linselouise skriver:
-Hvordan får jeg min søn til at sove hele natten i sin egen seng?
Han er 14 mdr, og har aldrig sovet igennem. Alt er efterhånden prøvet; zoneterapi, kranio sakral terapi, ørelæge, vælling, sove i eget værelse, bad før seng, diverse putteritualer, mindre søvn om dagen/mere søvn om dagen...
Jeg er efterhånden løbet tør for ideer til hvordan vi får vores søn til at sove. Jeg savner at sove en hel nat uden at skulle op flere gange, hvordan er det nu det føles at være udhvilet?? 
Han bliver lagt kl. 19 og får en godnatflaske. Sover efter ½ time ca. og vågner omkring midnat. Han stiller sig bare op i sin seng og græder indtil vi kommer ind til ham, Hvis vi lægger ham ned går han amok, så for fredens skyld kommer han ind imellem os og sover. Han ligger meget uroligt, og tit vågner han kl. 4 og er frisk og fiser rundt i sengen, og så får vi ham ikke til at sove mere.
hjælp ønskes...
ja hvis du ikke gider at stå op ved midnat hver nat så må du ta kampen og lægge ham ned, det blev jeg nød til og jeg var opløst af træthed (og surhed
) men efter ca 14 dage så var det helt væk og hun sov hele natten, men i starten vågnede hun også kl 4 og var frisk, så måtte jeg jo stå op lave grød og se mor-agtig ud og vente den time det tog for hende at blive træt igen så jeg kunne ligge hende ud i barnevognen og der sov hun 2½ time (den eneste rigtige lur på hele dagen)og gud hvor skønt sætte babyalarm og falde død om på sofaen 
altså trin for trin det jeg gjorde (måske virker det os for jer)
lage hende i seng med vælling (hjemmelavet tyk ) og sang og hun sov efter en halv times tid
vågnede første gang kl 22 jeg gik ind og lage hende ned og sage nat nat
(og så startede baladen) tror der gik 7-10 gange hvor jeg skulle lægge hende ned (gud hvor blev jeg træt) men jeg gjorde det at de første tre gange ventede jeg 1 min før jeg gik ind, de næste tre gange 1½min og de næste tre gange 2 min osv osv hele tiden hver tredie gang et ½min o, men jeg sage ikke noget til hende kun syyyyy
næste gang vågnede hun ved 1-2 tiden og det akkurat lige så lang tid som før og jeg gjorde akkurat det samme
og så vågende hun der ved en fire tiden (mor skulle se glad ud 
)
men det er to måneder siden nu at jeg tog den endelig kamp
og tinke er nu 14 mdr og sover nu til 5-5.30 og ta stadig sin lur i barnevognen efter en time, så nu er næste kamp at få hende til bare at sove videre oppe i sengen 
håber at samme model kan hjælpe jer for jeg ved self ikke med dig/jer men jeg bliver en temmelig graven mor af afbrydt søvn