Fordele og ulemper ved to hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.920 visninger
37 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Bare mig..

Jeg søger både fordele og ulemper ved at have to hunde..

Vi har i forvejen en hund, men overvejer måske at spørge manden om en mere.. Hun er enormt doven (mops) og tænker en hund mere måske kunne hjælpe hende op i gear, for hun eeeeeelsker andre hunde. Og så er jeg måske også mest til det der med, at hunde har det bedst når de er to af samme "slags". Ja jeg ved ikke. Derfor spørg jeg jer

Men hvad har i af erfaringer med to hunde i stedet for en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Faith

Jeg har kun positivt at sige om det at have 2 hunde!

Vi startede med at have Smilla (en lab), men hver gang hun var alene hjemme åd hun et stykke af huset i bogstaveligste forstand. Hun gnavede simpelthen i væggene så der kom kæmpe store huller. Når vi var hjemme rørte hun intet!

Vi snakkede med en hundeadfærdsterapeut og han sagde at han troede hun nærmest sørgede når vi forlod hende. Han mente at endnu en hund ville afhjælpe hendes "sorg" og dermed osse splittelsen af vores hus

Så fik vi Luna (en cavalier king charles spaniel) og siden da har der intet været! De er hinandens bedste venner, og når den ene ikke er hjemme, ligger den anden ved døren og venter på den. Når de er alene hjemme ligger de i samme kurv og putter og når de keder sig tager de en tur efter hinanden rundt i haven. Det er skønt at have 2 hunde hvis du spørger mig

Anmeld

29. januar 2011

Bare mig..

smillaluna skriver:

Jeg har kun positivt at sige om det at have 2 hunde!

Vi startede med at have Smilla (en lab), men hver gang hun var alene hjemme åd hun et stykke af huset i bogstaveligste forstand. Hun gnavede simpelthen i væggene så der kom kæmpe store huller. Når vi var hjemme rørte hun intet!

Vi snakkede med en hundeadfærdsterapeut og han sagde at han troede hun nærmest sørgede når vi forlod hende. Han mente at endnu en hund ville afhjælpe hendes "sorg" og dermed osse splittelsen af vores hus

Så fik vi Luna (en cavalier king charles spaniel) og siden da har der intet været! De er hinandens bedste venner, og når den ene ikke er hjemme, ligger den anden ved døren og venter på den. Når de er alene hjemme ligger de i samme kurv og putter og når de keder sig tager de en tur efter hinanden rundt i haven. Det er skønt at have 2 hunde hvis du spørger mig

Ja, det var også lidt det jeg tænkte.. Altså vi stimulerer hende alt det vi kan og har tid til. Men det er ikke nemt at være ved hunden HELE tiden når man har en lille, så måske en hund mere ville være en ide..

Hun ødelægger absolut intet og er så god en hund, men ja, jeg kunne også forestille mig hun ville have det sjovere med en mere, men det kræver jo lidt, at det ikke er et alt for stort/større arbejde med to.. Hmm.. Hun har det jo godt, men måske hun kunne få det bedre.. Og om man skal ud med en eller to!? Hmm... Men vi har ikke have, men bor i en stor lejlighed, så de kommer jo ud på gåtur 3-4 gange om dagen. Nogen gange mere end andre. - Og deraf er hvertfald en af dem lange.. såå..

Ja, erfaring søges

Tak for hjælpen!

Anmeld

29. januar 2011

Fenja09

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg søger både fordele og ulemper ved at have to hunde..

Vi har i forvejen en hund, men overvejer måske at spørge manden om en mere.. Hun er enormt doven (mops) og tænker en hund mere måske kunne hjælpe hende op i gear, for hun eeeeeelsker andre hunde. Og så er jeg måske også mest til det der med, at hunde har det bedst når de er to af samme "slags". Ja jeg ved ikke. Derfor spørg jeg jer

Men hvad har i af erfaringer med to hunde i stedet for en.

