kitty skriver:
I morgen er det 1. februar. Det har været en dato af forskellig betydning, herhjemme hos os.
For 3 år siden tog jeg den sidste p-pille, og vi håbede på at projektet ville lykkes. Men vi havde aldrig troet, at vi måtte så meget igennem først.
For 2 år siden var stadig intet sket. Men vi valgte at se tiden an, og håbe det bedste. Vi ville ikke stresse...
Sidste år, 1. februar, skrev jeg denne tråd:
https://www.baby.dk/debat/38317pi1/proever-at-blive-gravid/2-aarsdagen-for-projekt-baby-.aspx#GoToMessage
Jeg husker stadig, hvor hård en dag det var. Smerten indvendig, modløsheden, magtesløsheden og det mistede håb. Vi troede aldrig vi skulle blive forældre. Lige netop for et år siden, 1. februar, tog vi beslutningen om, at vi skulle have hjælp til at få børn. At det nok blev vores vej. Det blev ikke sagt med ord, men vi vidste begge inderst inde, at det ville blive vejen frem.
Og det blev det!
I morgen har vi 1. februar igen! Den bedste af dem alle! Jeg kan sætte kryds i graviditetskalenderen ved halvvejs, for jeg er 20+0. Derudover er det også dagen for vores MD-scanning, og vi får lov til at se det lille væsen igen! Vi glæder os meget!
Når jeg læser tråden fra 1. februar sidste år får jeg stadig ondt i hjertet. For aldrig vil jeg glemme netop den dag, den smerte, og det syn af bjørnen der tog på arbejde. Og havde I fortalt mig, at jeg ville sidde her med en rund mave, et bankende hjerte under mit og en MD scanning i sigte, så ville jeg spørge Jer, om I havde spist søm!?
Meget kan ske på et år! Til Jer, der sidder, der hvor jeg sad; Jeg håber I får mulighed for at opleve denne lykke! Jeg forstår Jeres sorg, Jeres tårer og Jeres kamp! Men mirakler kan ske, også selvom det hele virker håbløst og uretfærdigt...!
en gravid og lykkelig Kitty!
Hvor kunne vi have ønsket, at vi havde vidst, det nok skulle blive en dag. Mange tårer og hårde tider kunne have været sparet..