Er det der barsel SÅ rosenrødt?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
37 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Anonym trådstarter

- som mange tit beskriver det...
Er her slet ingen som syntes det er rigtig hårdt, kedeligt og til tider trist og trivielt?
Jeg kan nogle gange gå og græde og tænke, hallo lille menneske, nu tiger du lige et øjeblik jeg er ved at blive 'siiiiiindsyg'

Er jeg bare unormal, eller syntes alle det er så perfekt og skønt at gå alene hjemme med et lille barn.
For mig er det altså nogle gange bare noget der skal overståes....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Low

Anonym skriver:

Er her slet ingen som syntes det er rigtig hårdt, kedeligt og til tider trist og trivielt?
Jeg kan nogle gange gå og græde og tænke, hallo lille menneske, nu tiger du lige et øjeblik jeg er ved at blive 'siiiiiindsyg'

Er jeg bare unormal, eller syntes alle det er så perfekt og skønt at gå alene hjemme med et lille barn.

Jeg keder mig til tider men jeg synes nu der er hyggeligt at være så meget sammen med min søn... men som jeg skrev så kan det godt være rigtig kedeligt til tider

Anmeld

21. januar 2011

Valle81

Rosenrødt - hmm nejdet vil jeg ikke kalde det,men jeg EEEEEEEEEEEEEEEELSKER det:0)

Men synes da også det er hårdt til tider, trivielt og sådan til tider men synes ikke det er noget der skal overståes.

Synes tiden går stærkt og dagene tager hinanden.

Jeg var inden jeg fik børn ikke en der havde kalenderen fuld hver dag - laaaaaangt fra - så forandringen er ikke så stor.

Jeg har været hjemme på denne barsel i et år nu - skulle være startet den 7 marts igen - men er gravid igen og skal gå på barsel igen den 17 marts og så har jeg et år igen:0)

Christina,

Anmeld

21. januar 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Rosenrødt - hmm nejdet vil jeg ikke kalde det,men jeg EEEEEEEEEEEEEEEELSKER det:0)

Men synes da også det er hårdt til tider, trivielt og sådan til tider men synes ikke det er noget der skal overståes.

Synes tiden går stærkt og dagene tager hinanden.

Jeg var inden jeg fik børn ikke en der havde kalenderen fuld hver dag - laaaaaangt fra - så forandringen er ikke så stor.

Jeg har været hjemme på denne barsel i et år nu - skulle være startet den 7 marts igen - men er gravid igen og skal gå på barsel igen den 17 marts og så har jeg et år igen:0)

Christina,

Gooooooosh at man kan, hatten af for dig og det
Nogle er altså bare født til alt det der...

Jeg syntes godt nok det er hårdt at gå hjemme og kigge...

Anmeld

21. januar 2011

anmaj

Det var helt bestemt ikke rosenrødt hele min barsel....

Jeg havde også mange dage de første par måneder hvor jeg tudede meget og havde lyst til at aste sønnen ud af vinduet for så ville han da tie stille... men da hans gråd ligesom blev opløst og udskiftet med glæde så blev det fantastisk.. og jeg kom i en mødregruppe hvor jeg fik en rigtig god veninde som jeg kunne tale med...

men bare rolig der er intet galt med din måde at have det på. det er jo aldrig spændende athøre på et grædende barn.

Anmeld

21. januar 2011

Corn

Lyder som dit første barn

Der synes jeg også tiden var lang, men denne gang (3.) er tiden fløjet afsted, men jeg har også alle mine skønne unger som jeg kan give en masse tid.

Det er slut når hverdagen sætter ind

Anmeld

21. januar 2011

Laulund87

Anonym skriver:

Men du behøver da ikke sidde derhjemme og kigge hele tiden

Hvad med at shoppe/ose, legestue med den lille, være sammen med veninder osv.

Anmeld

21. januar 2011

Brams

Anonym skriver:

Jeg var grædefærdig da jeg i september skulle starte på arbejde.

Jeg har nydt min barsel TIL FULDE  og været SÅ glad for det. Men jeg ved også godt, at jeg har haft et meget nemt barn, der sov 5 timer om dagen fra hun var ca. en måned og resten af tiden var hun bare glad.

Jeg har hverken haft brug for at tage ud og shoppe eller sidde på café, jeg har ikke kedet mig én eneste dag, men nydt min lille datter.

Skal måske også lige sige, at vi har ventet 12 år på at få hende og at det måske også spiller ind

Anmeld

21. januar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Tak:0)

Altså nu er det har min anden barsel. Jeg har en datter på 7 år også og dagene går jo også med hende.

Vi står jo op hver dag skal aflevere Asta i skole - vi kører med bus - så går dertid med det - så hjemog lege hygge sove spise osvog så kl 1400skal vi med bus ind og hente hende igen.

Så er det hjem og lave lektier hygge,spise aftesmad i bad og i seng - så dagene går stærkt og når nummer tre kommer så kommer tiden til at gå endnu hurtigere:0)

Da jeg var på barsel med Asta synes jeg også tiden var lidt længere og barsel lidt mere kedsommelig end denne gang.

Jeg tror ikke jeg er født til det, men nyder det - og når man har en stor pige i forvejen, så lærer man virkeligogså hvor hurtig tiden går og hvor priviligeret man er at man kan gå hjemme med sine unger - og så tror jeg man de næste gange hviler mere i det:0)

Christina

Anmeld

21. januar 2011

eElak

Karoline lagde en artikel herinde i denne debat, som jeg synes du kan læse nærmere på... 

Det er selvfølgelig op til den enkelte, men jeg tør godt indrømme at barslen IKKE var rosenrødt her... I starten var det mega hårdt.. Foruden omlægningen fra mit liv som typen der havde kalenderen fyldt, til nu at være stucked med en lille skrige/skide maskine, så skulle jeg også forholde mig til kolik og en masse undersøgelser. 

Jeg fandt først en ordentlig rytme kort inden jeg startede på arbejde igen. Så det var noget ærgeligt, og håber - hvis der kommer et barn til - at jeg får en bedre barsel næste gang.. 

En ting kan jeg dog sige - du kommer helt klart igennem det, og så kan du have svært ved at huske de dårlige ting ved barslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.