Brug for nogle gode råd! (Kontanthjælpssystemet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

SussieThyssen

sommerbarn<3 skriver:

Undskyld jeg siger det, men der er KUN monstre på borgerservice Svendborg. Stakkels din datter Har været udsat for dem selv.

Ævs..så ser det slet ikke lyst ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

de går åbenbart i små sko, men de er også pressede i Svendborg og skal fyre 220 medarbejdere...

det er et vurderingsspørgsmål, men så hæv da de 7000kr og sig at hun måtte købe ny vaskemaskine... 

Tjaaa...nu bor hun jo på kollegie og har ingen plds..og problemet er at man skal forevise bankopgørelser for de sidste 3 mdr og hvis hun kommer og siger hun har købt ny vaskemaskine, så vil de jo bare sige det samme som med knallerten...sælg den og lev af pengene 

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

1000 tak alle sammen...for alle jeres tanker og gode råd...nu tror jeg at jeg er ved at få styr på tingene.
jeg har aftalt med min bette tøs, at jeg i morgen ringer ned på Svendborg kommune og beder om at komme til at få en tid hos HENDES sagsbehandler og så tager jeg med hende derned.
Jeg har også fået fat i en af mine gamle kolleger som er blevet uddannet socialrådgiver..så nu tror jeg det ruller mht at få de rette råd

Mange mange knus
Sussie

Anmeld

21. januar 2011

signe.

SussieThyssen skriver:

Den står jo i Rebecka's

hvis den står i din datters navn er der nok ikke ret meget at gøre så er den jo på papirene hendes

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

hvis den står i din datters navn er der nok ikke ret meget at gøre så er den jo på papirene hendes

Jo det er alt sammen helt i orden...jeg har snakket med en ven,  der er socialrådgiver og sagsbehandler (i en anden kommune) og han siger, at de IKKE kan komme efter noget eller nægte hende kontanthjælp når værdien af den nye knallert ikke er større og iøvrigt er købt med et lån, der skal betales tilbage.
Som en anden har sagt, så må du heller ikke gå ned i Fona og købe en pc via en kontrakt og så sælge pc'en for derefter ikke at betale Fona. Det samme gælder her.
Og min datter kan heldigvis dokumentere, at hun har lånt pengene af sin mormor, som laver en skriftlig "kontrakt" om lånet, og at det skal betales tilbage, som hun kan fremlægge på kommunen.
Og så tager mor her iøvrigt med til samtalen 

Anmeld

21. januar 2011

signe.

SussieThyssen skriver:

Jo det er alt sammen helt i orden...jeg har snakket med en ven,  der er socialrådgiver og sagsbehandler (i en anden kommune) og han siger, at de IKKE kan komme efter noget eller nægte hende kontanthjælp når værdien af den nye knallert ikke er større og iøvrigt er købt med et lån, der skal betales tilbage.
Som en anden har sagt, så må du heller ikke gå ned i Fona og købe en pc via en kontrakt og så sælge pc'en for derefter ikke at betale Fona. Det samme gælder her.
Og min datter kan heldigvis dokumentere, at hun har lånt pengene af sin mormor, som laver en skriftlig "kontrakt" om lånet, og at det skal betales tilbage, som hun kan fremlægge på kommunen.
Og så tager mor her iøvrigt med til samtalen 

Godt at hører Jeg har aldrig selv været på KH, så det var mere noget jeg havde fundet ud af, af omveje, men man skal vist ikke altid stole på sine kilder så men er glad for deer er kommet en god løsning for din datter

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

Godt at hører Jeg har aldrig selv været på KH, så det var mere noget jeg havde fundet ud af, af omveje, men man skal vist ikke altid stole på sine kilder så men er glad for deer er kommet en god løsning for din datter

Ja..det er jeg også...og ikke mindst min dejlige engel
Men 1000 tak for din omsorg

Anmeld

21. januar 2011

signe.

SussieThyssen skriver:

Ja..det er jeg også...og ikke mindst min dejlige engel
Men 1000 tak for din omsorg

velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.