Meget kan ske på et år!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
37 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

otlitrom

I morgen er det 1. februar. Det har været en dato af forskellig betydning, herhjemme hos os.

For 3 år siden tog jeg den sidste p-pille, og vi håbede på at projektet ville lykkes. Men vi havde aldrig troet, at vi måtte så meget igennem først.

For 2 år siden var stadig intet sket. Men vi valgte at se tiden an, og håbe det bedste. Vi ville ikke stresse...

Sidste år, 1. februar, skrev jeg denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/38317pi1/proever-at-blive-gravid/2-aarsdagen-for-projekt-baby-.aspx#GoToMessage

Jeg husker stadig, hvor hård en dag det var. Smerten indvendig, modløsheden, magtesløsheden og det mistede håb. Vi troede aldrig vi skulle blive forældre. Lige netop for et år siden, 1. februar, tog vi beslutningen om, at vi skulle have hjælp til at få børn. At det nok blev vores vej. Det blev ikke sagt med ord, men vi vidste begge inderst inde, at det ville blive vejen frem.

Og det blev det!

I morgen har vi 1. februar igen! Den bedste af dem alle! Jeg kan sætte kryds i graviditetskalenderen ved halvvejs, for jeg er 20+0. Derudover er det også dagen for vores MD-scanning, og vi får lov til at se det lille væsen igen! Vi glæder os meget!

Når jeg læser tråden fra 1. februar sidste år får jeg stadig ondt i hjertet. For aldrig vil jeg glemme netop den dag, den smerte, og det syn af bjørnen der tog på arbejde. Og havde I fortalt mig, at jeg ville sidde her med en rund mave, et bankende hjerte under mit og en MD scanning i sigte, så ville jeg spørge Jer, om I havde spist søm!?

Meget kan ske på et år! Til Jer, der sidder, der hvor jeg sad; Jeg håber I får mulighed for at opleve denne lykke! Jeg forstår Jeres sorg, Jeres tårer og Jeres kamp! Men mirakler kan ske, også selvom det hele virker håbløst og uretfærdigt...!

en gravid og lykkelig Kitty!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

L-Mortil3

Man får helt lyst til at sige TILLYKKE med et stort fedt POSITIVT kryds i kalenderen på denne dag!

Kan levende huske din tråd sidste år, og hvor har i kæmpet, slidt og slæbt.

Og tænk sig.

Nu banker 2 hjerter stærkt i dig og snart, meget snart, kan i sætte det mest positive kryds i kalenderen NOGEN sinde, ved fødslen af jeres fælles kærlighedsbarn, i har ønsket og længdes efter

Man må da næsten sige, det kan ikke blive bedre Kan det vel

Anmeld

31. januar 2011

Malene76

kitty skriver:

I morgen er det 1. februar. Det har været en dato af forskellig betydning, herhjemme hos os.

For 3 år siden tog jeg den sidste p-pille, og vi håbede på at projektet ville lykkes. Men vi havde aldrig troet, at vi måtte så meget igennem først.

For 2 år siden var stadig intet sket. Men vi valgte at se tiden an, og håbe det bedste. Vi ville ikke stresse...

Sidste år, 1. februar, skrev jeg denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/38317pi1/proever-at-blive-gravid/2-aarsdagen-for-projekt-baby-.aspx#GoToMessage

Jeg husker stadig, hvor hård en dag det var. Smerten indvendig, modløsheden, magtesløsheden og det mistede håb. Vi troede aldrig vi skulle blive forældre. Lige netop for et år siden, 1. februar, tog vi beslutningen om, at vi skulle have hjælp til at få børn. At det nok blev vores vej. Det blev ikke sagt med ord, men vi vidste begge inderst inde, at det ville blive vejen frem.

Og det blev det!

I morgen har vi 1. februar igen! Den bedste af dem alle! Jeg kan sætte kryds i graviditetskalenderen ved halvvejs, for jeg er 20+0. Derudover er det også dagen for vores MD-scanning, og vi får lov til at se det lille væsen igen! Vi glæder os meget!

Når jeg læser tråden fra 1. februar sidste år får jeg stadig ondt i hjertet. For aldrig vil jeg glemme netop den dag, den smerte, og det syn af bjørnen der tog på arbejde. Og havde I fortalt mig, at jeg ville sidde her med en rund mave, et bankende hjerte under mit og en MD scanning i sigte, så ville jeg spørge Jer, om I havde spist søm!?

Meget kan ske på et år! Til Jer, der sidder, der hvor jeg sad; Jeg håber I får mulighed for at opleve denne lykke! Jeg forstår Jeres sorg, Jeres tårer og Jeres kamp! Men mirakler kan ske, også selvom det hele virker håbløst og uretfærdigt...!

en gravid og lykkelig Kitty!

Hej Anna

God skrevet. Du giver håb til os andre der stadig prøver. Jeg kan godt genkende meget af det du skriver, alle følelserne. Håber jeg med tiden også sidder med en lille spire i maven og kigger tilbage. Må være skønt at være halvvejs, og så spændende at få lov at se babyen igen  

MVH Malene

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Det er fantastisk jeg får dælme helt gåsehud!

