Har tabt min spiral :0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Fru'Rugaard

mariamiss6 skriver:

Jeg har også en spiral. Mine snore er klippet så kort så det er lige før lægen ikke selv kan finde spiralen deroppe hehe (sorry )

Men altså, jeg kan stadig, og alligevel, selv finde den med en enkelt finger. 

Det er vel et spørgsmål om om du kan nå "bunden" så at sige

Ja, det er jo det
Men, jeg har ikke været til kontrol endnu med den, så lægen kan ligeså godt bare se efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Tanja84

DK skriver:

Jeg har haft tabt min 2 gange, og det var grunden til at jeg stoppede med den præventionsmetode... Min læge siger at nogle livmødre bare ikke er "egnede" til spiral!

ØV... er virkelig chorkeret og MEGET skuffet over min læge på ingen måde har nævnt dette for mig. For hvade jeg vidst man kunne tabe den, og oven i købet SÅ nemt og stort set siden uden at mærke det.... Ja, så havde jeg aldrig valgt denne løsning.

En ting er i hvertfald sikkert nu, jeg skal IKKE have spiral fremover!

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

Fru'Rugaard skriver:

ja, det forstår jeg godt.
Men jeg får lige ringet til lægen imorgen.
Men, jeg har osse haft sure opstød indimellem, men det burde da ikke komme så tidlig,(hvis jeg skulle have tabt den og ville være blevet gravid) og jeg æder helt vildt nogle gange
Jeg har ikke set noget på papiret eller i trusserne- men vil da lige få det tjekket, når jeg også har haft sån en følelse nedenom.
Kan godt forstå du ikke tør stole på den spiral, vil jeg heller ikke hvis jeg har tabt min.

Synes bare det er for dårligt, at min læge slet ikke har rådgivet mig omkring dette. For havde jeg nu fra start vidst at man nemt og faktisk uden at mærke det, kunne risikerer at tabe den, så havde mine overvejelser da været helt anderledes.

Anmeld

19. januar 2011

DK

Tanja84 skriver:

ØV... er virkelig chorkeret og MEGET skuffet over min læge på ingen måde har nævnt dette for mig. For hvade jeg vidst man kunne tabe den, og oven i købet SÅ nemt og stort set siden uden at mærke det.... Ja, så havde jeg aldrig valgt denne løsning.

En ting er i hvertfald sikkert nu, jeg skal IKKE have spiral fremover!

Jeg blev heller ikke advaret før den var faldet ud første gang. Han mente så at vi skulle prøve igen, da det jo bare kunne være helt uheldigt. Men nr. 2 faldt ud efter en 2,5 mdr. mener jeg!

Jeg fik nu også de VILDE mens smerter med spiralen, så på en måde var det fint nok at det ikke gik, he he!

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg blev netop rådet af min læge, og tjekke den stadig var der med en finger.... Altså om jeg kunne mærke snoren... Han sagde at jeg skulle tjekke hver 14 dag lige i starten, så jeg ikke tabte den.

Og særligt lige efter mens skulle jeg tjekke at jeg ikke havde tabt/udstødt den........ Da den kunne ryge ud i starten inden den sad ordenligt fast...

Det har min læge slet ikke nævnt noget om, hvilket virkelig gør mig både sur og ked på samme tid.

For havde jeg nu bare været gjort opmærksom på dette fra start, så havde mine overvejelser også været derefter.

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

birthee skriver:

Jeg fik spiral som prævention efter jeg havde født  Frederik... Jeg tror det var 10-14 dage efter jeg havde fået sat den op, at jeg vågnede om natten ved at det sagde "deunnn" - ligesom en fjeder der springer... så kigger jeg lige ned, og tænker - går lige på toilet... Og der hænger min spiral så og dingler i snoren - vildt ufedt, når man lige har betalt 400 kr eller noget for en spiral...

Jeg fik så ikke spiral igen, da jeg var ret sikker på at min krop ikke kunne sammen med den - og fik at vide at kroppen godt kan afstøde den, da det jo er et fremmedelegeme...

Det er bare så øv

Er virkelig overrasket over hvor mange der egentlig har oplevet dette. Virkelig mærkeligt lægen (i hvertfald min) ikke nævner noget om denne risiko

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

SussieThyssen skriver:

Orv...jeg er lige med på en kigger, det lyder meget interessant at følge jeres erfaringer.
Men for jer, der ikke kan med P-piller og spiral, så kunne et pesar måske være løsningen!?!
Det har jeg selv brugt i mange år og været utroligt glad for det.

Kærligst
Sussie

Synes virkelig det er chorkerende at læse, at der alligevel er en del, der ligesom jeg selv, har oplevet de har tabt deres spiral.

Men mest af alt, er jeg chorkeret over min læge slet ikke nævnte denne risiko for mig. Ville ønske jeg havde læst en debat som denne, samt havde fået den rette rådgivning, for så er jeg da ret sikker på mit valg havde været anderledes.

Men heldigvis opdagede jeg den, og har derfor ikke fået dyrket ubeskyttet sex. For selvom min mand og jeg da gerne vil have en bror eller søster til Emma på et tidspunkt (læs 4-5 år), så har vi slet ikke tid og overskud nu.

