sidst vi havde sådan en periode (ja desværre er der ofte flere), gjorde vi det at vi puttede hende i rejsesengen inde i stuen sammen med os hvor vi sad indtil vi selv skulle i seng.. når vi skulle det løftede vi sengen ind i soveværelset og der sov hun så resten af natten.. Efterhånden som tiden gik (det tog i alt 2 mdr ca), satte vi sengen ængere og længere væk fra soveværelset når vi ik i seng, og da den så stod helt inde ved hendes dør til værelset begyndte vi at flytte sengen længere og længere ud fra stuen nårr hun blev puttet.. Til sidst endte sengen inde på værelset og vi skiftede den ud med den vanlige tremmeseng efter lidt tid... Men hun vågner nu stadig i løbet af natten... ca 2-4 gange.. hun skal bare ha sutten eller en tår vand.. Nogle gange tager hun dog sine sutter i hånden og siger op, og peger ind mod soveværelset.. jeg tager hende op og ind til mig mens jeg siger til hende: neeej, du sover meget bedre i din egen seng.. mysser godnat og så sover hun igen, næsten før hun rammer sin hovedepude...
Det er en langsomlig proces, men for os virkede den... vi har ved en tidligere periode også gjort det at hun er blevet puttet i vores seng, så en af os sad der indtil hun sov, og der sov hun så hele natten sammen med os.. det virkede også fint, efter 2-3 uger var der ingen problemer med at sove i egen seng på eget værelse..
Vi har også prøvet at sætte os inde på hendes værelse for enden af hendes seng og så sidde der indtil hun faldte i søvn.. Men det synes jeg ikke fungerede for os, for lige så snart gulvet gav sig en smule (er heldigvis fixet nu), så vågnede hun og det hele startede forfra..
Det er det vi har prøvet som har haft bedst effekt udover det du selv har prøvet..
Held og lykke - men forvent ikke at du kommer til at sove uden opvågninger, og når børnene bliver gamle nok til at sove uden afbrydelser, så vågner vi forældre fordi ungerne ikke er kommet hjem fra byen endnu.. it's a never ending story.. 
Kram
Anmeld