Hvor tit går du til Tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

LinLin

Jeg har lige været til tandlægen.. Det var knapt 3 år siden sidst (troede det var 2... ) Har aldrig haft huller.... Men min. en gang om året burde man da.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

otlitrom

Tjuhl skriver:

hmmm...det er vist ved at være fire år siden nu. og før det var det to år siden. da jeg var til tandlæge sidst var det udelukkende fordi jeg troede jeg havde et hul, men det havde jeg ikke og fik at vide af tandlægen at der snildt kunne gå to år imellem mine tandlægebesøg fordi mine tænder var så gode det er ikke fordi jeg har et problem med tandlæger overhovedet, jeg bare ikke betale for at en eller anden fiks dame/mand kan stå og skrabe lidt på mine tænder og sige PLAKPLAK jeg har heller ikke haft nogen huller eller noget.

Søren har til gengæld så bundrådne tænder at det ikke kan betale sig at gå til tandlæge længere. Lige inden jeg mødte ham havde han lagt over 30.000 hos tandlægen og så knækker han stadig tænder på romkugler (og det er faktisk en sand historie!).

så der er ikke ret meget tandlæge herhjemme

Jeg har knækket en tand i en softice engang Utroligt, hvad der kan lade sig gøre!

Anmeld

24. januar 2011

oo

kitty skriver:

Jeg har knækket en tand i en softice engang Utroligt, hvad der kan lade sig gøre!

Anmeld

24. januar 2011

otlitrom

Tjuhl skriver:

Heldigvis en mælke-rokke-tand der gik midt over. Jeg har heldigvis (7-9-13) rigtig gode tænder nu.

Anmeld

24. januar 2011

Hasselnødden

Er skrækslagen for tandlæger, så sætter kun og lige knapt mine ben hos en hvis det gør ondt!  Så snart jeg har aftalt en tid, så er tiden op til fuldstændig ude af kontrol indeni i mig. Så gør det ikke for at spare, jeg er bare så skrækslagen bange for dem. Samme grund til at jeg simpelthen ikke kan bruge en el-tandbørste og når jeg endelig ER komemt afsted har jeg en halv valium i systemet, så jeg bliver lettere tilgængelig men ikke så meget at jeg ikke græder så snart jeg ser døren ind til dem  Husker ikke hvornår jeg sidst var afsted, jo da jeg boede i Sdbg. imellem 1999 og 2006/7

Anmeld

24. januar 2011

Dinna88

Rockertand skriver:

Går til tandlæge, hvis der er noget i vejen, ellers ikke.

Går heller ikke til læge uden grund.

Hm? Hvad så hvis du har et hul, som du ikke opdager, og det udvikler sig til noget meget slemt? Så står du med en kæmpe regning og alt muligt 

Anmeld

24. januar 2011

Rockertand

Hm? Hvad så hvis du har et hul, som du ikke opdager, og det udvikler sig til noget meget slemt? Så står du med en kæmpe regning og alt muligt 

De par huller, jeg har haft, har kunnet laves som alle andres, det har som ikke været dyrere af dén grund - og jeg tror nu nok, at jeg kan få lavet en hel del huller for de penge, I andre betaler hvert halve år, hvis man skal tage regnestykket på den måde.

Anmeld

24. januar 2011

Dinna88

Rockertand skriver:

De par huller, jeg har haft, har kunnet laves som alle andres, det har som ikke været dyrere af dén grund - og jeg tror nu nok, at jeg kan få lavet en hel del huller for de penge, I andre betaler hvert halve år, hvis man skal tage regnestykket på den måde.

Det kan man nok, men det var nu ikke det regnestykke jeg gik efter. Jeg ville i hvert fald aldrig byde mine tænder ikke at komme til tjek 

Anmeld

24. januar 2011

oerbaek

Jeg går hver halve år

Anmeld

24. januar 2011

Rockertand

Dinna88 skriver:

Det kan man nok, men det var nu ikke det regnestykke jeg gik efter. Jeg ville i hvert fald aldrig byde mine tænder ikke at komme til tjek 

Helt ok, men det valg har jeg så taget, og mine tænder er "velholdte", så ingen grund til panik dér.

Synes dog, at det er underholdende, at flere og flere synes, at det skal være gratis at gå til tandlæge, ligesom det i øjeblikket er at gå til læge, men med hensyn til at konsultere disse 2 faggrupper er der så øjensynligt forskel, - det er de færreste, der går til eftersyn hos lægen hver 6. måned (selvom det er gratis).....burde man så ikke også det? Tænker, at der er væsentligt flere lidelser (og mere alvorlige), der kan opspores hos lægen end hos tandlægen.

Blot en tanke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.