Brug for nogle gode råd! (Kontanthjælpssystemet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Aves..

SussieThyssen skriver:

Det er vist noget man først bliver tildelt, når man er optaget i systemet

Er det fordi man nu har forskellige alt efter hvad det handler om mon?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

Så ville jeg ringe derned i stedet, og spørge efter hendes sagsbehandler mht KH... Hun kommer ikke til at sælge den knallert, da de ikke kan vurdere den til 10.000kr...

Damen på kommunen vill have en vurdering af knallerten på skrift.
Det er sådan en knallert 45, så den er jo ikke billig..og så sammenlagt med de 7000 hun har, så kommer hun jo langt over de 10 000 kr

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Er det fordi man nu har forskellige alt efter hvad det handler om mon?

Ja det tror jeg.
I Nyborg har man en til en slags og en anden i en anden afdeling til noget andet.

Anmeld

20. januar 2011

Nemesis

vil bestemt også mene at et brev fra mormor om at det er HENDES penge og at hun har givet sit barnebarn et lån til at købe den knallert er godt nok...evt. en kopi at kontoudskriften hvor de er hævet eller overført så kan sagsbehandleren i hvert fald ikke kræve noget.

Og hun må altså have formue op til 10.000 kr så de 7.000 må hun også gerne have stående.

Fat i striglen på kommunen.

.-) Sisse

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

ladydan1 skriver:

vil bestemt også mene at et brev fra mormor om at det er HENDES penge og at hun har givet sit barnebarn et lån til at købe den knallert er godt nok...evt. en kopi at kontoudskriften hvor de er hævet eller overført så kan sagsbehandleren i hvert fald ikke kræve noget.

Og hun må altså have formue op til 10.000 kr så de 7.000 må hun også gerne have stående.

Fat i striglen på kommunen.

.-) Sisse

Puuuhhh gid det er sådan...jeg vil lige se om der skulle være andre, der kan sige god for det..for så skal mor Sussie nok få ordnet det, venligt men bestemt.

Anmeld

20. januar 2011

A.

SussieThyssen skriver:

Det er vist noget man først bliver tildelt, når man er optaget i systemet

nej allle  mennesker har en sagsbehandler hvis det er

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

A. skriver:

nej allle  mennesker har en sagsbehandler hvis det er

Hmmm..det må jeg hellere se at få tjekket op på så.
Har bare fået noget andet at vide, andet steds
Pokkers...det er en jungle...suk!
Tak for svar

Anmeld

20. januar 2011

Skouboe

Lav et gældsbrev, dater det da hun rent faktisk lånte pengene og aflever den på kommunen.

Man kan sikkert finde en gratis skabelon på nettet, ellers kan man ihvertfald købe en formular på www.familieadvokaten.dk

Den kan de ikke argumentere imod.

Anmeld

20. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
SussieThyssen skriver:

Jamen problemet er at hun HAR snakket med en kontanthjælpsdame (hende jeg kaldte et kommune-monster)
Hun har ikke fået en sagsbehandler, Hun gik ned på borgerservice i Svendborg, fik et nummer og kom så til at snakke med en eller anden dame, som bare var ubehøvlet og iskold.

Undskyld jeg siger det, men der er KUN monstre på borgerservice Svendborg. Stakkels din datter Har været udsat for dem selv.

Anmeld

20. januar 2011

louise8723

Jeg tror altså desværre at hende kommune striglen har fat i noget..

For på KH må man jo som sagt have værdig for max 10.000 og det er jo inkl. formue og ting såsom bil og knallert.

Selvom at din datter har lånt pengene, så står den jo i hendes navn. ergo er det hendes.. og med de 7000 du nævner samt værdigen af knallerten så ryger hun jo langt over.

så tror ikke der er så meget at kunne gøre, medmindre at hun kan bevise at knallerten er en nødvendighed for at kunne komme til skole.. dvs at hun ikke bor i nærheden af busser osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.