Parfume under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Nille-pigen

LeaSchmidt skriver:

Man må da gerne bruge make up ? ikke

jeg har bare hørt at man skal være varsom med hvad man bruger...

jeg selv bruger kun mascara og streg fra nilens jord og det er kun når jeg skal noget ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Nille-pigen

Dorthe1986 skriver:

Jeg har fået at vide at man skal mindske sit forbrug så meget som muligt, hvad angår parfume og parabener... Så jeg benyttede muligheden til at få smidt alt mit gamle make-up ud (det var virkelig tiltrængt) og købte så en en øjenskygge og en mascara fra nilens jord, der er uden de ting i. Jeg har også valgt at gå uden om parfume... Jeg bruger kun roll-on deo fra neutral. Jeg har dog to gange sprøjtet lidt parfume uden på tøjet...

jeg er faktisk også gået over til at bruge neutral creme deo og var så bare i tvivl om det med parfume...

Anmeld

26. januar 2011

Fenja09

Nille-pigen skriver:

Hej allesammen

man hører så meget om at der er en masse skønheds produkter, der kan være farlige for fosteret at benytte under en graviditet og så tænkte jeg på om man så også skal holde sig helt fra at bruge parfume?

Hvad mener I?

Man rådes til at holde sig fra parfume som gravid, men det findes jo i mange ting, så det er meget svært at undgå. Det er en af de hyppigste årsager til allergi hos barnet. Så prøv så vidt det er muligt at undgå det, og ellers så gå efter de miljømærkede alternativer uden parfume.

Jeg bruger selv kun roll-on neutral og en sjælden gang i mellem et sprøjt parfume, hvis jeg skal noget

Anmeld

26. januar 2011

Fenja09

LeaSchmidt skriver:

Man må da gerne bruge make up ? ikke

Man skal helst undgå brug af make-up, men bruger det da selv - jeg går efter makeup som er miljømærket og uden parfume og parabener

Anmeld

26. januar 2011

RiUL

Albertesmor skriver:

jeg bliver ekstremt dårlig af parfumelugt og det kom ret heldig i begyndelsen af min første graviditet  så jeg brugte det ikke fra der en sjælden gang komemr jeg på hvis jeg skal noget, men kort tid efter bliver jeg mindet om hvorfor jeg ikke bruger det mere, får simpelthen en knalderende hovedpine af det

Sådan har jeg det også Og det værste er bare når man kan lugte/dufte andres parfume  Så til hverdag bruger jeg bare en roll on uden parfume i

Anmeld

26. januar 2011

Pallemor

Hej

Jeg bruger parfume creme og makeup som jeg plejer.. Ellers ligner jeg en udslidt husmor haha

Anmeld

26. januar 2011

Sophia'smor

Fenja09 skriver:

Man skal helst undgå brug af make-up, men bruger det da selv - jeg går efter makeup som er miljømærket og uden parfume og parabener

Nårh okay, det vidste jeg slet ikke,

tak for det så blev man da det klogere

Anmeld

26. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

For mig var det - no go - men lidt på tøjet var ok   Desuden blev jeg dårlig af for meget parfume

Anmeld

26. januar 2011

FrkLarsen

Jeg sprøjtede parfumen på tøjet da jeg var gravid

Anmeld

26. januar 2011

Fenja09

LeaSchmidt skriver:

Nårh okay, det vidste jeg slet ikke,

tak for det så blev man da det klogere

Du kan altid gå ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside og se hvad de anbefaler og fraråder til gravide

Dog tror jeg, at de færreste kan følge alle de gode råd, uanset hvor meget man gerne vil  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.