Jeres bedste gave (til jeres barns 2 års fødselsdag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

eElak

pokulati skriver:

Jeg vil give dig tildels ret. Min søns kusine har et kasseapperat magen til det de snakker i her i tråden, og jo han synes det er sjovt, men mere fordi han kan putte noget (penge) i et hul, som så kommer ud igen når man trykker på en knap. Jeg tvivler stærkt på at den vil kunne blive en del hans butikleg før om et godt stykke tid. Forkert ordvalg

Tror du lægger lige lovligt meget i ordene.. jeg har jo ikke sagt at hun ville kunne søge arbejde i netto 1 uge efter hun har fået kasseapperatet...

For en 2årig er det at administrere et kasseapperat bare nogle basale funktioner - og det holder jeg altså stadig på at de kan.. Men deciderede rollelege leger de jo slet ikke endnu, det ved jeg da godt, og det ved trådstarter også...

Knægten har da et køkken herhjemme, men det er da ikke fordi han har rollelege.. han smider bare nogle ting i en gryde og rører det...

Så synes da ikke at jeg var galt på den.. det vigtigste var trods alt at trådstarter kunne finde inspiration..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Mormilla

N&J skriver:

Jeg er blank, total blank ift. hvad jeg skal købe til min datter i 2 års fødselsdagsgave. Jeg syntes hun har det hun skal have eller også er jeg bare enorm uvidende omkring hvad et barn på 2 år gerne vil have, så kom med alle jeres bedste gaver... både "drenge/pige" ting kan bruges. 

Gode ideer ønskes!!!!!!

Hvad med en løbecykel, duplo, køkken, hoppeborg??? Ellers kan jeg ikke komme på mere nu...

Anmeld

1. februar 2011

N&J

Mormilla skriver:

Hvad med en løbecykel, duplo, køkken, hoppeborg??? Ellers kan jeg ikke komme på mere nu...

Det var også nogle gode bud.. ville gerne have en hoppeborg.. men vi bor i en to vær. så det går sku nok ikke de andre ting har vi... 

Anmeld

1. februar 2011

N&J

KaLee skriver:

Tror du lægger lige lovligt meget i ordene.. jeg har jo ikke sagt at hun ville kunne søge arbejde i netto 1 uge efter hun har fået kasseapperatet...

For en 2årig er det at administrere et kasseapperat bare nogle basale funktioner - og det holder jeg altså stadig på at de kan.. Men deciderede rollelege leger de jo slet ikke endnu, det ved jeg da godt, og det ved trådstarter også...

Knægten har da et køkken herhjemme, men det er da ikke fordi han har rollelege.. han smider bare nogle ting i en gryde og rører det...

Så synes da ikke at jeg var galt på den.. det vigtigste var trods alt at trådstarter kunne finde inspiration..

Jep jep, det ved trådstarter nemlig godt.. 

Jeg tror egentlig godt Nikita kan adm. kasseapp. da hendes finmotorik er ret god.. blev bare i tvivl fordi min mor nævnte 4 års alderen før det vville være en god gave, men så længe kan mor her ikke vente.. 

Anmeld

1. februar 2011

eElak

N&J skriver:

Jep jep, det ved trådstarter nemlig godt.. 

Jeg tror egentlig godt Nikita kan adm. kasseapp. da hendes finmotorik er ret god.. blev bare i tvivl fordi min mor nævnte 4 års alderen før det vville være en god gave, men så længe kan mor her ikke vente.. 

De der anbefalinger tager jeg med et gran salt..

For legekøkkenet anbefales også først fra 3 år, men det bruger han da allerede nu, og har da mere legetøj som går fra 2-3 år og opefter... som han bruger - måske ikke helt igennem effektivt, men han får en glæde ved det..

Anmeld

1. februar 2011

N&J

KaLee skriver:

De der anbefalinger tager jeg med et gran salt..

For legekøkkenet anbefales også først fra 3 år, men det bruger han da allerede nu, og har da mere legetøj som går fra 2-3 år og opefter... som han bruger - måske ikke helt igennem effektivt, men han får en glæde ved det..

Nikita fik køkkenet inden hun fyldte 1 år, og har brugt det på forskellig vis lige siden.. havde heller ikke tænkt over det hvis det ikke var min mor der havde sagt det.. 

Anmeld

2. februar 2011

Pikku Myy

KaLee skriver:

Det er nu heller ikke så meget det at jeg ikke tror de vil kunne finde ud af hvordan knapperne fungerer, det er mere at jeg ikke tror det vil bibringe noget særligt til rollespilslegen i begyndelsen. Hvertfald ikke som det ser ud lige nu hos min søn. Han (2'3 år) har i et stykke tid lavet mad i sit køkken, hvor det er meget tydeligt at han imiterer vores måder at gøre tingene på. Fx at det er meget vigtigt at gryden er varm og han passer på at vi ikke rører ved den.

Nu er han så gået i gang med på samme måde at skabe rammerne omkring at lege butik. Og her er det så at jeg ikke tror at han vil kunne bruge et kasseapperat i den rolleleg endnu. Jeg tror simpelthen det vil være for "spændende" med knapper etc og være forstyrrende i legen...

Men børn er forskellige, så det kan sagtens være helt anderledes for et andet barn... Måske også derfor vi ikke er enige

Anmeld

3. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
JustAnotherName skriver:

En tegnemaskine

Lina fik sådan en i julegave og det er et KÆMPE HIT (hun fylder 2 år til marts)

Anmeld

7. februar 2011

muzen

vi har lige fået sådan et her til vores søn og det er bare genialt vi behøver ikke holde øje med om han tegner på gulvet da det bare er vand han tegner med. og han elsker og ligge på maven og tegne.

vores søn er 2 år og 2mdr

Anmeld

7. februar 2011

N&J

MoarHvidovre skriver:

Lina fik sådan en i julegave og det er et KÆMPE HIT (hun fylder 2 år til marts)

Tror vi efterhånden har fået en fire stykker... i forskellige størrelser.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.