Kondens på vinduer !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.072 visninger
42 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Lady Marion <3

Ja vi er jo lige flyttet ind i drømmehuset

Jeg er utrolig opmærksom på indeklima da vi alle har allergi , i morges var der en smule kondensvand i buden af vinduerne i soverummene  , nok pga det har været frost i nat ... 

Har i kondens i vinduerne om morgenen ??? 

Hva gør i ved det ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Plysbjørnen

Muffi<3 skriver:

Jeg er utrolig opmærksom på indeklima da vi alle har allergi , i morges var der en smule kondensvand i buden af vinduerne i soverummene  , nok pga det har været frost i nat ... 

Hva gør i ved det ??

Ja. Det har vi der er stort set ikke noget du kan gøre. det har noget at gøre med forskellen på varme og kulde....

Anmeld

20. januar 2011

ChatH

Muffi<3 skriver:

Hva gør i ved det ??

bare luft godt ud. det har været koldt i nat sikkert derfor der er en smule

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

Jeg lufter ud på fuld gas   er panisk for skimmelsvamp Nærmest hysterisk ..

Anmeld

20. januar 2011

KajaHH

Vi har det også,og vi har termoruder og huset vi bor i er helt ny renoveret, så er også sikker på det er forskellen mellem varme og kulde.

Vi er også nogle stykker her i hjemmet der har allergi og astma, og når man bare har et ordentlig indeklime og får luftet ud, så betyder det intet.

Tror faktisk alle stort set har det "problem"

Anmeld

20. januar 2011

<3

Muffi<3 skriver:

Hva gør i ved det ??

Åh nej da

Der må ikke være mere end 1-2cm mener jeg at huske før det er sundhedsskadeligt.

Herhjemme sover vi for åbne døre, har radiatorer under vinduet, lufter ud 15min x3 om dagen, pudser vinduerne med vinduesrens (har en givtig virkning, ved ikke hvorfor?), bruger ikke mørklægningsgardiner om vinteren og lufter rigtigt godt ud med direkte udsug ved bad og madlavning...

Håber du finder ud af noget...

Måske skal I checke om vinduerne er punkteret eller om der skal sættes forsatsvinduer op?

Anmeld

20. januar 2011

Den lykkelige

Det har vi også i sove værelset om morgenen.. men nedenunder er der aldrig noget..

Anmeld

20. januar 2011

ChatH

Muffi<3 skriver:

Jeg lufter ud på fuld gas   er panisk for skimmelsvamp Nærmest hysterisk ..

KAn jeg godt forstå, vi havde skimmelsvamp i vores hus og har lige brugt et års tid på at få det lavet. Vi kunne dog intet se på vinduer eller vægge. det eneste vi reagerede på var at vores piger var konstant syge i et halvt års tid. lungebetændelse. så en dag sagde jeg til min mand- han er tømrer. nu hiver du tapetet af og kigger om der skulle være noget. og ganske rigtig bage vores tapet i soveværelset var der sort. 

og så begyndte forsikringssagen.. lang og hård process. 

men hvis i lige har købt huset er det så ikke blevet gennemgået for fugt efter de nye foreskrifter

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

KajaHH skriver:

Vi har det også,og vi har termoruder og huset vi bor i er helt ny renoveret, så er også sikker på det er forskellen mellem varme og kulde.

Vi er også nogle stykker her i hjemmet der har allergi og astma, og når man bare har et ordentlig indeklime og får luftet ud, så betyder det intet.

Tror faktisk alle stort set har det "problem"

Jo du har nok ret   Husker bare ikke der var kondens der hvor vi flyttede fra , det har der nok været for der var nemlig skimmel svamp

Anmeld

20. januar 2011

Lady Marion <3

Chatarina skriver:

KAn jeg godt forstå, vi havde skimmelsvamp i vores hus og har lige brugt et års tid på at få det lavet. Vi kunne dog intet se på vinduer eller vægge. det eneste vi reagerede på var at vores piger var konstant syge i et halvt års tid. lungebetændelse. så en dag sagde jeg til min mand- han er tømrer. nu hiver du tapetet af og kigger om der skulle være noget. og ganske rigtig bage vores tapet i soveværelset var der sort. 

og så begyndte forsikringssagen.. lang og hård process. 

men hvis i lige har købt huset er det så ikke blevet gennemgået for fugt efter de nye foreskrifter

Uhh det er sådan en skræk historie jeg frygter ,,,

Hmm hmm det ved jeg faktisk ikke om det er , kræver tilstandsrapporten det ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.