Hvornår gå på barsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.297 visninger
39 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Der er sikkert stor forskel på, hvornår man føler behov for at gå på barsel, ku jeg forestille mig, men hvad er det normale ?

Hvornår har I planer om at tage barsel fra ? (altså fra hvilken uge, tænker jeg)

Og hvor længe har I planer om at holde barsel ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

B&J

thilde-tusindfryd skriver:

Der er sikkert stor forskel på, hvornår man føler behov for at gå på barsel, ku jeg forestille mig, men hvad er det normale ?

Hvornår har I planer om at tage barsel fra ? (altså fra hvilken uge, tænker jeg)

Og hvor længe har I planer om at holde barsel ?

jeg tog på barsel da jeg havde en mående til jeg skulle føde og har haft barsel i et år

Anmeld

23. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg gik begge gange fra 4 uger før som min overenskomst sagde. 1. gang holdt jeg barsel i 11 mdr. og 2. gang i 9 mdr. Min mand holdt begge gang 1 måned barsel, da jeg startede på arbejde 

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Ok, det var lang tid at holde barsel, syns jeg  Er det normalt ?

Jeg pønser nemlig lidt på, om jeg kan nøjes med sommerferien, dvs. 3 md, for jeg vil frygtelig gerne videre med mit studie d. 1. sept. Men det er selvfølgelig meget kort tid.....

Anmeld

23. januar 2011

AnneBJ

Jeg går fra 4 uger før, d. 20 februar, (termin 20. marts) og holder barsel indtil 1. feb. 2012.

Jeg er studerende, og skal være studieaktiv indtil 4 uger før forventet termin for at være berettiget til SU. Jeg skal starte til semesterstart, det er enten 1. august eller 1. februar. Min formodning er, at jeg vil være ked af at skulle af sted allerede til august, så derfor har jeg valgt knapt et års barsel.

Anmeld

23. januar 2011

Chewy

Ok, det var lang tid at holde barsel, syns jeg  Er det normalt ?

Jeg pønser nemlig lidt på, om jeg kan nøjes med sommerferien, dvs. 3 md, for jeg vil frygtelig gerne videre med mit studie d. 1. sept. Men det er selvfølgelig meget kort tid.....

Når det er fordi du er studerende, tror jeg ikke det er et problem. Det er vel ikke lige så tidskrævende som et fuldtidsarbejde...? Jeg kender ihvertfald flere, der er har startet op på studierne kort tid efter, men de har så heller ikke haft så mange timer men mere hjemmelæsning...

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg går fra 4 uger før, d. 20 februar, (termin 20. marts) og holder barsel indtil 1. feb. 2012.

Jeg er studerende, og skal være studieaktiv indtil 4 uger før forventet termin for at være berettiget til SU. Jeg skal starte til semesterstart, det er enten 1. august eller 1. februar. Min formodning er, at jeg vil være ked af at skulle af sted allerede til august, så derfor har jeg valgt knapt et års barsel.

Ja, det kan jeg godt følge. Jeg har også det "problem", at jeg enten kan starte til 1. sept. eller 1. februar 2012, og det er længe at vente, synes jeg.

Der er den fordel ved mit studie, at jeg ikke skal afsted hver dag, kun to dage om ugen. Så det ku måske godt lade sig gøre. Der er jeg så til gengæld også væk i 2 døgn inkl. overnatning, så det kræver pasning eller at mormor tager med på studiet.

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Når det er fordi du er studerende, tror jeg ikke det er et problem. Det er vel ikke lige så tidskrævende som et fuldtidsarbejde...? Jeg kender ihvertfald flere, der er har startet op på studierne kort tid efter, men de har så heller ikke haft så mange timer men mere hjemmelæsning...

JO, det kan du dælme tro, det er !

Fuldtidsstudie er faktisk MERE krævende end fuldtidsarbejde, ihf timemæssigt, fordi man ikke har fri kl. 16 eller 17, men også skal sidde og læse om aftenen og til eksamen osv. Men der er den fordel ved mit studie, som sagt, at jeg ikke har mødepligt og at der kun er undervisning 2-3 dage om ugen. Det betyder så bare, at jeg skal arbejde hjemmefra de andre dage, inkl. weekend. Spørgsmålet er bare, om det er realistisk, fordi der jo skal ammes, skiftes bleer og man får ikke meget nattesøvn. Så jeg ved ikke, om man kan holde til det.

Anmeld

23. januar 2011

Lolli

Ja, det kan jeg godt følge. Jeg har også det "problem", at jeg enten kan starte til 1. sept. eller 1. februar 2012, og det er længe at vente, synes jeg.

Der er den fordel ved mit studie, at jeg ikke skal afsted hver dag, kun to dage om ugen. Så det ku måske godt lade sig gøre. Der er jeg så til gengæld også væk i 2 døgn inkl. overnatning, så det kræver pasning eller at mormor tager med på studiet.

Jeg er dyrlægestuderende og da jeg fik den første gik jeg ikke på barsel inden fødslen og var til eksamen to dage over termin. Derefter havde jeg en eksamen da han var 3 mdr gammel (med hjemmelæsning) og derefter bacheloropgave. Startede op på "rigtig" undervisning 1. sep (han er født i januar).

Her anden gang gik jeg fra 6 uger før termin og har en eksamen på tirsdag (hun er 1 md gammel nu). Jeg holder barsel herefter og har lidt undervisning i juni og starter op på fuld tid til september.

Det er svært at sige om du ville kunne klare studiet efter kun 3 mdr. Det kommer jo an på babyen og på hvordan du takler din nye rolle som mor. Jeg synes det er meget rart at have noget "normalt" at lave udover at passe baby.  

Anmeld

23. januar 2011

Lucipher

JO, det kan du dælme tro, det er !

Fuldtidsstudie er faktisk MERE krævende end fuldtidsarbejde, ihf timemæssigt, fordi man ikke har fri kl. 16 eller 17, men også skal sidde og læse om aftenen og til eksamen osv. Men der er den fordel ved mit studie, som sagt, at jeg ikke har mødepligt og at der kun er undervisning 2-3 dage om ugen. Det betyder så bare, at jeg skal arbejde hjemmefra de andre dage, inkl. weekend. Spørgsmålet er bare, om det er realistisk, fordi der jo skal ammes, skiftes bleer og man får ikke meget nattesøvn. Så jeg ved ikke, om man kan holde til det.

Jeg ville ikke kunne gøre det. Jeg syntes der er vildt hårdt at være på barsel. Specielt de første 5 måneder.

Jeg gik på barsel 6 uger før, og jeg skal på arbejde igen om en måned. Der bliver max næsten 9 måneder. Jeg syntes personligt at det er meget tidligt at lade et så lille barn være uden mor i 2 døgn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.