Hvor tit går du til Tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

Chamomile

1 gang årligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Dinna88

Rockertand skriver:

Helt ok, men det valg har jeg så taget, og mine tænder er "velholdte", så ingen grund til panik dér.

Synes dog, at det er underholdende, at flere og flere synes, at det skal være gratis at gå til tandlæge, ligesom det i øjeblikket er at gå til læge, men med hensyn til at konsultere disse 2 faggrupper er der så øjensynligt forskel, - det er de færreste, der går til eftersyn hos lægen hver 6. måned (selvom det er gratis).....burde man så ikke også det? Tænker, at der er væsentligt flere lidelser (og mere alvorlige), der kan opspores hos lægen end hos tandlægen.

Blot en tanke. 

Det tænkte min mor også - men nej, ligegyldigt hvor godt hun børste og renser sine tænder, så er de fra naturens side bare ikke særlig stærke. Og det fandt hun først ud af i en alder af 45 år, eller sådan noget. Hamrende ærgeligt. det kostede hende 10.000 cirka.

Uha, jeg er skam jævnligt til læge! Jeg får taget blodprøver hvert halve år cirka, får målt blodtryk hvert halve år og generelt får jeg tjekket sådan all round ret ofte. Jeg får tjekket for vitaminmangel endnu oftere da jeg er veganer, så der er risiko for mangel. Så jeg hører ikke under den gruppe der morer dig - og jeg synes ikke tandlægen burde være gratis.

Anmeld

24. januar 2011

Rockertand

Dinna88 skriver:

Det tænkte min mor også - men nej, ligegyldigt hvor godt hun børste og renser sine tænder, så er de fra naturens side bare ikke særlig stærke. Og det fandt hun først ud af i en alder af 45 år, eller sådan noget. Hamrende ærgeligt. det kostede hende 10.000 cirka.

Uha, jeg er skam jævnligt til læge! Jeg får taget blodprøver hvert halve år cirka, får målt blodtryk hvert halve år og generelt får jeg tjekket sådan all round ret ofte. Jeg får tjekket for vitaminmangel endnu oftere da jeg er veganer, så der er risiko for mangel. Så jeg hører ikke under den gruppe der morer dig - og jeg synes ikke tandlægen burde være gratis.

Okay, men jeg har så aldrig haft problemer, og hvis jeg en dag skulle være uheldig og skal betale ved kasse 1, så må jeg jo gøre det.

- og det var altså møntet på situationen og ikke personerne, at der nogle, der vil have gratis tandlæge. I øvrigt er det da fint, at du vælger at gå til læge hvert halve år og får taget blodprøver oftere - set fra et samfundsøkonomisk synspunkt får du da noget for vores skattepenge.  

Anmeld

24. januar 2011

Laura.

Jeg går til tjek hvert halve år..

Anmeld

24. januar 2011

Maise

Rockertand skriver:

Går til tandlæge, hvis der er noget i vejen, ellers ikke.

Går heller ikke til læge uden grund.

haha men nu er det jo sådan med tænder at når først man har ondt er skaden sket og kan skade langt værre end hvis man evt. tager det i opløbet.

Anmeld

24. januar 2011

Rockertand

Maise skriver:

haha men nu er det jo sådan med tænder at når først man har ondt er skaden sket og kan skade langt værre end hvis man evt. tager det i opløbet.

Nååh ja, det samme er jo ikke gældende for kræft ...men derfor render jeg stadig ikke til lægen hvert halve år for at spørge, om han ikke nok vil tage diverse blodprøver eller lignende.

Desuden er jeg ret sikker på, at man sagtens kan få et hul i tænderne på mindre end 6 mdr., det garanterer et regelmæsigt tandeftersyn ikke - og skulle det gå så galt, så tager min tandlæge det samme for at reparere et lille hul som et stort hul.

Derudover er det ikke korrekt, at skaden er sket, når man har ondt (arh, det kommer an på, hvor fintfølende du er) - begyndende små huller kan med aggressiv tandbørstning børstes væk (spørg din tandlæge, du skal alligevel se ham om mindre end 6 mdr.).

Anmeld

25. januar 2011

Dinna88

Rockertand skriver:

Okay, men jeg har så aldrig haft problemer, og hvis jeg en dag skulle være uheldig og skal betale ved kasse 1, så må jeg jo gøre det.

- og det var altså møntet på situationen og ikke personerne, at der nogle, der vil have gratis tandlæge. I øvrigt er det da fint, at du vælger at gå til læge hvert halve år og får taget blodprøver oftere - set fra et samfundsøkonomisk synspunkt får du da noget for vores skattepenge.  

Okay, sådan er man jo forskellige

Okay. Men jeg møder nu sjældent personer der mener at tandlægen burde være gratis - de mener ofte at det ville være dejligt hvis den var det (inkl. undertegnede) men at mene at den burde det... Niks.

Og ja, jeg får da noget ud af den skat jeg betaler. Det er jo kun godt

Anmeld

25. januar 2011

L.J.L

NaFe skriver:

Ja ville bare høre hvor tit det er normalt af gå til tandlæge...

Var til tandlæge idag for første gang i 2 år...men vil helt klart frem over går hvert halve år...

Dig?

En gang hver ½ år medmindre jeg har behov for besøg hyppigere.

Jeg fik en god lærestreg for 5 år siden. Jeg har altid lidt meget af tandlægeskræk, og gik aldrig til tandlægen. Indtil for 5 år sidan havde jeg ikke været til tandlægen i 4 år, jeg turde simpelthen ikke! En dag bed jeg i en agurk og så røg halvdelen af min kindtand af jeg tænkte ikke videre over det, og gik med en halv kindtand i flere måneder, indtil jeg begyndte at få ret så meget tandpine. Jeg fjernede smerterne ved panodil og prøvede ikke at tænke over det, selvom min mand blev ved at punke mig. Til sidst gjorde det så ondt at panodiler ikke hjalp længere, og jeg måtte grædende ringe til en tandlæge i byen. Jeg fik en tid med det samme. Min mand måtte stå og holde mig i hånden imens jeg bare tudbrølede på biksen, simpelthen så pinligt!

Sagen var hurtigt klar; Jeg skulle have lavet rodbehandling og have en krone på, 15000,- ville det komme til at koste med alle de ekstra huller de også måtte lave

Det er den dyreste lærestreg jeg har fået nogensinde, så idag går jeg ALTID til tandlægen, og heldigvis har jeg fået verdens bedste tandlæge, som er tidligere børnetandlæge, så hun ved hvordan man behandler uden smerter

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Jeg går ca hver halve år det sker der går et år det kommer lige and på så meget men aldrig mere. 

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Er skrækslagen for tandlæger, så sætter kun og lige knapt mine ben hos en hvis det gør ondt!  Så snart jeg har aftalt en tid, så er tiden op til fuldstændig ude af kontrol indeni i mig. Så gør det ikke for at spare, jeg er bare så skrækslagen bange for dem. Samme grund til at jeg simpelthen ikke kan bruge en el-tandbørste og når jeg endelig ER komemt afsted har jeg en halv valium i systemet, så jeg bliver lettere tilgængelig men ikke så meget at jeg ikke græder så snart jeg ser døren ind til dem  Husker ikke hvornår jeg sidst var afsted, jo da jeg boede i Sdbg. imellem 1999 og 2006/7

Ej det må ikke være sjovt at have det sådan  Har du været ude for en grim oplevelse eller hvad? 

Kram 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.