Skræmmende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Albertesmor skriver:

Tak  jeg så faktisk en film da jeg ventede mit barn hvor de havde filmet inde i maven hvordan barnets puls steg, blodgennemstrømningen i navlesnoren fik pludselig så meget fart på som inden moderen røg, og den lå og gispede efter vejret først 30 minutter efter moderen havde slukket cigaretten kunne den trække vejret normalt igen

det så jeg også.... jeg blev helt ked af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

<3

Mor til Frederic skriver:

Dette står der i altombørn;

Når moderen ryger påvirkes tilførslen af ilt til barnet og moderkagen fungere dårligere. 

De vejrtræknings øvelser barnet laver inde i maven. bliver færre eller stopper helt, jo flere smøger moderen ryger.

Ja men jeg tænker på at det stadig er koncentreret om vejrtrækningen - hvilket er slemt nok!!

Men jeg tænker på om det er dokumenteret at de skadelige stoffer også kommer ind i barnet.

Vi er helt enige om at det er logisk og sund fornuft at det gør det! Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er noget forskning der beviser det

Anmeld

20. januar 2011

<3

Ni-ko-li-ne skriver:

det så jeg også.... jeg blev helt ked af det!

Ja så den så først efter jeg havde født men jo det er hardcore!

Anmeld

20. januar 2011

<3

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg tror allerede der er noget forskning man kan google sig frem til... jeg har bare ikke lige overksud lige nu...

desværre tror jeg aldrig at rygning forbydes, staten tjener for godt på det

Jeg tvivler på at det går lige op - alle afgifterne og så de som min mormor der lå med iltapparet i 10 år inden hun døde... Så meget kan hun bare ikke have røget for

Anmeld

20. januar 2011

<3

Ni-ko-li-ne skriver:

men, det er jo intet postulat at andre kemiske stoffer man indtager/smører på eller andet, kommer ind til barnet og påvirker barnet...

så jeg kan ikke se at det er et postulat at stofferne fra tobak skulle gøre det samme:0)

Jo det er det, sålænge der ikke er et link med til at slå enhver diskussion af vejen. Problemet er at folk er mindre touchy omkring parabener mm nok fordi de ikke er afhængige af dem... Eller det må man da håbe ingen er.

Jeg er enig, jeg tror også at det forholder sig sådan, og jeg synes jeg kan mærke på min egen krop at den har det bedre jo sundere jeg lever så jeg gør mit ypperste for at holde den i orden

I øvrigt så fungerer navlestregen som et filter for mange skadelige ting og er mere end energikilde/renseri/mm så det er ikke sådan at alle stoffer og mad ryger direkte ind til fostret. Fx. kan moderen indtage mad som fostret viser sig at være allergisk overfor uden at blive påvirket under graviditeten. Men jo kemiske stoffer og andre ting som går i moderens blod kommer logisk nok også i en vis grad ind i fostret. Men jeg kunne bare godt tænke mig at se om der var noget dokumentation for den logik?

Anmeld

20. januar 2011

<3

Albertesmor skriver:

Tak  jeg så faktisk en film da jeg ventede mit barn hvor de havde filmet inde i maven hvordan barnets puls steg, blodgennemstrømningen i navlesnoren fik pludselig så meget fart på som inden moderen røg, og den lå og gispede efter vejret først 30 minutter efter moderen havde slukket cigaretten kunne den trække vejret normalt igen

Jo men det er igen centreret omkring vejrtrækningen - hvilket er skidt nok!! Det er slet ikke det! Men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om der også er øget PAH i fostret hvis moderen ryger under graviditeten osv. Som den nye forskning jo viser at der er en umiddelbar reaktion i kroppen og ikke som man troede i "gamle dage" at der skulle gå noget tid...

Anmeld

20. januar 2011

slettet_7530

Kirle skriver:

Jo men det er igen centreret omkring vejrtrækningen - hvilket er skidt nok!! Det er slet ikke det! Men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om der også er øget PAH i fostret hvis moderen ryger under graviditeten osv. Som den nye forskning jo viser at der er en umiddelbar reaktion i kroppen og ikke som man troede i "gamle dage" at der skulle gå noget tid...

???

Der findes da masser af dokumentation for at rygning går i blodet på baby  jeg forstår ikek helt hvor du vil hen

Anmeld

20. januar 2011

<3

Albertesmor skriver:

???

Der findes da masser af dokumentation for at rygning går i blodet på baby  jeg forstår ikek helt hvor du vil hen

Nej så vidt jeg ved og kan finde på nettet så er der masser af dokumentation på at rygning nedsætter vejrtrækningen og som i den film som jeg så sagde jm der skannede at nu havde fostret det ikke godt. Men der var ingen tal eller lignende og det er det jeg er ude efter... Undrede mig også at de i filmen koncentrede sig om vejrtrækningen hos fostret når nu jM sagde det. Så ville det i min optik være passende lige at spørge ind til hvad hun mente for det lød i mine ører som om der var mere på færde...

Hvis jeg tager fejl må du endelig give mig linket

Anmeld

20. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Kirle skriver:

Jeg tvivler på at det går lige op - alle afgifterne og så de som min mormor der lå med iltapparet i 10 år inden hun døde... Så meget kan hun bare ikke have røget for

nej det kan du have ret i

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

er stor stor modstander og rygning, men det skræmmende er(jeg har lige læst det)

at rygning faktisk kan forhindre svangerskabsforgiftning- hvor sygt det end lyder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.