Er det der barsel SÅ rosenrødt?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

june1987

jeg har haft to barseler og jeg synes da det var hyggeligt, men men jeg nød også at den lille kom afsted og jeg fik noget alene tid til mig selv uden at sku slæbe hele hjemmet med for at tage i bilka men de første 8 mrd er skønne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Laulund87

Valle81 skriver:

Der er altså også perioder i barnets alder derkan være mere "kvælende" end andre. Jeg husker fra Asta og Anton har være i den - perioden fra 8-10 mdr - hvordevil kravle sidde og gerne gå før de kan nærmest nogle af delene - begynder at reagere på at mn forlader rum osv - puha - de kan være hårde.

Men nu ved jeg ikke hvor gammelt dit pus er:0)

Maria vil super gerne gå og hun hviner af glæde når hun gør det Men hun kan stadig kun hvis hun holder mig i hænderne.

Det er altså hårdt at skulle gå rundt på den måde hele tiden. Og jeg får det så skidt når jeg må sætte hende ned fordi jeg ikke kan mere, og hun så bliver dybt ulykkelig

Suk..

Anmeld

21. januar 2011

oo

der er vel intet der er ligefrem rosenrødt her i livet  men jeg elsker nu også at gå hjemme. og det gjorde jeg også før jeg fik barn! jeg har ikke et særlig stort behov for at SE mennesker, jeg kommunikere med jer herinde og med mine søstre og veninder via tlf og internet og det er helt fint for mig det meste af tiden.

og så taler Søren og jeg RIGTIG meget sammen, så jeg får i den grad dækket mit behov for at vende både små og store emner i løbet af dagen

Anmeld

21. januar 2011

Corn

Kunne barnets far så ikke have gavn og glæde af noget af orloven... Tænker at det måske også er "hårdt" for baby, at du ikke synes om at gå hjemme.

Anmeld

21. januar 2011

Kristina V

Anonym skriver:

- som mange tit beskriver det...
Er her slet ingen som syntes det er rigtig hårdt, kedeligt og til tider trist og trivielt?
Jeg kan nogle gange gå og græde og tænke, hallo lille menneske, nu tiger du lige et øjeblik jeg er ved at blive 'siiiiiindsyg'

Er jeg bare unormal, eller syntes alle det er så perfekt og skønt at gå alene hjemme med et lille barn.
For mig er det altså nogle gange bare noget der skal overståes....

NEEEEEEEEEEEEEJ!!! Hold nu kæft jeg synes det er skønt at komme lidt igang igen!

Ja det er da meget hyggeligt indimellem at gå og hygge, men ÆLSKER at snakke med andre VOKSNE mennesker og få brugt mig hjerne på liiiidt mere en man gør med to børn!

Så i min verden er du NORMAL

Anmeld

21. januar 2011

Loa

Jeg syntes bestemt IKKE det er rosenrødt.... Jeg har rigtig meget manglet voksenkontakt, og at bruge mit hoved på at tænke på noget andet end at tænke på baby, bleer, gylp osv.... Så jeg har faktisk fået rykket min opstart på arbejdet frem til 1/3 i stedet for 16/5.... Selvom jeg troede det ville være lykken at være hjemmegående, så er det det langt fra.....

Anmeld

21. januar 2011

MariaJ

Du er ikke alene (selvom det godt kan føles sådan herinde). Jeg har lige afsluttet ni måneders barsel med barn nummer et, og selvom jeg virkelig havde det mærkeligt med at skulle starte på arbejde igen, lærte jeg aldrig rigtig at sætte pris på at være hjemme.

Jeg synes det rigtig tit var kedeligt og ensomt, og jeg følte mig sat udenfor mit almindelige liv på en måde, som jeg har haft svært ved at vænne mig til. Jeg savnede at være effektiv og udrette noget, og trivedes heller ikke særlig godt med lige pludselig være blevet hovedansvarlig for hele husholdningen herhjemme. Det betyder ikke at jeg ville undvære barslen, for det har været en fantastisk mulighed for at være sammen med min datter, lære hende at kende, få styr på rutinerne og følge hendes udvikling, men det er ikke en måde jeg kunne tænke mig at leve på i årevis.

Hvis det er nogen trøst synes jeg det blev nemmere og nemmere med tiden. Det hjalp at acceptere at hverdagene bare forløb i ultra slowmotion og nyde det og hygge sig med det. Det hjalp også da der kom mere struktur på dagen, og det blev nemmere at gøre andre ting, fordi det var mere forudsigeligt hvornår hun spiste, sov osv. Her de sidste måneder synes jeg det har været decideret hårdt arbejde, fordi hun er så aktiv og er over det hele hele tiden, og der har simpelthen ikke været tid til at kede sig eller savne andre former for input. Samtidig er det også blevet sjovere at lege med hende og nemmere at finde på noget meningsfyldt at lave sammen med sit barn. Alligevel kan jeg godt mærke, nu hvor jeg har været på arbejde igen i en uge, at det er SÅ godt for mig, at bruge andre sider af mig selv igen.  

Anmeld

21. januar 2011

Lullaby

Tja da jeg havde Izabella syntes jeg det var så hårdt. Hun havde kolik og jeg stod med hende alene for manden havde ikke barsel. Så derfor da jeg endelig slap ud så elskede jeg at være tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.