Har tabt min spiral :0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Fru'Rugaard

Tanja84 skriver:

Ja, det sætter da også mine tanker igang.

For nu var jeg heldigvis så heldig at jeg opdagede den, men hvis ikke jeg havde kigget efter, så havde jeg jo aldrig opdaget....

Havde nok først opdaget når jeg evt. var blevet gravid igen... og det må der altså godt lige gå et par år med endnu, da Emma kun er 5 mdr.

Så overvejer da lidt om jeg tør at stole på en spiral fremover???

ja, det forstår jeg godt.
Men jeg får lige ringet til lægen imorgen.
Men, jeg har osse haft sure opstød indimellem, men det burde da ikke komme så tidlig,(hvis jeg skulle have tabt den og ville være blevet gravid) og jeg æder helt vildt nogle gange
Jeg har ikke set noget på papiret eller i trusserne- men vil da lige få det tjekket, når jeg også har haft sån en følelse nedenom.
Kan godt forstå du ikke tør stole på den spiral, vil jeg heller ikke hvis jeg har tabt min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Fru'Rugaard

Tanja84 skriver:

Hmmm... ved faktisk ikke man selv kan mærke den.

Men uden at gøre dig nervøs, så ville jeg da evt. kontakte lægen for en sikkerheds skyld. For formoder der er en grund til du har den, og ville være rigtig ærgeligt at opdage man havde tabt den, fordi man pludselig er blevet gravid.

Ja, det må jeg lige gøre
Ja, jeg har den fordi at jeg hele tiden glemte at tage mine p-piller, også er det bare meget nemmere

Anmeld

18. januar 2011

TTM

Jeg blev netop rådet af min læge, og tjekke den stadig var der med en finger.... Altså om jeg kunne mærke snoren... Han sagde at jeg skulle tjekke hver 14 dag lige i starten, så jeg ikke tabte den.

Og særligt lige efter mens skulle jeg tjekke at jeg ikke havde tabt/udstødt den........ Da den kunne ryge ud i starten inden den sad ordenligt fast...

Anmeld

18. januar 2011

Tanja84

Fru'Rugaard skriver:

ja, det forstår jeg godt.
Men jeg får lige ringet til lægen imorgen.
Men, jeg har osse haft sure opstød indimellem, men det burde da ikke komme så tidlig,(hvis jeg skulle have tabt den og ville være blevet gravid) og jeg æder helt vildt nogle gange
Jeg har ikke set noget på papiret eller i trusserne- men vil da lige få det tjekket, når jeg også har haft sån en følelse nedenom.
Kan godt forstå du ikke tør stole på den spiral, vil jeg heller ikke hvis jeg har tabt min.

da fingrer for du ikke har tabt din.

Men det er bare så frustrerende, da spiralen ellers var den helt perfekte løsning for mig, da jeg rent ud sagt er en klovn til at tage p-piller og derfor ikke tør stole på mig selv her.

Så nu må jeg finde ud hvilken præventation jeg så ønsker fremover.

Detr sker bare på det mest irriterende tidspunkt, da Emma ellers skal sove hos farmor i aften, da manden og jeg skal i bio. Så havde da lige glædet mig til en aften/nat uden baby

Anmeld

18. januar 2011

Tanja84

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg blev netop rådet af min læge, og tjekke den stadig var der med en finger.... Altså om jeg kunne mærke snoren... Han sagde at jeg skulle tjekke hver 14 dag lige i starten, så jeg ikke tabte den.

Og særligt lige efter mens skulle jeg tjekke at jeg ikke havde tabt/udstødt den........ Da den kunne ryge ud i starten inden den sad ordenligt fast...

Hmmm... det fik jeg slet ikke af vide

Anmeld

18. januar 2011

Fru'Rugaard

Tanja84 skriver:

da fingrer for du ikke har tabt din.

Men det er bare så frustrerende, da spiralen ellers var den helt perfekte løsning for mig, da jeg rent ud sagt er en klovn til at tage p-piller og derfor ikke tør stole på mig selv her.

Så nu må jeg finde ud hvilken præventation jeg så ønsker fremover.

Detr sker bare på det mest irriterende tidspunkt, da Emma ellers skal sove hos farmor i aften, da manden og jeg skal i bio. Så havde da lige glædet mig til en aften/nat uden baby

Haha Ja, det kan jeg godt forstå- men ellers kunne i jo bare bruge andet prævention

Anmeld

18. januar 2011

DK

Jeg har haft tabt min 2 gange, og det var grunden til at jeg stoppede med den præventionsmetode... Min læge siger at nogle livmødre bare ikke er "egnede" til spiral!

Anmeld

18. januar 2011

mariamiss6

Fru'Rugaard skriver:

Ej, sån har jeg osse følt det forneden (jeg har også spiral)
Jeg har haft min i godt og vel 2 måneder, og har ikke været til krontrol tjek endnu, så må lige få ringet, så kan hun tjekke det.
Men man kan vel osse (undskyld detaljerne) bare stikke en finger op og mærke om man kan føle snoren?

Jeg har også en spiral. Mine snore er klippet så kort så det er lige før lægen ikke selv kan finde spiralen deroppe hehe (sorry )

Men altså, jeg kan stadig, og alligevel, selv finde den med en enkelt finger. 

Det er vel et spørgsmål om om du kan nå "bunden" så at sige

Anmeld

18. januar 2011

birthee

Jeg fik spiral som prævention efter jeg havde født  Frederik... Jeg tror det var 10-14 dage efter jeg havde fået sat den op, at jeg vågnede om natten ved at det sagde "deunnn" - ligesom en fjeder der springer... så kigger jeg lige ned, og tænker - går lige på toilet... Og der hænger min spiral så og dingler i snoren - vildt ufedt, når man lige har betalt 400 kr eller noget for en spiral...

Jeg fik så ikke spiral igen, da jeg var ret sikker på at min krop ikke kunne sammen med den - og fik at vide at kroppen godt kan afstøde den, da det jo er et fremmedelegeme...

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Orv...jeg er lige med på en kigger, det lyder meget interessant at følge jeres erfaringer.
Men for jer, der ikke kan med P-piller og spiral, så kunne et pesar måske være løsningen!?!
Det har jeg selv brugt i mange år og været utroligt glad for det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.