Baby på 1,5 år med fly i 12 timer til Thailand - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

mor-til-vanessa

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Så er det næsten planlagt 100% at vi skal fejre julen og nytåret i år på Phuket i Thailand - jubiiiiii

Til den tid vil vores den mindste være 1,5 år.... Er der nogle der har erfaringer med at flyve i 12 timer med sådan en lille størrelse?

Hvordan er det gået efterfølgende ifht. babys søvn? I Thailand er de jo 6 timer foran os herhjemme, så det kan ikke undgå at der vil blive vendt lidt op og ned på dag og nat.

Kh. Corinna

Jeg fløj til USA med min datter, men hun var godt nok kun fire mdr. Jeg ville bare pakke en masse legetøj og bøger og så underholde ham så meget man kan. I USA var de 6 timer bagud og det gik faktisk hurtig med at få omvendt rytmen, men hun var jo også lille. Men tror det går hurtig med små børn. Prøv at se om i evt kan trække hans nattesøb lidt og så kommer i nok til at sove lidt den første nat. Men tror hurtig det kommer i normal rytme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Tut skriver:

Ja, du må gerne medbringe BABYMAD.

Jeg skrev nemlig en mail til Københavns lufthavns Security, og fik svar tilbage om at jeg gerne måtte medbringe alt det babymad jeg havde brug for.

Jeg skulle bare kunne fremvise en bon på det¨.

Så jeg købte en pakke MME pulver (som skal være uåbnet) og et par glas med frugmos, kylling og ris og hvad man ellers kan få, og så havde jeg bonnen med.

Jeg blev ikke engang bedt om at fremvise bon i securityen, de nævnte ikke engang noget om maden. Det eneste er så, at man skal købe vand i lufthavnen eller i flyet.

Jeg bad stewardesserne om 70 ml. kogende vand, og så hældte jeg selv 130 ml. vand fra flasken i, så havde jeg 200 ml. drikke-varm vand, og så bare MME i, og så var der mad

Det lyder jo super! Så bliver det jo ikke noget problem med flasken (som jeg faktisk håber hun er ovre til den tid), men nu er vi da på den sikre side.

Tusind tak for alle dine besvarelser

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa skriver:

Jeg fløj til USA med min datter, men hun var godt nok kun fire mdr. Jeg ville bare pakke en masse legetøj og bøger og så underholde ham så meget man kan. I USA var de 6 timer bagud og det gik faktisk hurtig med at få omvendt rytmen, men hun var jo også lille. Men tror det går hurtig med små børn. Prøv at se om i evt kan trække hans nattesøb lidt og så kommer i nok til at sove lidt den første nat. Men tror hurtig det kommer i normal rytme

Det lyder rigtig godt, at hun var hurtig til at vænne sig til tidsforskellen....  Så satser jeg på at min pige har det lige sådan

Anmeld

2. februar 2011

Cris skriver:

Vi boede i Indien og vi fløj flere gange med den store. Den værste fly tur jeg kan huske var dengang han var 16 måneder. Han kunne ikke sidde og læse længe, han gad ikke at se på film (vi har taget en bærbare DVD spiller) og han gad bare ikke noget. Der bare så mange turbulenser, at vi ikke fik lov til at stå op i næste hele rejse på 10 timer... En heldeve kan jeg fortælle dig!!!   Han ville ud og så begyndte han at banke på den stakkels mand der sad foran og alt muligt... Sådan en migræne jeg fik efter turen har jeg aldrig oplevet før!!!! Puha! Det der har hjulpet var at give ham så mange chips og chokolade, som han havde lyst til, men vi har ikke haft nok, da vi troede, vi skulle bare går rundt i flyveren! Puha! Nå, men så har du hørt det værste nu! Ellers går det meget stille og rollig, vi har altid taget masser af snaks med (for os har de usunde virket MEGET bedre end de sunde, sådan er det bare ) Og de sover faktisk godt. På vej til Europa har han næsten sovet hele turen, for vi rejste om natten (han lå bare på os) men det er på vej hen, om dagen, når I skal tænke lidt mere kreative, for det er jo mange timer som de gerne vil i gang!   (jeg må også sige, at mit barn dengang var vant til at bare være udendørs hele tiden og løbe meget og alt det der høre med at leve næsten hele dagen udenfor, den stakkels kunne bare ikke sidde i flere timer i sådan en kedelig flytur!)

Lige netop den beskrivelse af jeres tur du giver der, er min største frygt... Meeeen nu har jeg i forvejen et YDERST NEMT barn, så jeg satser på at hun er ligeså nem når vi skal afsted

I sådan en situation, ville jeg heller ikke have nogle skrubler over at give slik fremfor sunde sager.... Kan godt følge din tankegang.

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa

Det lyder rigtig godt, at hun var hurtig til at vænne sig til tidsforskellen....  Så satser jeg på at min pige har det lige sådan

ej undskyld jeg har skrevet han må have læst det lidt hurtigt. men havde også time da jeg svarede

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa skriver:

ej undskyld jeg har skrevet han må have læst det lidt hurtigt. men havde også time da jeg svarede

Hahaha, det skal du altså ikke undskylde... Jeg grinte bare lidt af det, og tænkte at det sikkert var fordi du havde skimmet det hurtigt igennem, og havde overset at der stod hun

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa

Hahaha, det skal du altså ikke undskylde... Jeg grinte bare lidt af det, og tænkte at det sikkert var fordi du havde skimmet det hurtigt igennem, og havde overset at der stod hun

hæhæ ja havde set det som han hmm måske jeg skulle tage mine nye briller i brug lol

Anmeld

2. februar 2011

Cris

Lige netop den beskrivelse af jeres tur du giver der, er min største frygt... Meeeen nu har jeg i forvejen et YDERST NEMT barn, så jeg satser på at hun er ligeså nem når vi skal afsted

I sådan en situation, ville jeg heller ikke have nogle skrubler over at give slik fremfor sunde sager.... Kan godt følge din tankegang.

Ikke så meget søde sager, for jeg var bange for a "suger-rush"   Men masser af forskellige chips og sådan nogle ting har vi altid haft til turerne. Men det var kun den ene gang der gik helt galt og mest fordi vi ikke måtte stå op og går en tur. En dreng på 16 måneder som er vandt til at være udenfor 12 timer om dagen, kan self. ikke klare så godt 5 timer sidende (altså virkeligt kun sidende) på monkey class

Anmeld

3. februar 2011

Er der nogle der ved hvad vaccinerne koster pr. person - og giver man et barn på 1,5 år samme "dosis" som voksne?

Anmeld

3. februar 2011

copt

Hej igen,

Lægen skal nok dosere det korrekte til både barn og jer. Jeg mener vi gav 650,- for hver voksen og det halve for vores datter.

Hvis du er medlem af Danmark får du refunderet halvdelen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.