Er det der barsel SÅ rosenrødt?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Nej, syntes da bare det er fantastisk at du gør det.
Det lyder som om jeg bare lige er inde i en trættende periode, jeg orker ikke at lave noget herhjemme eller gå en tur. Og det smitter selvfølgelig af på det hele... Desværre. Jeg håber snart jeg kommer 'ovenpå' igen.. For det er sidste gang jeg skal på barsel og jeg vil SÅ gerne nyde det, selvom jeg syntes det er SUPER hårdt!

Der er altså også perioder i barnets alder derkan være mere "kvælende" end andre. Jeg husker fra Asta og Anton har være i den - perioden fra 8-10 mdr - hvordevil kravle sidde og gerne gå før de kan nærmest nogle af delene - begynder at reagere på at mn forlader rum osv - puha - de kan være hårde.

Men nu ved jeg ikke hvor gammelt dit pus er:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Der er altså også perioder i barnets alder derkan være mere "kvælende" end andre. Jeg husker fra Asta og Anton har være i den - perioden fra 8-10 mdr - hvordevil kravle sidde og gerne gå før de kan nærmest nogle af delene - begynder at reagere på at mn forlader rum osv - puha - de kan være hårde.

Men nu ved jeg ikke hvor gammelt dit pus er:0)

snart 4 mdr. gammel, mon ikke vi bare skal ind i 100% faste rytmer og rutiner, så godt som. Og så kommer det måske hen ad vejen-...

Anmeld

21. januar 2011

Aves..

Anonym skriver:

- som mange tit beskriver det...
Er her slet ingen som syntes det er rigtig hårdt, kedeligt og til tider trist og trivielt?
Jeg kan nogle gange gå og græde og tænke, hallo lille menneske, nu tiger du lige et øjeblik jeg er ved at blive 'siiiiiindsyg'

Er jeg bare unormal, eller syntes alle det er så perfekt og skønt at gå alene hjemme med et lille barn.
For mig er det altså nogle gange bare noget der skal overståes....

Hvordan barslen bliver kommer jo an på dit temperament, dit barn, dine andre børn, hvor du bor(isoleret på landet eller måske inde i byen mere større muligheder for at komme lidt ud) hvad din mand laver og hvor meget han arbejder, om du har en mand, om du har et netværk der kan aflaste, om du har venner med små børn osv osv osv..

Jeg har haft tre blandede barsler, men den første var da klart det bedste...det var ren forelskelse og symbiose...de to andre gange var det nødvendigt for jeg var godt nok træt, men det var da ikke lyserøde skyer og gå tur med barnevogn...og grunden til man har barsel er jo fordi barnet har brug for mor tæt på hele tiden og det må man sige de små pus kræver..

Da jeg efter mange år hjemme endelig kom ud og i gang, da var det ren afslapning og afstressende ikke at være hjemme dagen lang..

Anmeld

21. januar 2011

Nalle

Nu har jeg gået hjemme i to år, hvor 1½ år af det har været barsel, da jeg har en datter på 2 og en søn på 7 måneder, det har ikke altid været lige sjovt, og lige nu glæder jeg mig lidt til den mindste starter i vuggestue.
Har brug for lidt baby fri

Anmeld

21. januar 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Nu har jeg gået hjemme i to år, hvor 1½ år af det har været barsel, da jeg har en datter på 2 og en søn på 7 måneder, det har ikke altid været lige sjovt, og lige nu glæder jeg mig lidt til den mindste starter i vuggestue.
Har brug for lidt baby fri

Kan jeg sagtens forstå

Anmeld

21. januar 2011

Fru Nielsen

Jeg syntes det er super hyggeligt... Dog bliver jeg sku en smule doven af det!

Jeg er på barsel nu, min barsel slutter 1 marts. Så har jeg lige 4 mdr hvor jeg allerede på nuværende tidspunkt ved jeg skal gå sygemeldt, også går jeg på barsel igen...

Kram

Anmeld

21. januar 2011

2babygirls

Jeg NYDER også min barsel.. Blev sygemeldt i uge 26 og det var sååå nitten at gå hjemme selv uden baby og manden på arbejde.

Så nu er hun jo 3mdr og vi stor hygger os og afprøver aaaalt det hun lærer hele tiden, så vildt fantastisk.. Kunne jeg ville jeg også passe hende mere end kun til hun er næsten de der 9mdr

Men til den tid tror jeg hun meget gerne vil ud og være mere social med andre børn, hun er jo en kæmpe vild basse der vil frem i livet

Men vi hygger os nu med mødregruppen een gang om ugen, så det er sjovt at se hvordan de udvikler sig, og nok snart leger mere sammen

Anmeld

21. januar 2011

Magsen

Jeg eeelsker at være på barsel !!

tror ikke jeg har kedet mig en eneste dag siden jeg fødte, hun er der stort set hele tiden og imens hun sover er der maaaasser at tage sig til, alt det huslige og så har jeg lige opdaget en masse ting jeg faktisk gider at lave.. der går en masse tid på baby.dk tegne, lave kage, sy, synge osv osv !! Love it :b

Anmeld

21. januar 2011

MinNoah

Synes ikke det var speciel fedt... Havde kun 5, 5 mdr barsel, så var ikke ret meget.. Men egentlig passende til mig. Inden vi fik vores søn var min kalender også proppet med aftaler - skulle lige vende mig til at man var "bundet" af en lille unge der fuldstændig bestemmer hvordan dagen skal gå - kommer jo an på ungens humør?!

Men tænker at næste gang vi skal have barn, vil jeg prøve at nyde det lidt mere - næste gang ved jeg hvad jeg går ind til. Den første gang kom det som et chok hvor meget sådan en lille en rent faktisk kræver...

Nu er han 17 mdr - og nogle ting er blevet MEGET nemmere andre ting er blevet sværere (Var fx inde og shoppe med ham i dag - umuligt! Han gider ikke sidde stille i klapvognen, og får han lov til at gå rundt er han slet ikke til at holde styr på! Ren kaos! Kørte hurtigt hjem igen!)

Anmeld

21. januar 2011

Lunae

Anonym skriver:

- som mange tit beskriver det...
Er her slet ingen som syntes det er rigtig hårdt, kedeligt og til tider trist og trivielt?
Jeg kan nogle gange gå og græde og tænke, hallo lille menneske, nu tiger du lige et øjeblik jeg er ved at blive 'siiiiiindsyg'

Er jeg bare unormal, eller syntes alle det er så perfekt og skønt at gå alene hjemme med et lille barn.
For mig er det altså nogle gange bare noget der skal overståes....

For mig er det både det mest fantastiske, men til tider også hårdt og en smule trivielt! Jeg savner min kæreste rigtig meget og synes det hele er lidt sjovere, når han kommer hjem! Jeg kan også sommetider savne studiet - jeg blev sygemeldt allerede i uge 26 og har snart gået hjemme i et års tid! Jeg savner at bruge min hjerne, hvis man kan sige det sådan!

Men min dejlige datter er jo vidunderlig og ligeså stille begynder hun jo at kunne lidt mere - jeg glæder mig til hun kan sidde selv og begynder at kravle rundt i huset!

Så nej, tror ikke du er unormal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.