Rosa skriver:
Ville du hellere se Danmarks rævebestant udryddet pga skab? Jægere skyder jo også for at holde bestanden nede, således at de dyr som lever i naturen ikke bliver formange og udvikler sygdomme eller dør af sult eller udrydder andre truede arter.
Jeg synes det er totalt misforstået, og tyder på uvidenhed om jægerens virke at skære alle jægere over en kam, for uden dem ville vi f.eks. hverken have ræve, agerhøns, rådyr eller vildsvin i Danmark. Og nu laver jægere jo meget andet end at skyde. De sætter f.eks. foder ud til rådyrene og fuglene om vinteren, freder bestemte områder som vildtreservater og værner om dem, sætter hegn op som sikrer beskyttelse mod trafik og mennesker og meget andet - har selv været med ude og sætte roer ud til rådyr, korn ud til fuglene m.m. som sikrede deres overlevelse. Ville du hellere undvære det? Jægere ELSKER naturen (og dejlig mad) - ihvertfald de jeg har mødt i min opvækst.
Mvh
Rosa
Skal vi ikke lade det hvile søde ven?
Jeg er vokset op på en stor gård på landet med fredede naturområder, og har set min del af skamskudte dyr, og gale flokke af jægere, selv vores køer eller får var ikke fredede, men er blevet anskudte og fyldt med hagl. De klippede vores hegn over, lagde gift ud og slog rovfugle ihjel, skød vore katte..så nej..jeg har intet til overs for jægere.
Da jeg boede nede ved Gavnø slot, så jeg kæmpe jægergrupper gå i flok og følge og nedskyde vildt..og ihhh hvor var de stolte af sig selv, når de havde dræbt rådyr, harer og fasaner, som ikke fik en jordisk chance pga klapperne.
God mad....helt ærligt...vel smager en rådyrryg godt, men hvis man absolut vil sætte tænderne i sådan en, så kan de købe det fra en vildtfarm, hvor dyrerne er født i fangenskab og aldrig har været ude i naturen og bliver avlet til slagt på samme måde som svin og høns.
At de lægger fodder ud til dyrene??
Ja, så der kan blive flere, de kan skyde.
Naturen regulerer sig selv, hvis man lader være med at blande sig.
Hver eneste stykke natur har sin egen lille niche, og holder sig i perfekt ballance, hvis man lader være med at blande sig.
Skab hos ræve...det opstår især når naturen er ude af ballance. Men jægere er ikke dem der skal holde skab nede hos ræve, hvis der var en vildtfoged eller to i hver kommune, som kunne holde øje med den slags, så var det nok.
I gamle dage bekæmpede man ikke skab, og mærkeligt nok fik man større dyr og flottere skind end man gør i dag..måske fordi naturen regulerede sig selv?? De svageste skulle naturen nok selv sortere fra.
Uvidenhed...nej..overhovedet ikke..tvært imod.
Da jeg var barn og ung, kom mine forældre meget sammen med venner, der var jægere, men efterhånden som årene gik, trak mine forældre sig helt væk fra dem, for de kunne ikke holde al deres macho-brovten ud og evige snak om jagtture her og der, hvor de tog hen og skød på stakkels dyr.
Derfor udlagde min far også en del af sin jord som naturreservat.
Men kunne dyrene få lov at være i fred der??
Krybskytteri og jagt om natten med projektører..skal jeg blive ved?
Nu vil du måske sige, at det er kun enkeltstående tilfælde.
Desværre nej...det foregår hele tiden og over hele landet.
Men...man skal nok være dyre- og naturfanatiker som jeg, for at kunne følge mig.
Jeg har haft denne diskussion mange gange før, og er før kommet i modvind fra jægerentusiaster, men lige dette punkt bøjer jeg ikke af på.
Når først man har stået og set en skamskudt hind lide de forfærdeligste kvaler eller en af ens husdyr med et overskudt forben komme humpende..så har man tabt alt for tid og evighed for den danske jægerstand.
Men..du må gerne have din mening for mig, ikke noget der...vi skal bare ikke diskutere jagt 
Nu ved du hvorfor jeg har det som jeg har det, så kender du en lille bid mere af Sussie.