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

Malene76 skriver:

Hej Anna

God skrevet. Du giver håb til os andre der stadig prøver. Jeg kan godt genkende meget af det du skriver, alle følelserne. Håber jeg med tiden også sidder med en lille spire i maven og kigger tilbage. Må være skønt at være halvvejs, og så spændende at få lov at se babyen igen  

MVH Malene

Jeg håber også det sker for Jer!! Det er en ubeskrivelig følelse!

Anmeld

31. januar 2011

marhemor

Jeg sidder også med totalt gåsehud, hvor er det fantastisk !!

Dejligt at du nu sidder med dejligt stor rund mave og bare kan smile, samtidig med at du ikke har glemt smerten!! SÅ STORT!!

Vil bare sige TILLYKKE - og pøj pøj og god fornøjelse med MD-scanningen i morgen!!

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

Line&Liam skriver:

Man får helt lyst til at sige TILLYKKE med et stort fedt POSITIVT kryds i kalenderen på denne dag!

Kan levende huske din tråd sidste år, og hvor har i kæmpet, slidt og slæbt.

Og tænk sig.

Nu banker 2 hjerter stærkt i dig og snart, meget snart, kan i sætte det mest positive kryds i kalenderen NOGEN sinde, ved fødslen af jeres fælles kærlighedsbarn, i har ønsket og længdes efter

Man må da næsten sige, det kan ikke blive bedre Kan det vel

Det er helt ufatteligt! Jeg kan på en måde slå mig selv i hovedet over, at jeg mistede håbet. Men det er desværre ikke en kamp der lykkes for alle, og jeg var så sikker i min sag, når jeg sagde det ikke ville ske for os.. Men det gjorde det!

Jeg kan stadig vågne og tænke "den er god nok, jeg ér gravid".. Og nu har jeg altså været det (bevidst) i snart 16 uger Langsomtopfattende, I know!

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

marhemor skriver:

Jeg sidder også med totalt gåsehud, hvor er det fantastisk !!

Dejligt at du nu sidder med dejligt stor rund mave og bare kan smile, samtidig med at du ikke har glemt smerten!! SÅ STORT!!

Vil bare sige TILLYKKE - og pøj pøj og god fornøjelse med MD-scanningen i morgen!!

Tusind tak!! Og mon ikke der kommer billeder, når vi har været afsted i morgen? Jeg tror slet ikke jeg kan lade være med at dele

Anmeld

31. januar 2011

AnneBJ

Åh altså! Jeg havde lige meldt mig ind her på forum da du skrev indlægget sidste år! Jeg havde al den tid jeg ville til min rådighed, fordi jeg gik sygemeldt, så jeg læste ALLE tråde, selvom jeg ikke kendte en eneste af Jer!

Og det ramte mig virkelig at læse Jeres historie (og de mange efterfølgende historier jeg læste) og det gik op for mig, at det ikke bare er lige let for alle. Det skræmte mig fra vid og sans, at nogle skal igennem så mange måneder og så mange prøvelser for at få et ønskebarn mens andre blot skal kigge på hinanden næsten.

Jeg stod over for opstart af projekt baby med min kæreste, dog uden vi havde sat en startdato. Jeg havde været klar længe, rigtig længe, men gik og ventede på at VI var klar - og jeg blev bange. Gud hvor blev jeg bange! Tænk hvis vi skulle kæmpe så længe? Ville vi kunne klare det? Ville vi rejse os hver gang testen var negativ, tage hinanden i hånden og prøve igen?

Da jeg blev gravid egentlig ret hurtigt faldt en kæmpe sten fra mit hjerte, for jeg vidste vi virkede som vi "skulle". Selvom stenen var faldet, er der stadig en lille bitte sten i mit hjerte, som kan mærkes hver gang jeg læser hvor hårdt nogle prøver, og hvor lang tid de bruger. Jeg får ikke længere dårlig samvittighed over at det lykkedes så hurtigt for os, men jeg under alle dem der prøver, at det skal lykkes!

Kære søde Anna; det glæder mig usigeligt at det er lykkedes for Jer, og jeg glæder mig sådan til at høre om Jeres oplevelse til MD i morgen, se billeder af Jeres lille vidunder når han/hun er født, og jeg glæder mig over, at I har klaret det sammen og er blevet sammen - selvom det måske nogle gange havde været nemmere at gå sin vej?

De aller-kærligste hilsner og bedste ønsker for fremtiden!

Anne

Anmeld

31. januar 2011

marhemor

kitty skriver:

Tusind tak!! Og mon ikke der kommer billeder, når vi har været afsted i morgen? Jeg tror slet ikke jeg kan lade være med at dele

Gør endelig det!!!! Det er da også bare det bedste at se sin lille guldklump derinde.... Er faktisk lidt misundelig over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.