Tror jeg beder om en recept på p-piller, også må jeg ud og undersøge forfra om jeg evt. kan finde en anden løsning jeg føler kunne være den rette for mig... Evt. et pesar, som du nævner.

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

DK skriver:

Jeg blev heller ikke advaret før den var faldet ud første gang. Han mente så at vi skulle prøve igen, da det jo bare kunne være helt uheldigt. Men nr. 2 faldt ud efter en 2,5 mdr. mener jeg!

Jeg fik nu også de VILDE mens smerter med spiralen, så på en måde var det fint nok at det ikke gik, he he!

Hvor er det træls de ikke fortæller om dette.

Havde man så bare haft en form for smerter eller andet, hvis uheldet var udet, så man på den måde ikke var i tvivl om man havde tabt den... ja, så havde det været noget andet. Men det med man bare kan tabe den uden videre, og rent faktisk uden at mærke det, det gør mig virkelig usikker, og sætter spørgsmåltegn ved min fremtidige tillid til min læge

Synes det er et meget følsomt område hun har svigtet mig på - hvis man altså kan sige sådan, uden det lyder som om jeg er gift med min læge

Nåede ikke at få min mens. Men har også hørt andre steder at mens både kan blive kraftigere og folk som ellers normalt ikke har haft smerter, får kraftige mens. smerter.

Må jeg spørge, hvad du i stedet har valgt? Altså når du ikke er gravid

Anmeld

19. januar 2011

Tanja84

Fru'Rugaard skriver:

Haha Ja, det kan jeg godt forstå- men ellers kunne i jo bare bruge andet prævention

Vi klarede os heldigvis med andre metoder

Anmeld

19. januar 2011

celkt

oplever I forøvrigt, at den der snor, der skal stikke ud, bliver ved at med at stikke og genere?!?

jeg fik lagt en spiral op efter jeg havde fået min nummer to, og det udviklede sig til en ren rædselshistorie, så hvis I står og skal ned og have en lagt op i nærmeste fremtid, så spring lige videre... ;-)

Min ´dygtige´læge overså lige det faktum at jeg har bagoverbøjet livmoder, så hun perforerede min livmoder da hun lagde spiralen op. Jeg syntes godt nok det gjorde ondt, men det er jo ´helt normalt´som hun sagde. Gå hjem og tag et par panodiler. Men det blev altså ved med at gøre ondt, rigtigt ondt, og jeg er altså overhovedet ikke pivet. De første dage generede snoren der hang ned mig helt vildt, så da den lige pludselig ikke gjorde det mere, og jeg fik mere og mere ondt, stak jeg fingerene op for at mærke efter, for jeg tænkte, at jeg nok også havde tabt den, og at jeg havde fået en rift eller noget, da den gled ud. Og der var ingen snor. Så mig til lægen. Hun rodede rundt deroppe efter den, og jeg blev sendt hjem med beskeden om at ja, jeg havde tabt den, og tag nogle flere panodiler!! Underforstået, hypokonder!! MIG??

Efter små to uger havde jeg så ondt at jeg var ved at besvime når jeg rejste mig for hurtigt op, og så sagde jeg stop, for hvad nu hvis det skete når jeg havde vores lille datter i armene?!? Så den søndag tog jeg til lægevagten, da min egen læge jo havde demostreret at hun var ukompetent i denne situation.

Lægevagten rodede rundt deroppe, og kunne ikke forstå jeg havde så ondt. Han sendte mig så over på gyn amb. hvor de skiftedes til at komme rendene ind og rode rundt op igennem min stakkels livmoderhals og ´fiske´ efter snoren, spørg lige om jeg følte mig som odense banegårdscenter forneden, samtidig med at jeg altså var ved at blive noget pivet. Men der var ingen, høj eller lav der kunne finde noget, heller ikke med scanneren indvendig, og de fattede nada. Så skulle en gammel sygeplejerske lige prøve med scanneren, og hun satte den imod siden af min skedevæg, og så var jeg ved at ryge op gennem loftet. Derovre, ved siden af min livmoder i min bughule, lå den famøre spiral og hyggede sig, med snor og det hele, og var begyndt at vandre opad mod min æggestok.

Mig til røngten, som bekræftede hvad scanneren havde set, (hvorfor gjorde de ikke det fra starten af!!) og så fik jeg ellers besked om at komme ind dagen efter til operation. I fuld narkose!! Med et lille amme-barn!! Det kostede så den amning...

Nu har jeg så fået nummer tre, og prævention er igen på skemaet. Og da jeg desværre må konstatere at jeg ikke kan tåle nogen former for p-hormoner, og minipiller er for besværlige og desuden for mig til at tage på, så er de jo kun en kobberspiral eller kondomer tilbage. Og ja, vi er ikke omhyggelige nok, og gider ikke, kondomer, det er altså ufedt, så jeg prøver igen. Men denne gang bliver det hos en gynækolog med alt hvad der dertil hører. Og jeg tror jeg vil være ved at tisse i bukserne når jeg skal derinde om 5 uger....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.