når ræven skyder igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Rosa

fejl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

DK

Rosa skriver:

Ville du hellere se Danmarks rævebestant udryddet pga skab? Jægere skyder jo også for at holde bestanden nede, således at de dyr som lever i naturen ikke bliver formange og udvikler sygdomme eller dør af sult eller udrydder andre truede arter. 

Jeg synes det er totalt misforstået, og tyder på uvidenhed om jægerens virke at skære alle jægere over en kam, for uden dem ville vi f.eks. hverken have ræve, agerhøns, rådyr eller vildsvin i Danmark. Og nu laver jægere jo meget andet end at skyde. De sætter f.eks. foder ud til rådyrene og fuglene om vinteren, freder bestemte områder som vildtreservater og værner om dem, sætter hegn op som sikrer beskyttelse mod trafik og mennesker og meget andet - har selv været med ude og sætte roer ud til rådyr, korn ud til fuglene m.m. som sikrede deres overlevelse. Ville du hellere undvære det? Jægere ELSKER naturen (og dejlig mad) - ihvertfald de jeg har mødt i min opvækst.

Mvh

Rosa

Enig!

Anmeld

18. januar 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Hehe...grinede også lidt af det selv..men blev enig med mig selv om, at du måske forstod, hvad jeg mente med det..men...i den virtuelle verden, skal man ikke altid regne med at folk forstår, hvad der er usagt.
Faktisk så mente jeg, at vi ikke skal kaste os ud i en vanvittig og overbevisende diskussion yderligere, men jeg syntes også, det var fair at fortælle, hvorfor jeg har det, som jeg har det.
Ikke for at overbevise dig eller nogen anden for eller imod..slet ikke, men sådan at du måske ville forstå, hvorfor jeg synes, at vi skal lade det ligge...kan du følge mig??
Og så får du lige et stort kram med på vejen..for du er altså en super pige/kvinde/mor og en hel masse mere. 

Og i lige måde 

Anmeld

18. januar 2011

Pige2009

Læste det godt - total griner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.