Hjælp ! Gravid igen !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.416 visninger
37 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Oxydation

Jeg står og er helt rundt på gulvet :/

Det er nu kun 10 uger siden jeg fødte min dejlige søn ved akut kejsersnit, og har lige akurat testet positiv på trods af at vi kun har glemt at beskytte os 1 gang. Så er man godt nok let modtagelig

Må man godt blive gravid så hurtigt efter et kejsersnit af hensyn til arene osv?

jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. ! tanken om abort er så forfædelig!

Håber i kan hjælpe lidt.

hilsen en som tænker MEGET !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

ønskebørn74

Oxydation skriver:

Det er nu kun 10 uger siden jeg fødte min dejlige søn ved akut kejsersnit, og har lige akurat testet positiv på trods af at vi kun har glemt at beskytte os 1 gang. Så er man godt nok let modtagelig

Må man godt blive gravid så hurtigt efter et kejsersnit af hensyn til arene osv?

Håber i kan hjælpe lidt.

Tal med din læge om det... Har både hørt for og imod... Og gud hvor jeg håber du ikke må igennem en abort... Det må være så hårdt for du ved hvor dejlig en gave der kommer ud af det... Og får du at vide go for it... Så får dine børn da bare vildt meget ud af hinanden... Bare så skønt!!!! Tillykke med spiren...!!!!

Knus Lene

Anmeld

1. februar 2011

Maise86

Jeg ved desværre ikke noget om det, men kan det være du stadig har hcg i blodet efter din sidste graviditet eller er det helt utænkeligt?

Anmeld

1. februar 2011

KajaHH

Jeg sidder med 2 piger hvor der er 12 måneders aldersforskel.

Både den første og nummer 2 er taget med ks.

De holdte mere øje under graviditeten, og jeg kom til scanning oftere, for at de kunne sikre sig at det "gamle" ks ikke ville briste.

Så det var alt hvad der sket her, scanning og kontrol oftere, og lidt mere ømhed ved arret fik jeg af vide man kunne have, når maven vokser,men det tror jeg på er meget forskelligt, det kommer an på hvor høj/lav ens smerte tærsken er.

Held og lykke med det hele

herfra

Anmeld

1. februar 2011

henh01

Ja sikke meget dine børn får ud af hinanden.. Tillykke med spiren..

Tror også jeg vil råde dig til at snakke med lægen og hvis han siger go for det og du og din mand selv ønsker det så stort tillykke,

Anmeld

1. februar 2011

celkt

jamen, åh nej da og samtidig tillykke..

du er velkommen til at skrive privat, hvis du har behov for at snakke med en, der har været i nøjagtigt samme situation, selv med kejsersnit-problematikken fra den første.

Men, jo, det kan lade sige gøre, men det anbefales helt klart ikke pga af risiko for problemer med arret. og det er næsten utænkeligt at du får lov at føde selv her anden gang hvis du vælger at gennemføre det.

Men der er bare så mange ting, du skal være klar over, og overveje, og ja, jeg kunne heller ikke få mig selv til at få en abort, det kan jeg stadigvæk ikke, men der er bare så mange ting der forandrer sig fra at have en tubbler, som man bare hygger sig med, en ikke-kombliserende del af jeres liv, til at have både ham/hende OG et spædbarn.

Helt ærligt, jeg vil IKKE anbefale det. For det er F****** hårdt, ikke mindst for parforholdet. Men ja, hvis I så vælger det, ja, så har du to dejlige vidunderlige unger, og det er jo bare fantastisk at være så priviligeret.. :-)

Skriv bare, hvis du har lyst, så kan jeg også svare på spørgsmål, hvis du har nogen...

kram fra charlotte

Anmeld

1. februar 2011

Mumto3

VI har også børn tæt på hinanden (dog ikke så tæt) og det er jo en kæmpe fordel at man kan have den store hjemme mens man er på barsel med den lille. Jeres den store behøver slet ikke at starte i vuggestue/dp.

Ligenu tænker du måske at du da slet ikke kunne overskue et barn mere udover det spædbarn du har nu, men alting er SÅ meget nemmere anden gang, fordi man har så meget erfaring, og det er faktisk mere hårdt at skulle op og ud af døren hver morgen or at aflevere den store i institution, end det er bare at tusse rundt derhjemem og hygge sig, og når ud og handle når det passer ALLE!

De vil jo ogås begge to sove til middag, nogle børn sover ovenikøbet 2 lurer når de er 1 år (men de fleste 1 lur) så du får stadig noget tid til dig selv.

Hvis spireren bliver der, så vil jeg gerne ønske jer et tillykke med jeres psydo-tvilinger

Anmeld

1. februar 2011

KarinaIda

Oxydation skriver:

Håber i kan hjælpe lidt.

Hej..

Da jeg fødte ved akut kejsersnit i 08, fik jeg at vide der skulle gå 2 år, inden jeg måtte føde igen, dette var af hensyn til at der så var meget mindre risiko for at det hele i arret kunne springe op!!

Men jeg synes du skal tale med din læge om det, for det er forskelligt hvordan lægerne ser på det!!

Men held og lykke med det hele, og tillykke med sønnen

Anmeld

1. februar 2011

Ranarupta

Jeg fik AKS med min (han er den første) og jeg fik at vide, at der skulle gå to år fra første fødsel til næste. Altså af hensyn til arret.

Men tag en snak med din læge. Det er i sidste ende ham/hende, der har den største viden på området (eller i hvert kan få den største viden).

Må man ønske tillykke?

Anmeld

1. februar 2011

JustinsMoar

KarinaIda skriver:

Hej..

Da jeg fødte ved akut kejsersnit i 08, fik jeg at vide der skulle gå 2 år, inden jeg måtte føde igen, dette var af hensyn til at der så var meget mindre risiko for at det hele i arret kunne springe op!!

Men jeg synes du skal tale med din læge om det, for det er forskelligt hvordan lægerne ser på det!!

Men held og lykke med det hele, og tillykke med sønnen

Sådan er det vidst ikke i dag!

Jeg blev gravid inden for 1 år, og der var ikke noget i vejen for at jeg kunne beholde osv.

Men kroppen har bestemt ikke godt af en graviditet så tidligt!
Og ja, der taler jeg af erfaring.

TS: Jeg håber du finder ud af det. Men tag en snak med din læge, h*n kan vejlede dig bedre end os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.