Parfume under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

MaybeBaby

Nille-pigen skriver:

Hej allesammen

man hører så meget om at der er en masse skønheds produkter, der kan være farlige for fosteret at benytte under en graviditet og så tænkte jeg på om man så også skal holde sig helt fra at bruge parfume?

Hvad mener I?

Nu arbejder jeg i et parfumeri, og jeg er helt holdt op med at bruge parfume. Den ene gang indtil videre hvor vi skulle ud til en lidt større arrangement, der har jeg sprøjtet lidt på tøjet, men slet ikke i samme mængde som før.  Så jeg har valgt det fra i hverdagen.

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Fenja09

foto på lærred skriver:

Hvilke mærke bruger du?

Matas De Stribede er testede i hoved og rumpe er miljømærket og allergitestet, så det har jeg noget af og så har jeg fra The Body Shop. Har også noget fra Clinic som er uden parabener, men det er meget lidt fra det mærke som egentlig er uden, derfor er det kun enkelte ting. Nu skal det heller ikke lyde som om at jeg KUN køber sådan noget, for har altså også fra HR ect.

Der findes ikke et egentlig makeup mærke ( en hel serie) hvor alt miljømærket. Så man må forhører sig om de forskellige ting man skal bruge

Anmeld

27. januar 2011

Thalia

Jeg bruger ikke parfume direkte på huden, og da under ingen omstændigheder når jeg er gravid.

I stedet sprøjter jeg lidt på mit tøj eller mit tørklæde, og så kan jeg dufte godt men stadig skåne både mig selv og mit barn for kemikalierne.

Anmeld

27. januar 2011

foto på lærred

Fenja09 skriver:

Matas De Stribede er testede i hoved og rumpe er miljømærket og allergitestet, så det har jeg noget af og så har jeg fra The Body Shop. Har også noget fra Clinic som er uden parabener, men det er meget lidt fra det mærke som egentlig er uden, derfor er det kun enkelte ting. Nu skal det heller ikke lyde som om at jeg KUN køber sådan noget, for har altså også fra HR ect.

Der findes ikke et egentlig makeup mærke ( en hel serie) hvor alt miljømærket. Så man må forhører sig om de forskellige ting man skal bruge

Tak for svar. Nej jeg har nemlig heller ikke kunne finde et enkelt mærke.

Anmeld

27. januar 2011

Fenja09

foto på lærred skriver:

Tak for svar. Nej jeg har nemlig heller ikke kunne finde et enkelt mærke.

Selv tak

Anmeld

27. januar 2011

Blyb

Nille-pigen skriver:

Hej allesammen

man hører så meget om at der er en masse skønheds produkter, der kan være farlige for fosteret at benytte under en graviditet og så tænkte jeg på om man så også skal holde sig helt fra at bruge parfume?

Hvad mener I?

Jeg synes jeg har prøvet at være meget bevist omkring brugen af parfume, fra da jeg planlagde at blive gravid og nu mens jeg er gravid. Jeg bruger pt. kun roll-on under armene og kun hvis vi skal noget særligt tager jeg lidt parfume uden på tøjet.

I øvrigt giver det helt sig selv i øjeblikket, får jeg får simpelthen så vild en kvalme af lugten af parfumer, skyllemidler m.m.

Parfumen mener jeg går i dine blodbaner, hvis du bruger det direkte på huden. Og det siger vist sig selv, at det ikke kan være godt for baby - eller en selv for den sagsskyld. Jeg vil så nødig få et barn, hvor jeg har været medvirkende til at det skal leve med allergier resten af livet.

Men igen, hvis tingene gøres med måde, så går det vel nok

Blyb 11+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.