hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

L.J.L

Betteisen skriver:

Ja det er vel også meget normalt at de sover sådan... Min pige blev cuttet i eftermiddagslur da hun var 8-9 mdr, fordi hun kun sov ½ time til 45min af gange... Vi fik noget mere styr på søvnen derefter. Din søn er vel også ved, at nå den alder hvor han har eller kan få natteskræk... altså at han vågner og er utrøstelig fordi han har drømt... Hvis I lægger ham i hans egen seng igen når han er faldet i søvn hos jer... vågner han så igen??

vi har haft ordet Nightterrors oppe at vende også med hans zoneterapeut. Men han græder/skriger ikke når han vågner, så tror ikke det er sådan noget. Han stiller sig eller sætter sig i sengen og bare smågræder/hulker, indtil vi kommer ind.

Ja han vågner altid flere gange når han ligger i egen seng, uanset hvor han er faldet i søvn henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

tinasmor

har ikke læst hele tråden. Jeg ser desværre nok ikke en anden udvej end at måtte sige: Den hårde måde. dvs lade ham græde, gå ind og sig god nat og ud igen. Det er mega hårdt. Men til sidst finder han ud af det ikke nytter noget. En sindsyg hård uge vil være bedre endnu flere måneder med dette.

Han gør det fordi han ved det vil lykkes ham i sidste ende. Det er blevet en vane for ham at vågne op tror jeg. Han har ikke soverytmen inde i kroppen.

Anmeld

24. januar 2011

N&J

linselouise skriver:

ok måske man skulle prøve den når han skal til at lære at falde i søvn selv. Det har vi nemlig også problemer med

Heldigvis så er I to til at støtte op om hinanden, jeg har været alt for hurtig til at give efter fordi jeg bare ikke har haft energi nok til det samtidig med skole, lektier og alt det andet praktiske, men det skal nok komme, tror bare man må prøve sig lidt frem og så modificere så det passer til ens barn og en selv..  jeg elsker i hvert fald min alene tid, selvom det har taget næsten to år før jeg har fået den.. 

Anmeld

24. januar 2011

Frøken Sørensen

Ej sover han stadig dårligt  

Lucas havde en periode hvor han ikke ville falde i søvn i sin egen seng og vågnede mange gange om natten! Til sidst tog jeg en kold tyrker. Og nøj det var hårdt for mit moderhjerte... Og også at finde overskuet til det. Men efter 3-4 dage så forstod han det stille og rolig og i dag falder han i søvn af sig selv... Vågner stadig nogle nætter, men tager selv sutten hvis han kan finde den og ligger sig så til at sove igen! Men jeg gik bare ind og trøstede ham lidt uden at sige for meget, lagde ham ned og gik så ud igen. Og dette gjorde jeg MANGE gange. Jeg tog ham aldrig op, men lod ham vide at jeg var der!

Nu kunne jeg læse at han sover 2 lurer... Og ja hvis han vågner kl.4... Så er det jo forståeligt han har brug for det. Men hvis du kunne tage den kolde tyrker og han ved dette måske sov længere om morgen... Måske du så også kunne skære det ned til en lur om dagen??! Lucas sover fra kl.19-20 til 6.30-8 og uanset hvad tid han lige er vågnet om morgen så sover han først ved 12 tiden igen og sover så i mellem 2-3 timer...

Håber altså snart det vender for jer!

Anmeld

24. januar 2011

lauras*mor*

linselouise skriver:

Puha det lyder som noget af et kæmpe projekt!

Tror vi tager en kold tyrker snart, hvor vi bare må lade ham ligge i hans seng, og så må han altså græde lidt, men så må vi bare sidde inde ved ham til han forstår at han godt kan sove selv. Han er jo altså over 1 år nu, så han er jo en stor dreng

Tak for dit svar

Det var også et meget stort projekt kan du tro... Vi prøvede den kolde tyrker, men hun blev sq bare ved og ved.. lige så snart vi vendte ryggen til så gik hendes verden i stykker..

Men selvom det tog lang tid, så virkede det ogg er rigtig glad for det nu..

Det var så lidt... Er sikker på at vores projekt var affødt af dyb frustration og søvnløshed..

Anmeld

25. januar 2011

Cris

Jeg bliver måske ikke populær nu   Når han vågner kl00, så kommer I til ham og siger nej, nu skal du sove. Du skal ikke lægge ham ned, de bliver tosset, de kan slet ikke lide. De skal selv gør det. Du sidder ved siden af ham, så han ikke er alene og siger shhhhh. Han bliver vred, du skal regne med det... Og så venter du der så længe det tager... Vores den store sov først igennem da han var næsten 2 år... Han ville have vand hele tiden, jeg tror, at det var en blanding af tørst, når man vågner og så en del af hans ritual til at sove igen... Nå, men da han sov igennem har jeg allrede haft den lille i armene, så jeg var ved at være meget træt. Så sagde jeg stop til amning om natten, da han var ca 10 måneder, for jeg ville se, om det kunne hjælpe til søvn (for han startede at amme hver time) Men nix. Hver time vågnede ham. Vi har haft næsten to måneder, hvor han ikke gad at sove og han var galt, og jeg har også prøvet at give ham mad, at vugge ham i armene (som fungerede bare så godt på den store i en længere periode) at gå ture frem og tilbage med hans hoved på mine skuldere osv osv... jeg løb tør for ideer. Så var der en der sagde til mig, at mange børn bliver vrede, for de er trætte og de gerne vil sove igen, men de ved ikke hvordan. Man skal ikke lade et barn græde om natten helt alene. Men man kan hjælpe dem at sove igen med at bare lad dem mærke, at de slet ikke er alene og at alt går godt (bevare roen) Godt. Men jeg var ikke så glad på ideen alligeve. Men efter NUL søvn i 2 måneder, så gav jeg op. Jeg kom til ham og sagde: ved du hvad, jeg kan ikke mere. Du skal sove, når du skal sove, jeg er her. Jeg lå på sengen ved siden af ham og min hånd var mellem tremmerne. Jeg gav ham hans putte tæppe og dyr og jeg lå der. Og det gjord det ondt i mit hjerte,  men jeg kunne ikke mere... Og så skete at efter ca 15 min stoppede han, kikkede lidt omkring og så fand han en stilling som han godt kunne lide og han sov   Midt om natten jeg gjord det samme, jeg var der og gav ham tæppen og dyret og efter nogle små 5min han sov   Næsten nat vågnede han kun en gang midt om natten. Næste nat igen sov han igennem   Han vågner en gang i mellem stadig, especielt fordi han har været syg og hostede meget den stakkels. Og et par gange, hvor han har lavet en lyd med tungen som om han var tørstig. Han fik vand. Men han sover igennem... Hvorfor har jeg ikke gjord det før!!!   Han er lige blevet 15 måneder, går i seng ca kl20 (for han tit sover over 3 timer i VS, ellers putter jeg ham lidt tidligere) og sover til ca06.30 og tit til kl07

