Ni-ko-li-ne skriver:
men, det er jo intet postulat at andre kemiske stoffer man indtager/smører på eller andet, kommer ind til barnet og påvirker barnet...
så jeg kan ikke se at det er et postulat at stofferne fra tobak skulle gøre det samme:0)
Jo det er det, sålænge der ikke er et link med til at slå enhver diskussion af vejen.
Problemet er at folk er mindre touchy omkring parabener mm nok fordi de ikke er afhængige af dem... Eller det må man da håbe ingen er.
Jeg er enig, jeg tror også at det forholder sig sådan, og jeg synes jeg kan mærke på min egen krop at den har det bedre jo sundere jeg lever så jeg gør mit ypperste for at holde den i orden 
I øvrigt så fungerer navlestregen som et filter for mange skadelige ting og er mere end energikilde/renseri/mm så det er ikke sådan at alle stoffer og mad ryger direkte ind til fostret. Fx. kan moderen indtage mad som fostret viser sig at være allergisk overfor uden at blive påvirket under graviditeten. Men jo kemiske stoffer og andre ting som går i moderens blod kommer logisk nok også i en vis grad ind i fostret. Men jeg kunne bare godt tænke mig at se om der var noget dokumentation for den logik? 
Anmeld