Jeg har ingen råd til dig, for her har vi også prøvet alt muligt forskelligt...
Vores store dreng er 3½ år gammel. Han har siden han var spæd sovet rigtig meget i vores seng. Vi har altid kæmpet med ham og hans (og vores) søvn, putteritualer, soven i egen seng ooog så videre... men uanset hvad, og hvor godt det i perioder går, så ender han altid inde i vores seng igen. Nu tror jeg endelig at vi er kommet frem til at det er et behov han har, og hvis vi alle gerne vil sove nogenlunde, så skal han have lov til det. Han ligger også i perioder meget uroligt, men uanset hvad, så sover han bedst i vores seng. Han har haft en del uro om natten, og ofte været meget ulykkelig, men er han hos os, er han mere rolig i hvert fald. Og nu er han heldigvis blevet så stor, at han selv kan komme ind og lægge sig i smørhullet uden nogen af os opdager det, hvis vi sover.. Vi har netop taget konsekvensen af det, og byttede i sidste uge vores trekvartseng ud med en dobbelt - og sikke en masse plads vi pludselig fik 
Jeg forstår fuldt ud at i gerne vil have jeres seng til jer selv. Men jeg tror desværre at behovet for tryghed om natten (putte hos mor og far) hos nogle børn er så stort at det er svært at gøre noget ved. Så kampen kan være uendelig...eller i hvert fald køre i mange år indtil piger en dag er interessante for dem, og det ikke er cool at sove i ske med moar længere..
Vores mindste søn, der nu er 10 mdr, fik i samme grad lov at putte i min arm da han var spæd, men jeg fandt hurtigt ud af at han slet ikke havde behovet. Så på trods af at jeg har gjort det samme med dem mht samsovning og natteputteamning, så har de reageret helt forskelligt. Så den store sover i smørhullet, og den lille i egen seng...
Ved ikke om du kan bruge det til noget - men det var i hvert fald min historie 
Anmeld