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Altså nogen børn er bare gamle før de sover igennem. Her er vi oppe min. 2 gange hver nat og han står op kl 5. Vi har os prøvet alt men har nu bare accepteret at han bare er et af de børn der sent lære et sove igennem. Han er 2 i næste måned. 

Anmeld

25. januar 2011

millesofie

linselouise skriver:

-Hvordan får jeg min søn til at sove hele natten i sin egen seng?

Han er 14 mdr, og har aldrig sovet igennem. Alt er efterhånden prøvet; zoneterapi, kranio sakral terapi, ørelæge, vælling, sove i eget værelse, bad før seng, diverse putteritualer, mindre søvn om dagen/mere søvn om dagen...

Jeg er efterhånden løbet tør for ideer til hvordan vi får vores søn til at sove. Jeg savner at sove en hel nat uden at skulle op flere gange, hvordan er det nu det føles at være udhvilet??

Han bliver lagt kl. 19 og får en godnatflaske. Sover efter ½ time ca. og vågner omkring midnat. Han stiller sig bare op i sin seng og græder indtil vi kommer ind til ham, Hvis vi lægger ham ned går han amok, så for fredens skyld kommer han ind imellem os og sover. Han ligger meget uroligt, og tit vågner han kl. 4 og er frisk og fiser rundt i sengen, og så får vi ham ikke til at sove mere.

hjælp ønskes...

ja hvis du ikke gider at stå op ved midnat hver nat så må du ta kampen og lægge ham ned, det blev jeg nød til og jeg var opløst af træthed (og surhed ) men efter ca 14 dage så var det helt væk og hun sov hele natten, men i starten vågnede hun også kl 4 og var frisk, så måtte jeg jo stå op lave grød og se mor-agtig ud og vente den time det tog for hende at blive træt igen så jeg kunne ligge hende ud i barnevognen og der sov hun 2½ time (den eneste rigtige lur på hele dagen)og gud hvor skønt sætte babyalarm og falde død om på sofaen

altså trin for trin det jeg gjorde (måske virker det os for jer)

lage hende i seng med vælling (hjemmelavet tyk ) og sang og hun sov efter en halv times tid

vågnede første gang kl 22 jeg gik ind og lage hende ned og sage nat nat

(og så startede baladen) tror der gik 7-10 gange hvor jeg skulle lægge hende ned (gud hvor blev jeg træt) men jeg gjorde det at de første tre gange ventede jeg 1 min før jeg gik ind, de næste tre gange 1½min og de næste tre gange 2 min osv osv hele tiden hver tredie gang et ½min o, men jeg sage ikke noget til hende kun syyyyy

næste gang vågnede hun ved 1-2 tiden og det akkurat lige så lang tid som før og jeg gjorde akkurat det samme

og så vågende hun der ved en fire tiden (mor skulle se glad ud )

men det er to måneder siden nu at jeg tog den endelig kamp og tinke er nu 14 mdr og sover nu til 5-5.30 og ta stadig sin lur i barnevognen efter en time, så nu er næste kamp at få hende til bare at sove videre oppe i sengen

håber at samme model kan hjælpe jer for jeg ved self ikke med dig/jer men jeg bliver en temmelig graven mor af afbrydt søvn

Anmeld

25. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde det samme med Luka, da han var ca. samme alder.

Han blev puttet inde i sin egen seng. Vågnede om natten og ville i vores. Det gjorde vi også i en meget lang periode. Men da jeg var højgravid skulle han bare ind i sin egen seng hele natten. Der er 17 mdr. mellem dem.

Jeg gjorde det, at når han vågnede så lagde jeg ham ned igen og sagde godnat og sov godt. Så sad jeg på en stol ved siden af hans seng indtil han sov. Der kunne gå alt fra 10 min til 1 time. Nogen dage faldt han i søvn hen over tremmesengen. Jeg var der for ham, aede ham og hjalp ham ind i søvnen igen.

Det var rigtig hårdt mens, at det stod på.

Nu er han 3 år og 3 mdr. og han kommer indimellem ind til os om natten og det får han selvfølgelig lov til. Lina kommer også trissende indimellem og så er der trængsel i sengen

Anmeld

25. januar 2011

BellaCiinea

Jeg sover fx ikke en helt nat i gennem, og har aldrig nogensinde gjort det... Jeg kan simpelthen ikk. 

Hvis jeg har migræne og har fået pinex comp, så kan jeg, men ellers ikke. 

Så det er ikke sikkert at dit barn nogensinde kommer til at sove en hel nat igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.