Skræmmende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

<3

Ja det giver jo mening, og rygning er meget mere skadeligt end parabener mm så det er en god grund til at stoppe.

Som Mor til Frederic også er inde på så er der forskning (på vej) der endegyldigt beviser det.

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvvis fostret kan påvirkes og optage parabener og parfumer fra de cremer og andre ting som moderen bruger, så vil jeg da antage at det samme gælder for stofferne i en cigaret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Kirle skriver:

Ja det giver jo mening, og rygning er meget mere skadeligt end parabener mm så det er en god grund til at stoppe.

Som Mor til Frederic også er inde på så er der forskning (på vej) der endegyldigt beviser det.

jeg tror allerede der er noget forskning man kan google sig frem til... jeg har bare ikke lige overksud lige nu...

desværre tror jeg aldrig at rygning forbydes, staten tjener for godt på det

Anmeld

19. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Fra alt om børn's side ang rygning; påvirker ilt til baby

Ang passiv rygning og fostre - ja det skader;   passiv 

Rygning skader køns celler; dr dk

Anmeld

19. januar 2011

<3

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg tror allerede der er noget forskning man kan google sig frem til... jeg har bare ikke lige overksud lige nu...

desværre tror jeg aldrig at rygning forbydes, staten tjener for godt på det

Ja mit net driller i dag så orker ikke selv

Anmeld

19. januar 2011

<3

Mor til Frederic skriver:

Fra alt om børn's side ang rygning; påvirker ilt til baby

Ang passiv rygning og fostre - ja det skader;   passiv 

Rygning skader køns celler; dr dk

Godt der er en anden vis net ikke driller

Men der mangler vel stadig link til det (at de skadelige stoffer ryger direkte ind i fostret) som din veninde siger?

Anmeld

19. januar 2011

slettet_7530

Kirle skriver:

Men der mangler vel stadig link til det (at de skadelige stoffer ryger direkte ind i fostret) som din veninde siger?

Alt hvad moderen indtager ryger jo igennem navlesnoren

Anmeld

19. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Kirle skriver:

Dette står der i altombørn;

Når moderen ryger påvirkes tilførslen af ilt til barnet og moderkagen fungere dårligere. 

De vejrtræknings øvelser barnet laver inde i maven. bliver færre eller stopper helt, jo flere smøger moderen ryger.

Anmeld

19. januar 2011

<3

Albertesmor skriver:

Alt hvad moderen indtager ryger jo igennem navlesnoren

Jo men nu for at holde debatten på et sagligt plan så ville det være bedst at undgå postulater og så komme med forskning og beviser på bordet i stedet for

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Kirle skriver:

Jo men nu for at holde debatten på et sagligt plan så ville det være bedst at undgå postulater og så komme med forskning og beviser på bordet i stedet for

men, det er jo intet postulat at andre kemiske stoffer man indtager/smører på eller andet, kommer ind til barnet og påvirker barnet...

så jeg kan ikke se at det er et postulat at stofferne fra tobak skulle gøre det samme:0)

Anmeld

19. januar 2011

slettet_7530

Ni-ko-li-ne skriver:

men, det er jo intet postulat at andre kemiske stoffer man indtager/smører på eller andet, kommer ind til barnet og påvirker barnet...

så jeg kan ikke se at det er et postulat at stofferne fra tobak skulle gøre det samme:0)

Tak  jeg så faktisk en film da jeg ventede mit barn hvor de havde filmet inde i maven hvordan barnets puls steg, blodgennemstrømningen i navlesnoren fik pludselig så meget fart på som inden moderen røg, og den lå og gispede efter vejret først 30 minutter efter moderen havde slukket cigaretten kunne den trække vejret normalt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.