Kondens på vinduer !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Bavianis

Der vil altid være fugt på indersiden af vinduet om morgenen - især om vinteren. Og jp flere mennesker der har sovet i rummet og endvidere hvor stor forskellen er på temperaturen inde og ude - desto mere fugt vil der være på indersiden af ruden.

Det handler dog ikke kun om at lufte ud - det handler også om, at have varme på i rummet. Så snart du har luftet ud, sætter du radiatorene på stuetemperatur - så holder man fugten væk. Hvis man ikke har varme på, kan man lufte nok så meget ud.

Det er endvidere varmen der dræber husstøvmiderne i sengetøjet og i lagnenerne. Så helt af med dynen - og skru op for varmen. Det er bedst - både for allergikere og skimmelsvamp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Lady Marion <3

Bavianis skriver:

Der vil altid være fugt på indersiden af vinduet om morgenen - især om vinteren. Og jp flere mennesker der har sovet i rummet og endvidere hvor stor forskellen er på temperaturen inde og ude - desto mere fugt vil der være på indersiden af ruden.

Det handler dog ikke kun om at lufte ud - det handler også om, at have varme på i rummet. Så snart du har luftet ud, sætter du radiatorene på stuetemperatur - så holder man fugten væk. Hvis man ikke har varme på, kan man lufte nok så meget ud.

Det er endvidere varmen der dræber husstøvmiderne i sengetøjet og i lagnenerne. Så helt af med dynen - og skru op for varmen. Det er bedst - både for allergikere og skimmelsvamp

Jeg har god varme på hele døgnet i alle rum  lukker ikke ned for varmen når jeg lufter ud ,, så det lyder som om at jeg gør det rigtigt   Glad for at høre vi ikke er de eneste der har kondens i vinduerne ,,  Må indrømme jeg ikke har hængt mig i det før , men der var jeg heller ikke så opmærksom på indeklima

Anmeld

20. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har også lidt i vinduerne i vores og børnenes værelse. Men ikke hver dag - kun de dage, hvor det har været rigtigt koldt.

Vi lufter ud 3-4 gange om dagen. Inden vi tager på arbejde og så når vi kommer hjem og gerne 1-2 gange mere

Er lidt hys med Lina's AB - hun har dog ikke haft noget i snart 1/2 år

Anmeld

20. januar 2011

Mira0911

Muffi<3 skriver:

Ja vi er jo lige flyttet ind i drømmehuset

Jeg er utrolig opmærksom på indeklima da vi alle har allergi , i morges var der en smule kondensvand i buden af vinduerne i soverummene  , nok pga det har været frost i nat ... 

Har i kondens i vinduerne om morgenen ??? 

Hva gør i ved det ??

Min svigerfar fortalte faktisk, hvis der er kondensvand på vinduerne, er det fordi der er utæt et sted. 

Hvis der slet ikke er noget kondensvand så er det tæt. 

Det fik han at vide af en af de folk som kom og satte nye vinduer i deres hus. 

Anmeld

20. januar 2011

SaNiNa

Muffi<3 skriver:

Ja vi er jo lige flyttet ind i drømmehuset

Jeg er utrolig opmærksom på indeklima da vi alle har allergi , i morges var der en smule kondensvand i buden af vinduerne i soverummene  , nok pga det har været frost i nat ... 

Har i kondens i vinduerne om morgenen ??? 

Hva gør i ved det ??

Ja vi har masser vi bor også i et gammelt hus med kun 1lags glas så der kommer hurtig kondens men vi lufter godt og ofte ud og så tørrer jeg vinduerne af morgen og aften.

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

MoarHvidovre skriver:

Vi har også lidt i vinduerne i vores og børnenes værelse. Men ikke hver dag - kun de dage, hvor det har været rigtigt koldt.

Vi lufter ud 3-4 gange om dagen. Inden vi tager på arbejde og så når vi kommer hjem og gerne 1-2 gange mere

Er lidt hys med Lina's AB - hun har dog ikke haft noget i snart 1/2 år

ihh hvor godt  , er hun medicin fri

Anmeld

20. januar 2011

MoarHvidovre

Muffi<3 skriver:

ihh hvor godt  , er hun medicin fri

Vi stoppede med det forebyggende her i starten af det nye år og hun har hverken hostet eller haft nogen anfald  

Så måske er vi heldige, at hun er vokset fra det

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

MoarHvidovre skriver:

Vi stoppede med det forebyggende her i starten af det nye år og hun har hverken hostet eller haft nogen anfald  

Så måske er vi heldige, at hun er vokset fra det

Nej hvor dejligt ,,, vi prøvede at stoppe med det forebyggende for et par mdr siden ,, der gik max 1 uge   så hostede han igen .

Anmeld

20. januar 2011

MoarHvidovre

Muffi<3 skriver:

Nej hvor dejligt ,,, vi prøvede at stoppe med det forebyggende for et par mdr siden ,, der gik max 1 uge   så hostede han igen .

Vi har også prøvet for 2 mdr. siden og hun begyndte, at hoste næsten med det samme. Nu har vi prøvet igen og der har intet været i 3 uger på trods af fugtigt vejr

Håber snart den skønne dreng også snart kan komme af med sin forebyggende

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

Bavianis skriver:

hvad vil stuetemp. sige??? er der 2? 3?? på radiatoren???vi er begyndt at have varme på, da vi fandt svamp. men kan slet slet ikke sove i det.

men tror desværre ikke vi kan gøre noget, da man udenfor kan se der er fugt i væggene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.