Skræmmende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.922 visninger
39 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

<3

Hej allesammen

Læste lige den her artikel på fpn.dk om rygningens skader.

Alle ved jo at rygning er skadeligt men der har hidtid været tvivl om hvornår det blev skadeligt. Ny forskning har fundet frem til at der er markant øget risiko for kræft allerede 15-30min efter den første cigaret!!!

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2309065.ece

Jeg er stærk modstander af at ryge den dag i dag men kan da godt blive lidt skræmt af den her forskning som x-ryger. Så pas nu godt på jer selv og hinanden og husk det er især med den nye forskning in mente aldrig for sent at holde op med at ryge!

kh. Kirsten

PS. Jeg vil gerne opfordre til en pæn tone i debatten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Laulund87

Det er jo sygt

Anmeld

19. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

irg...

Også derfor at læger har svært ved at scanne et foster lige efter at moren har røget en smøg inden for 30 min.

Det som de kalder en ekstrem aktiv spire - baby mm, der bare spjætter med arme og ben - er pga det der ryger lige ned i den lille via navle strengen. Et barn der kæmper for at få luft.

Dette ved jeg fra en kvinde der arbejder på ouh's dyreforsøg forskning's center. 

Hvor de har set grise fostre opføre sig på samme måde, som i morens liv - ved rygning...

Anmeld

19. januar 2011

<3

Laulund87 skriver:

Det er jo sygt

ja meget!! Håber snart cigaretter bliver forbudt!

Anmeld

19. januar 2011

Laulund87

Kirle skriver:

ja meget!! Håber snart cigaretter bliver forbudt!

Ja!

Anmeld

19. januar 2011

<3

Mor til Frederic skriver:

irg...

Også derfor at læger har svært ved at scanne et foster lige efter at moren har røget en smøg inden for 30 min.

Det som de kalder en ekstrem aktiv spire - baby mm, der bare spjætter med arme og ben - er pga det der ryger lige ned i den lille via navle strengen. Et barn der kæmper for at få luft.

Dette ved jeg fra en kvinde der arbejder på ouh's dyreforsøg forskning's center. 

Hvor de har set grise fostre opføre sig på samme måde, som i morens liv - ved rygning...

Ja for det er jo netop det! At alle de farlige stoffer ryger velsagtens også igennem navlestrengenlige indtil babyen. Jeg har ikke set forskning der tyder på det men det har du så?

øv altså! synes det er så ulækkert!

Anmeld

19. januar 2011

<3

irg...

Ja for det er jo netop det! At alle de farlige stoffer ryger velsagtens også igennem navlestrengenlige indtil babyen. Jeg har ikke set forskning der tyder på det men det har du så?

øv altså! synes det er så ulækkert!

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Kirle skriver:

Hej allesammen

Læste lige den her artikel på fpn.dk om rygningens skader.

Alle ved jo at rygning er skadeligt men der har hidtid været tvivl om hvornår det blev skadeligt. Ny forskning har fundet frem til at der er markant øget risiko for kræft allerede 15-30min efter den første cigaret!!!

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2309065.ece

Jeg er stærk modstander af at ryge den dag i dag men kan da godt blive lidt skræmt af den her forskning som x-ryger. Så pas nu godt på jer selv og hinanden og husk det er især med den nye forskning in mente aldrig for sent at holde op med at ryge!

kh. Kirsten

PS. Jeg vil gerne opfordre til en pæn tone i debatten

Vildt Jeg er også x-ryger, og der bliver ikke længere røget i vores hjem, manden har bare pænt at gå udenfor, hvis han vil fylde sig med den slags, hvilket han også gør

Ret sjovt, for min svigerinde, som er ryger, prøvede for 1 mdrs tid siden at bilde mig ind, at hvis man røg under graviditeten, så havde moderen og barnet mindre risiko for at få kræft jeg sagde at det fik hun mig aldrig til at tro på

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

irg...

Det er jo egentlig ret forfærdeligt Gad vide om den også gælder passiv rygning

Anmeld

19. januar 2011

<3

Maja84 skriver:

Vildt Jeg er også x-ryger, og der bliver ikke længere røget i vores hjem, manden har bare pænt at gå udenfor, hvis han vil fylde sig med den slags, hvilket han også gør

Ret sjovt, for min svigerinde, som er ryger, prøvede for 1 mdrs tid siden at bilde mig ind, at hvis man røg under graviditeten, så havde moderen og barnet mindre risiko for at få kræft jeg sagde at det fik hun mig aldrig til at tro på

OMG?! Utroligt hvad folk kan finde på... Er helt i chok over den uvidenhed(Må det jo være)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.