov i. Den må dog kun bruges til de vejer 10 kg vist. Om det findes på fly til Thailand aner jeg ikke.

Husk forresten også at bestille børnevenligt mad når I booker. Jeg har læst et sted at voksenmaden godt nogengange kan være lidt spicy.

Ok på den måde. Har du erfaring med at der er bedre benplads foran?

Vi har godt nok tænkt os at bestille voksen menu til vores datter på 7 år (til den tid), men ingenting til Frederikke.... Tænker om det ikke er muligt at købe en sandwich el. lign til hende på flyet.

Anmeld

2. februar 2011

Tut

Pyha! Tak for dit indlæg!

Det lyder jo perfekt! Vi skal flyve fra Billund kl. 15.45 om eftermiddagen, og vil så lande på Phuket (direkte fly) næste morgen kl. 7.30....

Har dine børn godt kunne sove i flyet? Bliver lyset egentligt dæmpet om natten? Har de siddet på skødet af dig eller din mand og sovet, eller hvordan?

Sorry alle spørgsmålene

Du spørg bare løs

Hvis du rejser med spædbørn under 80 cm. så kan man få en "lift" som du kan hænge op på væggen, og så får du stortset altid sæder i midten op med væggen (hvor der er toilet på den anden side) og så hænger liften dér - ENORMT smart.

Mine unger har sagtens kunne sove.

De dæmper lyset efter man har spist "aftensmad".

På Thai-airways, så serverer de "aftensmad" ca. 2 timer efter man er lettet, og når der er ryddet af efter aftensmaden, så dæmper de lyset i kabinen. Og så tænder de op ca. 1½-2 timer inden man lander, hvor de så serverer morgenmad.

Et godt råd, tag noget at drikke med til din datter. For de kan jo lige som voksne få propper i ørerne når man lander og letter.

Sidst vi var afsted, fik Noah på 3 år en lille pose haribo-vingummier, for så passede det med at han kunne sidde og spise dem, og samtidig synke.

Og Nana på 6 mdr. fik en flaske med MME.

Da vi rejste 2. gang, hvor Noah var 1½ år, så havde vi ikke bestilt et sæde til ham, men vi fløj uden for sæsonen så flyet var kun halvt fuldt, så vi fik 4 sæder i midten, hvor Noah lå på de to midterste og sov, og min mand og jeg sad på de 2 yderste - GINIALT.

Da vi var afsted i sommers (juli 2010), som Nana som sagt i en lift, og Noah havde sit eget sæde, og så lå han der i fosterstilling, og så med hovedt på mit skød.

Hvis i får pladser i midten op mod væggen, så plejer flyselskaberne at sige ok til at børn ligger på gulvet og sover. (men kun på de pladser)

På vejen hjem, rejste vi med mine forældre, min fætter og hans kæreste, så der havde vi mangle pladser, så der sad jeg med Noah på en vinduesplads, med ryggen op ad vinduet, og benene på hans sæde (det i midten) og så sad hans hos mig os sov. Det var også en god løsning.

Nu til sommer har vi bestilt et sæde til Nana, trods at hun "kun" er 1½ år, men vi rejser med mine forældre, og vi har booket 2 x 3 sæder, så vi sidder 3 foran,og 3 på rækken bagved, og så kan jeg lave samme trix med at sidde op ad vinduet med hende, og så kan min mor gøre det samme med Noah bag os.

hold da op en smørre.

Jeg håber det gav mening.

Anmeld

2. februar 2011

Tut skriver:

Du spørg bare løs

Hvis du rejser med spædbørn under 80 cm. så kan man få en "lift" som du kan hænge op på væggen, og så får du stortset altid sæder i midten op med væggen (hvor der er toilet på den anden side) og så hænger liften dér - ENORMT smart.

På Thai-airways, så serverer de "aftensmad" ca. 2 timer efter man er lettet, og når der er ryddet af efter aftensmaden, så dæmper de lyset i kabinen. Og så tænder de op ca. 1½-2 timer inden man lander, hvor de så serverer morgenmad.

Et godt råd, tag noget at drikke med til din datter. For de kan jo lige som voksne få propper i ørerne når man lander og letter.

Sidst vi var afsted, fik Noah på 3 år en lille pose haribo-vingummier, for så passede det med at han kunne sidde og spise dem, og samtidig synke.

