Baby på 1,5 år med fly i 12 timer til Thailand - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.164 visninger
40 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Så er det næsten planlagt 100% at vi skal fejre julen og nytåret i år på Phuket i Thailand - jubiiiiii

Til den tid vil vores den mindste være 1,5 år.... Er der nogle der har erfaringer med at flyve i 12 timer med sådan en lille størrelse?

Hvordan er det gået efterfølgende ifht. babys søvn? I Thailand er de jo 6 timer foran os herhjemme, så det kan ikke undgå at der vil blive vendt lidt op og ned på dag og nat.

Kh. Corinna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Opsedasse

Anmeld

2. februar 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Hejsa.

Vi fløj til Sydafrika med Sofus da han var ca. 15 måneder. Vi pakkede masser af bøger, legetøj og snacks til turen samt hans dyne. Det gik SÅ fint, og var overhovedet ingen problem.

Han drak da vi lettede og landede og var slet ikke påvirket af turen.

Husk små poser til høm høm bleer på rejsen.

Der var ikke den store tidsforskel (kun én time) så det kan jeg desværre ikke guide dig med.

Hilsen Line.

Anmeld

2. februar 2011

MosterA

Følger lige lidt med, for vi har snakket lidt om at tage til Thailand på denne tid næste år hvor vores den første vil være ca. 6 mdr. 

Anmeld

2. februar 2011

mama09

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Så er det næsten planlagt 100% at vi skal fejre julen og nytåret i år på Phuket i Thailand - jubiiiiii

Til den tid vil vores den mindste være 1,5 år.... Er der nogle der har erfaringer med at flyve i 12 timer med sådan en lille størrelse?

Hvordan er det gået efterfølgende ifht. babys søvn? I Thailand er de jo 6 timer foran os herhjemme, så det kan ikke undgå at der vil blive vendt lidt op og ned på dag og nat.

Kh. Corinna

Lyder lækkert.........

Jeg har ingen erfaring med så lang tur...

Da min datter var 1,5 år, fløj vi i 4 timer.. Hun tog det pænt, og sov stort set hele vejen hos mig...

Hvis vi skulle flyve/rejse i så lang tid, vil jeg bare ha en masse bøger med, noget at tegne med, en sut og tæppe..

Men pas, håber nogen kan komme med lidt råd til dig

Anmeld

2. februar 2011

Zafir

Altså - vi har aldrig fløjet med baby, men vi har kørt meget med Idun da hun var lille... Det er altid gået fint. Der er jo masser af mulighed - mere end i en bil - for at hygge og pludre og nusse med et barn i et fly.

Mht jetlag, så er det jo bare at tage det oppefra og ned. Der er nok ingen børn der tager skade af lidt jetlag - men det kan måske være lidt hårdt for forældrene. Det må I bare tage som det kommer

Anmeld

2. februar 2011

SØS skriver:

Hejsa.

Vi fløj til Sydafrika med Sofus da han var ca. 15 måneder. Vi pakkede masser af bøger, legetøj og snacks til turen samt hans dyne. Det gik SÅ fint, og var overhovedet ingen problem.

Han drak da vi lettede og landede og var slet ikke påvirket af turen.

Husk små poser til høm høm bleer på rejsen.

Der var ikke den store tidsforskel (kun én time) så det kan jeg desværre ikke guide dig med.

Hilsen Line.

Tak for dit indput

Hvor længe fløj i?

Anmeld

2. februar 2011

Zafir skriver:

Altså - vi har aldrig fløjet med baby, men vi har kørt meget med Idun da hun var lille... Det er altid gået fint. Der er jo masser af mulighed - mere end i en bil - for at hygge og pludre og nusse med et barn i et fly.

Mht jetlag, så er det jo bare at tage det oppefra og ned. Der er nok ingen børn der tager skade af lidt jetlag - men det kan måske være lidt hårdt for forældrene. Det må I bare tage som det kommer

Det har du da fuldstændig ret i - sådan havde jeg ikke lige set på det. Men mon ikke det går fint, bare vi har lidt legetøj, bøger osv med. Overvejer desuden at betale extra for at have fjernsynsskærm i sædet lige foran os....

Uha jo, det bliver sikkert værst for os hvis hun ikke kan finde rundt i, at der pludselig er byttet lidt rundt på nat og dag... Det må vi jo tage til den tid, for afsted det skal vi! Men det var også mest for at høre om der var nogle, der havde erfaringer med at flyve i så mange timer med et lille barn

Anmeld

2. februar 2011

Tut

Vi har været i thailand 3 gange med små børn (mine forældre bor i thailand ½ af året)

1. gang, Noah var 7 mdr.

2. gang, Noah var 1½ år.

3. gang, Noah var 3 år, og Nana 6 mdr.

Alle 3 gange er flyveturene gået helt perfekt.

3. gang fløj vi København - Wien, Wien - Bangkok, der var vi 14 timer undervejs - og alt gik bare godt.

Da vi "kun" skal booke flybilletter, så booker vi helst med Thai-airways, da de flyver kl. ca. 15 fra København, og så er det kun 3-4 timer til ungernes "sengetid", så det passer os bedst.

Hvis man flyver med Thaiairways, (fra københavn omkring kl. 15) så lander man i bangkok kl. 6.30 om morgenen, og så har vi lige 3 timers køretur til Hua Hin, og der falder ungerne i søvn igen, så når vi kommer hjem til huset, så har de fået omkring 9 timer, og så får de lige en lur over om eftermiddagen, og så er de inde i rytmen på Thai-tid.

Vi skal selv til thailand til juli og vi glææææder os så meget.

Anmeld

2. februar 2011

Trinehw skriver:

Lyder lækkert.........

Jeg har ingen erfaring med så lang tur...

Da min datter var 1,5 år, fløj vi i 4 timer.. Hun tog det pænt, og sov stort set hele vejen hos mig...

Hvis vi skulle flyve/rejse i så lang tid, vil jeg bare ha en masse bøger med, noget at tegne med, en sut og tæppe..

Men pas, håber nogen kan komme med lidt råd til dig

Vi skal til Kreta her om 4½ md. Det tager 3,5 time at flyve dertil, så der kommer det jo lidt på prøve hvordan hun tager det, men det kan selvfølgelig ikke helt sammenlignes med en flyvetur på 12 timer.

Tror også bare vi skal have nogle bøger, legesager, dyne osv med til hende... Mon ikke det så går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.