thilde-tusindfryd skriver:
JO, det kan du dælme tro, det er ! 
Fuldtidsstudie er faktisk MERE krævende end fuldtidsarbejde, ihf timemæssigt, fordi man ikke har fri kl. 16 eller 17, men også skal sidde og læse om aftenen og til eksamen osv. Men der er den fordel ved mit studie, som sagt, at jeg ikke har mødepligt og at der kun er undervisning 2-3 dage om ugen. Det betyder så bare, at jeg skal arbejde hjemmefra de andre dage, inkl. weekend. Spørgsmålet er bare, om det er realistisk, fordi der jo skal ammes, skiftes bleer og man får ikke meget nattesøvn. Så jeg ved ikke, om man kan holde til det.
Lige nu lider du af typisk "så-svært-kan-det-virkelig-ikke-være-jeg-klarer-det-hele-det-er-jeg-jo-vant-til"-syndrom, men det skal nok blive pillet af dig 
De første 5 måneder er pinedød-nødvendige for et tæt forhold mellem mor og barn, altså vi snakker 24 timer i døgnet tæt kontakt, hvor man helliger sig barnet fuldt og helt og nedprioriterer sine egne behov, men det kommer helt af sig selv.
Jeg kan ikke helt forstå, at du går igennem det, du har gået igennem for at få et barn, at du udsætter dig selv for alle de følelsesmæssige rutscheture og insisterer på at blive alenemor ........og så overvejer du at opprioritere din uddannelse og nedprioritere dit barn efter knap 4 måneder.....
Nogle gange er det en rigtig god ting, at førstegangsmødre får en brutal opvågning, når det lige pludselig går op for dem, at de ikke kan leve efter eget hoved, som de har gjort hele livet.
Du er nok nødt til at se tiden an og planlægge lidt mindre omkring din uddannelse, du ved jo i princippet ikke, om du får et kolikbarn (det håber jeg godt nok ikke) eller andre faktorer kommer til at spille ind.