Da vi rejste 2. gang, hvor Noah var 1½ år, så havde vi ikke bestilt et sæde til ham, men vi fløj uden for sæsonen så flyet var kun halvt fuldt, så vi fik 4 sæder i midten, hvor Noah lå på de to midterste og sov, og min mand og jeg sad på de 2 yderste - GINIALT.

Da vi var afsted i sommers (juli 2010), som Nana som sagt i en lift, og Noah havde sit eget sæde, og så lå han der i fosterstilling, og så med hovedt på mit skød.

Hvis i får pladser i midten op mod væggen, så plejer flyselskaberne at sige ok til at børn ligger på gulvet og sover. (men kun på de pladser)

På vejen hjem, rejste vi med mine forældre, min fætter og hans kæreste, så der havde vi mangle pladser, så der sad jeg med Noah på en vinduesplads, med ryggen op ad vinduet, og benene på hans sæde (det i midten) og så sad hans hos mig os sov. Det var også en god løsning.

Nu til sommer har vi bestilt et sæde til Nana, trods at hun "kun" er 1½ år, men vi rejser med mine forældre, og vi har booket 2 x 3 sæder, så vi sidder 3 foran,og 3 på rækken bagved, og så kan jeg lave samme trix med at sidde op ad vinduet med hende, og så kan min mor gøre det samme med Noah bag os.

hold da op en smørre.

Må man gerne medbringe mme, vand i flaske og lign? Det mindes jeg ikke at man må....

Anmeld

2. februar 2011

Tut skriver:

Du spørg bare løs

hold da op en smørre.

Tak for din uddybende "smøre" i øvrigt

Det er dejligt at der er nogle der gider bruge tid på at svare

Anmeld

2. februar 2011

Tut

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Må man gerne medbringe mme, vand i flaske og lign? Det mindes jeg ikke at man må....

Ja, du må gerne medbringe BABYMAD.

Jeg skrev nemlig en mail til Københavns lufthavns Security, og fik svar tilbage om at jeg gerne måtte medbringe alt det babymad jeg havde brug for.

Jeg skulle bare kunne fremvise en bon på det¨.

Så jeg købte en pakke MME pulver (som skal være uåbnet) og et par glas med frugmos, kylling og ris og hvad man ellers kan få, og så havde jeg bonnen med.

Jeg blev ikke engang bedt om at fremvise bon i securityen, de nævnte ikke engang noget om maden. Det eneste er så, at man skal købe vand i lufthavnen eller i flyet.

Jeg bad stewardesserne om 70 ml. kogende vand, og så hældte jeg selv 130 ml. vand fra flasken i, så havde jeg 200 ml. drikke-varm vand, og så bare MME i, og så var der mad

Anmeld

2. februar 2011

Cris

Vi boede i Indien og vi fløj flere gange med den store. Den værste fly tur jeg kan huske var dengang han var 16 måneder. Han kunne ikke sidde og læse længe, han gad ikke at se på film (vi har taget en bærbare DVD spiller) og han gad bare ikke noget. Der bare så mange turbulenser, at vi ikke fik lov til at stå op i næste hele rejse på 10 timer... En heldeve kan jeg fortælle dig!!!   Han ville ud og så begyndte han at banke på den stakkels mand der sad foran og alt muligt... Sådan en migræne jeg fik efter turen har jeg aldrig oplevet før!!!! Puha! Det der har hjulpet var at give ham så mange chips og chokolade, som han havde lyst til, men vi har ikke haft nok, da vi troede, vi skulle bare går rundt i flyveren! Puha! Nå, men så har du hørt det værste nu! Ellers går det meget stille og rollig, vi har altid taget masser af snaks med (for os har de usunde virket MEGET bedre end de sunde, sådan er det bare ) Og de sover faktisk godt. På vej til Europa har han næsten sovet hele turen, for vi rejste om natten (han lå bare på os) men det er på vej hen, om dagen, når I skal tænke lidt mere kreative, for det er jo mange timer som de gerne vil i gang!   (jeg må også sige, at mit barn dengang var vant til at bare være udendørs hele tiden og løbe meget og alt det der høre med at leve næsten hele dagen udenfor, den stakkels kunne bare ikke sidde i flere timer i sådan en kedelig flytur!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.