DUM mor skal måske have fjernet sit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

Corn

Jeg vil vælge at se det sådan, at kommunen starter ikke en tvangsfjernelses-sag hvis der ikke er noget hold i det. Og de har jo faktisk givet hende muligheden for at anbringe barnet frivilligt, hvilket ville have vist, at hun hørte hvad de sagde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

slettet_7530

Jeg synes det er meget svært at vurdere noget som helst ud af de korte klip vi har set, jeg vil lade det være op til kommunen og vurdere hvad der skal ske

Anmeld

16. januar 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg synes det er meget svært at vurdere noget som helst ud af de korte klip vi har set, jeg vil lade det være op til kommunen og vurdere hvad der skal ske

Nu er det jo kommunen der skal det...jeg ville bare gerne høre andres mening, alene ud fra det der vises...og det virker jo til at det skinner meget godt igennem at hun har svært ved det..

Min holdning er så bare at der fjernes for få og for sent, men det er jo en helt anden debat...

Anmeld

16. januar 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Nu er det jo kommunen der skal det...jeg ville bare gerne høre andres mening, alene ud fra det der vises...og det virker jo til at det skinner meget godt igennem at hun har svært ved det..

Min holdning er så bare at der fjernes for få og for sent, men det er jo en helt anden debat...

Jeg mener bestemt at man skal gøre ALT hvad man kan for at å det til fungere for barn og forældre frem for bare at fjerne, der er jo desværre også eksempler på at der har fundet fejlanbringelser sted

Anmeld

16. januar 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg mener bestemt at man skal gøre ALT hvad man kan for at å det til fungere for barn og forældre frem for bare at fjerne, der er jo desværre også eksempler på at der har fundet fejlanbringelser sted

Det er desværre meget svært at ændre et menneske hvis ikke de magter at se barnets behov....det er tildels arveligt og skader de selv har fået hjemmefra og derfor umulige at genoprette...man har faktisk fundet ud af at omsorgssvigt kan skabe en hjerenskade der gør at de børn der svigtes vil gentage det og simpelthen fordi de ikke kan det, de har fået ødelagt det områdei hjernen..det er rigtig skræmmende og mine erfaringer er bestemt der fjernes alt alt for få og det handler om økonomi..kommunerne ved de burde fjernes men har ikke råd...lige nu er det så meget brugt med mere eller mindre kompetente plejefamilier da disse er bedre end at placere børnene på steder med uddannet personale som kan observere og støtte børnene...

Nå, men det kan blive en længere debat...regningen kommer om gangske få år for alle de børn der svigtes...der er blevet sparet i mange år og nu ser man at det er de store børn der fjernes og først når de er så ødelagte at der intet er at gøre...håber ikke mine børn render ind i en af de frustrerede unge mennesker om 5-10 år..

Anmeld

16. januar 2011

Bondepigen

Albertesmor skriver:

Anmeld

16. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

Jeg ser ikke serien så kender hverken den eller omtalte mor og barn....men kunen godt tænke mig at hør jer der ser den om I mener kommunen har fat i noget af det rigtige..er godt klar over at man ikke ser alt, I ikke er uddannede til at vurdere osv, men meninger er jo ok at have lige meget hvad...så hvad er jeres mening...

http://www.bt.dk/kendte/kommunen-vil-tvangsfjerne-datteren

men man kan så sige, at hun heller ikke har haft de bedste vilkår for at blive anderledes, eller vide andet end hun gør... det skal naturlkigvis ikke gå ud over datteren, og det gør det

Anmeld

16. januar 2011

Aves.

Ni-ko-li-ne skriver:

men man kan så sige, at hun heller ikke har haft de bedste vilkår for at blive anderledes, eller vide andet end hun gør... det skal naturlkigvis ikke gå ud over datteren, og det gør det

Lige præcis det gør jo at man som fagpersoner skal være endnu mere obs og disse menensker har bare de dårligste forudsætninger.. øv...det er synd, men man kan jo tænke over hvordan hun var blevet hvsi nogen havde grebet ind dengang hun var lille..?

Anmeld

16. januar 2011

SiLiMiMa

Eva. skriver:

Det er desværre meget svært at ændre et menneske hvis ikke de magter at se barnets behov....det er tildels arveligt og skader de selv har fået hjemmefra og derfor umulige at genoprette...man har faktisk fundet ud af at omsorgssvigt kan skabe en hjerenskade der gør at de børn der svigtes vil gentage det og simpelthen fordi de ikke kan det, de har fået ødelagt det områdei hjernen..det er rigtig skræmmende og mine erfaringer er bestemt der fjernes alt alt for få og det handler om økonomi..kommunerne ved de burde fjernes men har ikke råd...lige nu er det så meget brugt med mere eller mindre kompetente plejefamilier da disse er bedre end at placere børnene på steder med uddannet personale som kan observere og støtte børnene...

Nå, men det kan blive en længere debat...regningen kommer om gangske få år for alle de børn der svigtes...der er blevet sparet i mange år og nu ser man at det er de store børn der fjernes og først når de er så ødelagte at der intet er at gøre...håber ikke mine børn render ind i en af de frustrerede unge mennesker om 5-10 år..

og mht hannah, så aner hun intet om barnets basale behov - INTET!

Hun tænker alt for meget på sig selv og så lige lidt på kæresten....

heise

Anmeld

16. januar 2011

Tvillingemor80

Ud fra hvad jeg har set i TV og KUN det, så vil jeg sige at hun burde være fjernet før ..

Jeg synes det er rigtig tragisk for det må gøre ondt på både mor og barn at blive skilt, men  synes godt nok hendes humør op og nedturer er voldsomme og utrygge for et barn at skulle leve med..

men har sku ondt af den lille familie ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.