Hej Thilde!
Nu er du jo en single-mor, og så vil jeg ikke synes det er en god ide at tage væk 2 døgn om ugen, når din baby kun er 2,5-3 mdr. Du har jo ingen "far" at efterlade barnet hos, altså en person som barnet bor sammen med og er helt tryg hos! (Nu ved jeg jo ikke om du bor med din mor, men din alder taget i betragtning gætter jeg på at det ikke er tilfældet).
Hvis jeg var dig ville jeg NYDE det barn du sådan har ønsket dig og planlagt, og så holde barsel indtil 1/2. Det er stadig ikke et helt år, men kun fra et semester til det næste. Du har termin i starten af juni, ikke? Hvis du går to uger over tid, så er dit barn altså kun 2,5 mdr gammel når du starter op 1/9 (og vi på Århus uni starter endda ofte op sidst i aug...) Så i stedet ville jeg bare holde barsel indtil 1/2, så har du 7,5 mdr. at holde barsel i. Evt. kan du tage et enkelt fag, altså uden at følge det, og så gå til eksamen i det til næste sommer. Så har du ret til miks-klip, og altså et helt år med dobbelt-su klip (altså såfremt det er pengene der også har lidt at sige for hvorfor du så gerne vil så tidligt igang
)
Husk at du er dig selv derhjemme, og at ALT arbejdet med hus og barn ligger på dine skuldre! Så er det altså meget at du OGSÅ lige skal følge en udd. imens!
-Ditte
Anmeld