Skræmmende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Kirle skriver:

Ja for det er jo netop det! At alle de farlige stoffer ryger velsagtens også igennem navlestrengenlige indtil babyen. Jeg har ikke set forskning der tyder på det men det har du så?

øv altså! synes det er så ulækkert!

jeg har ikke set det med egne øjne. 

men når en der arbejder sådan et sted, fortæller tror jeg faktisk på det..

Især når jeg ved at de har testet det på dyre fostre og senere set scannings optagelser fra en del mødre hvor lægen direkte spørger om hun lige har taget en smøg før scanning, for hendes foster opførte sig som sådan et røgpåvirket foster vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

<3

Maja84 skriver:

Det er jo egentlig ret forfærdeligt Gad vide om den også gælder passiv rygning

Det må det jo gøre! Bare i mildere grad.

Men passiv rygning er mere skadelig end aktiv rygning mht. skader...

Det er noget mega giftigt stads!

Anmeld

19. januar 2011

<3

Maja84 skriver:

Det er jo egentlig ret forfærdeligt Gad vide om den også gælder passiv rygning

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Kirle skriver:

OMG?! Utroligt hvad folk kan finde på... Er helt i chok over den uvidenhed(Må det jo være)

ja hun påstod det var noget helt nyt de havde fundet ud af, og sagde at jeg intet havde hørt om det, og hvis dte var sandt ville det nok stå flere steder, så hun klappede hurtigt i, ved ikke om det var en undskyldning for at retfærdiggøre at hun selv er ryger... blev gået lidt hetz på rygerne den aften, fra fætre/kusiner, fordi ejg var der og jo er gravid og folk røg indenfor, en hidsede sig endda op og beordrede en ud da han tændte en stor fed cigar

men ville jo ikke selv sige noget når det ikke var mig der holdte fødselsdag, og selvom min bror ikke ryger, så gør hans kæreste det jo, så følte jo ikke jeg kunne tillade mig det

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Kirle skriver:

ja desværre, undgår det også så meget som det er muligt men er jo svært at undgå helt, hvis man evt besøger nogle som selv ryger, vil ikke bede folk om ikke at ryge i deres eget hjem

Anmeld

19. januar 2011

<3

Mor til Frederic skriver:

Især når jeg ved at de har testet det på dyre fostre og senere set scannings optagelser fra en del mødre hvor lægen direkte spørger om hun lige har taget en smøg før scanning, for hendes foster opførte sig som sådan et røgpåvirket foster vil.

Jamen det tror jeg da også, hvorfor skulle hun dog lyve?

Men jeg tænkte mere på at holde debatten saglig så ville gerne have noget forskning på bordet.

Anmeld

19. januar 2011

<3

Mor til Frederic skriver:

Jamen det tror jeg da også, hvorfor skulle hun dog lyve?

Men jeg tænkte mere på at holde debatten saglig så ville gerne have noget forskning på bordet.

Anmeld

19. januar 2011

<3

Maja84 skriver:

ja hun påstod det var noget helt nyt de havde fundet ud af, og sagde at jeg intet havde hørt om det, og hvis dte var sandt ville det nok stå flere steder, så hun klappede hurtigt i, ved ikke om det var en undskyldning for at retfærdiggøre at hun selv er ryger... blev gået lidt hetz på rygerne den aften, fra fætre/kusiner, fordi ejg var der og jo er gravid og folk røg indenfor, en hidsede sig endda op og beordrede en ud da han tændte en stor fed cigar

men ville jo ikke selv sige noget når det ikke var mig der holdte fødselsdag, og selvom min bror ikke ryger, så gør hans kæreste det jo, så følte jo ikke jeg kunne tillade mig det

Ja det har nok været et forsvar og jo det er mega svært at på den måde bestemme over andre i deres hjem, men som mange siger og jeg selv også gør jamen så holder jeg mig væk og mit barn og dermed bestemmer jeg jo også så det argument er lidt passé i min verden.

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Hvvis fostret kan påvirkes og optage parabener og parfumer fra de cremer og andre ting som moderen bruger, så vil jeg da antage at det samme gælder for stofferne i en cigaret...

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Kirle skriver:

Ja det har nok været et forsvar og jo det er mega svært at på den måde bestemme over andre i deres hjem, men som mange siger og jeg selv også gør jamen så holder jeg mig væk og mit barn og dermed bestemmer jeg jo også så det argument er lidt passé i min verden.

så tager man jo også et valg, valget er jo så bare om man vil undgå at være i de hjem, eller om man vil sige, når pyt, for dne enkelte aften går det nok... jeg kender så, generelt ikke så mange rygere, så er ikke det store problem, min svgermor ryger, men er rigtig sød til at gå ud når jeg kommer, og har intet sagt, det har hun gjort lige sidne jeg blev gravid, og de andre fulgte så bare trop, enten gik de helt ud, eller i udestuen, hvis det regnede og var koldt, eller røg de i køkkenet under emhætten, og det har jeg det fint med ellers kender jge vist kun min brors kæreste som ryger, men de bor ik længere sammen, så der bliver heller ik røget hjemme hos ham, ikke af hvad jeg ved af, men der måtte så ryges indenfor da han holdte fødselsdagsfest, men hvorfor ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.