Albertesmor skriver:
Jeg mener bestemt at man skal gøre ALT hvad man kan for at å det til fungere for barn og forældre frem for bare at fjerne, der er jo desværre også eksempler på at der har fundet fejlanbringelser sted
Det er desværre meget svært at ændre et menneske hvis ikke de magter at se barnets behov....det er tildels arveligt og skader de selv har fået hjemmefra og derfor umulige at genoprette...man har faktisk fundet ud af at omsorgssvigt kan skabe en hjerenskade der gør at de børn der svigtes vil gentage det og simpelthen fordi de ikke kan det, de har fået ødelagt det områdei hjernen..det er rigtig skræmmende og mine erfaringer er bestemt der fjernes alt alt for få og det handler om økonomi..kommunerne ved de burde fjernes men har ikke råd...lige nu er det så meget brugt med mere eller mindre kompetente plejefamilier da disse er bedre end at placere børnene på steder med uddannet personale som kan observere og støtte børnene...
Nå, men det kan blive en længere debat...regningen kommer om gangske få år for alle de børn der svigtes...der er blevet sparet i mange år og nu ser man at det er de store børn der fjernes og først når de er så ødelagte at der intet er at gøre...håber ikke mine børn render ind i en af de frustrerede unge mennesker om 5-10 år..
Anmeld