Hej vi har en Schæfer og skal have en til i forbindelse med manden job (hundefører i Forsvaret) og det glæder jeg mig lidt til, så vores tøs herhjemme har en artsfælle at "snakke" og lege med altid

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din hund er, men det kommer meget an på alderen. At anskaffe hund nr 2 er bedst når hund nr 1 er 1 1/2 - 2 år.

Der er rigtig mange fordele ved at have to hunde - men man skal jo også tænke på, at der er dobbelt så meget arbejde ved det - og det koster også det ekstra. Nu er det jo en lille hunderace i har jer, og Mopsen er ikke den mest aktive hund der findes hehe  så de fylder nok ikke meget i rummet, men man skal jo aktivere to og have tid til det

Anmeld

29. januar 2011

mth1987

Vi har to hunde. Startede med en og så et år efter købte vi en hvalp. Vi syntes hun sku ha en legekammerat. Det negative er at hvalpen ikke har prøvet at være alene så hun kan ikk finde ud af at være selvstændigt. Men det bliver op vejet af at de er så glade for hinanden det næsten mor barn forhold og de putter og leger sammen. Det meget at ha to men hvis man ikk har alverdens tid så det super at man lige ka lukke dem ud og de så la lege sammen

Anmeld

29. januar 2011

SD21

Jeg har også kun positive ting at sige om det ! Vores de elsker hinanden ! Det er bare vigtigt, hvis det er to af samme køn, at den ene er betydeligt ældre end den anden, så der ikke kommer så mange magtkampe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2011

Bare mig..

Fenja09 skriver:

Hej vi har en Schæfer og skal have en til i forbindelse med manden job (hundefører i Forsvaret) og det glæder jeg mig lidt til, så vores tøs herhjemme har en artsfælle at "snakke" og lege med altid

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din hund er, men det kommer meget an på alderen. At anskaffe hund nr 2 er bedst når hund nr 1 er 1 1/2 - 2 år.

Der er rigtig mange fordele ved at have to hunde - men man skal jo også tænke på, at der er dobbelt så meget arbejde ved det - og det koster også det ekstra. Nu er det jo en lille hunderace i har jer, og Mopsen er ikke den mest aktive hund der findes hehe  så de fylder nok ikke meget i rummet, men man skal jo aktivere to og have tid til det

Lyder spændende Dejligt med en mere.. Hihi..

Vores hund bliver faktisk 2 år idag

Men ja, det er det med tiden, men tid det er der.. Vi er hjemme lige så meget som alle andre arbejdende - Jeg er godt nok på barsel lige nu, men derefter skal jeg studerer, men det er nu ikke et problem

Anmeld

29. januar 2011

K.Rehder

Vi har også to basser, og de er hinandens BEDSTE venner! Et lidt umage ægtepar, men de passer godt på hinanden De kan bl.a. få flere timer til at gå med at drille hinanden, og de elsker det begge to.

Den ene er en labrador-tæve på 9 år og den anden er en lille blandings-han (yorkshire terrier og en dværgpincher) på 3 år

De ville uden tvivl have svært ved at skulle undvære hinanden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2011

Bare mig..

SD21 skriver:

Jeg har også kun positive ting at sige om det ! Vores de elsker hinanden ! Det er bare vigtigt, hvis det er to af samme køn, at den ene er betydeligt ældre end den anden, så der ikke kommer så mange magtkampe

HOLD NU OP HVOR ER DE DEJLIGE!!

Ja, men vores fylder faktisk 2 idag, så der er de her to år imellem Ca.. Men det er også bare en tanke der lige strejfer mig.

Anmeld

29. januar 2011

Bare mig..

Kloks Kone skriver:

Vi har også to basser, og de er hinandens BEDSTE venner! Et lidt umage ægtepar, men de passer godt på hinanden De kan bl.a. få flere timer til at gå med at drille hinanden, og de elsker det begge to.

Den ene er en labrador-tæve på 9 år og den anden er en lille blandings-han (yorkshire terrier og en dværgpincher) på 3 år

De ville uden tvivl have svært ved at skulle undvære hinanden

Hvor er de (også bare) for dejlige altså

Dejligt at hører, at det er godt med to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.