Brug for nogle gode råd! (Kontanthjælpssystemet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

hvilket navn står kanllerten i? altså forsikringspolicen dertil?

Den står jo i Rebecka's

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

desuden spørg sagsbehandleren selv ind til om hun har bil eller andet, og så siger i bare at hun har en knallert:0)

Jamen det gjorde kontanthjælps-damen også og Rebecka sagde, ærlig, som hun er det lille pus, at hun lige havde fået ny knallert...af sin mormor....men fik formuleret det forkert og fik ikke et ben til jorden, da hun prøvede at forklare at hun havde lånt pengene til den af sin mormor.

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

man må maksimalt have en "formue" på 10.000kr

så hvis hun "kun" har de 7000kr, er det intet problem...

i skal begynde forfra. Men skal ikke gå i borgerservice! i skal gå i jobcenteret, der hvor hun har meldt sig ledig. Og forklare at hun gerne vil søge KH, og så skal i ikke forælle at hun lige har lånt 10.000kr af sin mormor og købt en knallert. Det øjeblik din datter kører ud over kantstenen, er den knallert ikke 10.000kr værd, og jeg tror simpelthen ikke på at de vil forlange at hun sælger den først...

Jeg skal ikke kunne sige om de vurderer at hun skal bruge de 7000kr først, det håber jeg ikke. men hvis de gør, jamen så er hun jo nødt til det.

jeg forstår godt jeres frustration, men jeg tror bestemt ikke der findes "kommune monstre"... Blot mennesker der er pressede, udbrændte og stressede... Og som ikke forstår at kanalisere det andre steder hen end på borgeren...

Det var jobcentret, der sendte hende til borgerservice

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

Jeg er sikker på mormor bare kan lave en seddel på at hun har lånt hende pengene til knallerten , så er den i vinkel

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

.....

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Muffi<3 skriver:

Jeg er sikker på mormor bare kan lave en seddel på at hun har lånt hende pengene til knallerten , så er den i vinkel

Tror du at de godtage det på kommunen??

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Tror du at de godtage det på kommunen??

ja det tror jeg faktisk ,, der er jo intet galt i at din mor har lånt hende pengene såå   afsted med et brev ,,

Anmeld

20. januar 2011

Aves..

SussieThyssen skriver:

Jamen problemet er at hun HAR snakket med en kontanthjælpsdame (hende jeg kaldte et kommune-monster)
Hun har ikke fået en sagsbehandler, Hun gik ned på borgerservice i Svendborg, fik et nummer og kom så til at snakke med en eller anden dame, som bare var ubehøvlet og iskold.

Åhh...jamen alle har da en sagsbehandler....eller er det lavet om?

Anmeld

20. januar 2011

Ni-ko-li-ne

SussieThyssen skriver:

Jamen det gjorde kontanthjælps-damen også og Rebecka sagde, ærlig, som hun er det lille pus, at hun lige havde fået ny knallert...af sin mormor....men fik formuleret det forkert og fik ikke et ben til jorden, da hun prøvede at forklare at hun havde lånt pengene til den af sin mormor.

Så ville jeg ringe derned i stedet, og spørge efter hendes sagsbehandler mht KH... Hun kommer ikke til at sælge den knallert, da de ikke kan vurdere den til 10.000kr...

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Åhh...jamen alle har da en sagsbehandler....eller er det lavet om?

Det er vist noget man først bliver tildelt, når man er optaget i systemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.