hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.171 visninger
40 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

L.J.L

-Hvordan får jeg min søn til at sove hele natten i sin egen seng?

Han er 14 mdr, og har aldrig sovet igennem. Alt er efterhånden prøvet; zoneterapi, kranio sakral terapi, ørelæge, vælling, sove i eget værelse, bad før seng, diverse putteritualer, mindre søvn om dagen/mere søvn om dagen...

Jeg er efterhånden løbet tør for ideer til hvordan vi får vores søn til at sove. Jeg savner at sove en hel nat uden at skulle op flere gange, hvordan er det nu det føles at være udhvilet??

Han bliver lagt kl. 19 og får en godnatflaske. Sover efter ½ time ca. og vågner omkring midnat. Han stiller sig bare op i sin seng og græder indtil vi kommer ind til ham, Hvis vi lægger ham ned går han amok, så for fredens skyld kommer han ind imellem os og sover. Han ligger meget uroligt, og tit vågner han kl. 4 og er frisk og fiser rundt i sengen, og så får vi ham ikke til at sove mere.

hjælp ønskes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

L.J.L

virkelig ingen gode råd???

Anmeld

24. januar 2011

Aves.

Hvad hvis han sover hos jer fra starten af, vågner han så også...og nogle børn sover jo bare ikke så meget og ikke så tungt...tror bare man må acceptere det og så glæde sig over at der kommer en dag hvor de kan sove hele dagen...

VH Eva...mor til en teenager...

Anmeld

24. januar 2011

L.J.L

Eva. skriver:

Hvad hvis han sover hos jer fra starten af, vågner han så også...og nogle børn sover jo bare ikke så meget og ikke så tungt...tror bare man må acceptere det og så glæde sig over at der kommer en dag hvor de kan sove hele dagen...

VH Eva...mor til en teenager...

hej Eva.

Tak for dit svar.

Vi synes bare ikke det er optimalt at han skal sove i vores seng, for vi vil også gerne have vores seng for os selv. Og den er i forevejen ikke særlig stor, kun 1½ mands seng, så vi ligger ikke særlig bekvemt når vi alle 3 ligger der.

Men når det så er sagt, så har vi også forsøgt at have ham liggende fra start af, og han vågner stadig om natten, forstår simpelthen bare ikke hvad han vågner af...

Anmeld

24. januar 2011

Aves.

linselouise skriver:

hej Eva.

Tak for dit svar.

Vi synes bare ikke det er optimalt at han skal sove i vores seng, for vi vil også gerne have vores seng for os selv. Og den er i forevejen ikke særlig stor, kun 1½ mands seng, så vi ligger ikke særlig bekvemt når vi alle 3 ligger der.

Men når det så er sagt, så har vi også forsøgt at have ham liggende fra start af, og han vågner stadig om natten, forstår simpelthen bare ikke hvad han vågner af...

Hvad med en madras eller en seng inde ved jer...hvis det kan gøre I hurtigere får ham til at sove igen. Det er jo ikek til at vide hvorfor han vågner, min den yngste vågnede om natten til han var 2 år, men fik lige en hånd hen til sig og så sov han videre..nogle gange er det vi forældre mener er optimalt ikke det samme som det børnene har brug for og som er det der fungerer..

Anmeld

24. januar 2011

L.J.L

Eva. skriver:

Hvad med en madras eller en seng inde ved jer...hvis det kan gøre I hurtigere får ham til at sove igen. Det er jo ikek til at vide hvorfor han vågner, min den yngste vågnede om natten til han var 2 år, men fik lige en hånd hen til sig og så sov han videre..nogle gange er det vi forældre mener er optimalt ikke det samme som det børnene har brug for og som er det der fungerer..

Nej det har du ret i, han kan jo bare have et stort behov for tryghed om natten.

Havde nok bare håbet på at der var nogle der lige kunne give mig svaret som fik ham til at sove hele natten, man gør jo hvad som helst når man er i søvnunderskud..

Anmeld

24. januar 2011

Aves.

linselouise skriver:

Nej det har du ret i, han kan jo bare have et stort behov for tryghed om natten.

Havde nok bare håbet på at der var nogle der lige kunne give mig svaret som fik ham til at sove hele natten, man gør jo hvad som helst når man er i søvnunderskud..

Ja, men svaret er børn er forskellige og ja, jeg tror på mange børn har endnu mere brug for den tryghed natten tæt på forældrene kan give hvis ikke man er tæt på dem mange timer i hverdagene.. det er jo bare om at finde en løsning som gør han sover bedst og I også får søvn selvom han er tæt på jer...måske en tremmeseng op af jeres seng og så uden tremmer ind mod jer, feks.

Anmeld

24. januar 2011

Bambii

linselouise skriver:

I kunne måske prøve at lægge ham lidt senere i seng, det kunne hvertfald hjælpe på at han måske ikke står så tidligt op

Anmeld

24. januar 2011

L.J.L

Eva. skriver:

Ja, men svaret er børn er forskellige og ja, jeg tror på mange børn har endnu mere brug for den tryghed natten tæt på forældrene kan give hvis ikke man er tæt på dem mange timer i hverdagene.. det er jo bare om at finde en løsning som gør han sover bedst og I også får søvn selvom han er tæt på jer...måske en tremmeseng op af jeres seng og så uden tremmer ind mod jer, feks.

vi bor ret småt, så vi har ikke mulighed for den løsning med en tremmeseng op ad vores seng. Eller det vil sige, sådan sov vi jo før da vi sov i vores soveværelse, men så flyttede vi ind i stuen da vi havde et håb om at han så ville sove bedre, men det gør han så ikke. Nej men vi må bare se om han en dag beslutter sig for at han er tryg nok også når han sover

Anmeld

24. januar 2011

L.J.L

Bambii skriver:

I kunne måske prøve at lægge ham lidt senere i seng, det kunne hvertfald hjælpe på at han måske ikke står så tidligt op

den er prøvet, flere gange endda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.